2020-04-10, 12:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hon är uppenbarligen bortom nån form av avvägningsförmåga. Och bortom förmågan att bestämma för sig själv. Och bortom det mesta. Hon vill trasa sönder så att SD eller HD tvingas bestämma åt henne, och förändra situationen åt henne. Hon kanske tror hon gör nåt duktigt men glömmer då att ge akt på lite annat. Hon är rätt illa däran. Man undrar om det varit mycket bättre förstås. Men manipulationerna kan vara svåra säkert visst. Men det finns till slut ingen ursäkt för att hamna i sånt här och lösa det så här. Hon appellerar utan att fatta det till nån heder och beslutsamhet hos HD som hon själv tydligen helt saknar. Samtidigt simulerar hon i o m brevet nån form av agens eller initiativkraft då, som hon anser att HD inte besitter, för att känna sig överlägsen.

Man kanske ska fråga sig vad LW riskerade om hon inte hade gjort så här? Skulle hon tvingas flytta själv? Skulle hon förlora sina barn? Eller riskerade hon bara att känna sig dum o utnyttjad o ensam o kraftlös o övergiven?

Rätta mig om jag har fel men ytligt finns det inte mycket att tycka om här. Visst hämnd är trevligt, och kanske nånstans rättvist, och paret SD/HD är kanske inte så mycket att spara på — och risken finns ju att LW till slut annars tvingats flytta bort nånstans, utan sina barn... Men det är ju att ta grisigheterna till ny nivå får man väl säga. Omvänt så vore det ju inte så dumt att kunna knäppa dit SD ordentligt på snoken för hans beteende, tror jag, men det är ju synd att HD o barnen blir de lidande. Formellt ligger ju allt ansvar på LW, inte på dem. Alls. Sen resulterar inte handlingen i så mycket mer än att det skapar aggression o rädsla, det bryter inte isär de två och ingen flyttar därifrån. Att HD blir mer förbannad på LW än på SD är liksom inget att säga ngt om. Båda är utomjordiskt groteska svin mot henne, men bara den ene är hennes livskamrat sen tjugo år. Och far till barnen. HD får förmodas reagera på ett sätt som gör att hon kan skydda sina barn och deras mentala utveckling i möjligaste mån. Det ska bres mackor o de ska ha klapp på kinden. Och lite till.

LW är totalt ute och cyklar. Hade hon haft ngn form av förtroendeuppdrag bland mänskor tidigare så skulle man ha slitit dem av kroppen på henne. Man anar att hon saknar sina egna barn och ett fullgott ansvar för dem. Och att detta sker i nån form av förtvivlan. Det blir inte bättre av detta...

Hon kunde lika väl ha kastat in en bomb i huset. Nästan...

Om det där brevet är skickat...

Om det var skickat eller inte vet jag inte, formuleringen om deras sexakter verkar vara att såra/kränka HD på alla vis. Att ha empati verkar inte ha varit LW:s starkaste sid.
Citera
2020-04-10, 12:10
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var har du läst detta?

Aktb 168 s 2880- från 6/4 2017
Citera
2020-04-10, 12:13
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vidrigt gjort!
Lena höll på sådär i flera år.
Dom i tråden dom skyddar hennes oförsvarliga elakheter identifierar sig så hårt med henne för att dom har liknande problem som Lena. Som hennes vän psykologen snällt beskrev som anknytningsproblem.

Dom bör vara ytterst tacksamma över att inte slaskens innehåll lagts upp i trådens.

Ja, det är vidrigt, hur man ö.h.t kan skriva ngt sådant.
Citera
2020-04-10, 12:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Om det var skickat eller inte vet jag inte, formuleringen om deras sexakter verkar vara att såra/kränka HD på alla vis. Att ha empati verkar inte ha varit LW:s starkaste sid.

Det pratades i tråden ovan om ett brev som inte skickats. Eftersom detta är fb så kan det behöva flyta omkring ett tag innan man får definitivt svar på tal. Det är ju förstås helt avgörande rörande om man ska bry sig värst om det alls. Eftersom lw kan ha sett vad vi ser. Men vi vet att LW suttit i nån soffa och berättat liknande ingående för HD ansikte mot ansikte. Det kanske gick bättre...

Om LW är empatisk eller inte kan jag inte svara på. Brevet ifråga tycks inte ha ett empatiskt syfte och då kan det vara svårt att avgöra empati ifrån. Det finns säkert något sådant som mer eller mindre empatiska kryssningsmissiler men det är ju andra aspekter som står fram i såna fall.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-10 kl. 12:17.
Citera
2020-04-10, 12:14
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ljudupptagningen med HD:

https://delafil.se/21fa6262ec6a01c7/Hanna.mp4

#TeamÅsaHiding : boxing:

Tack!

Hon låter inte alls som jag föreställt mig i tonen. Hon låter ju närmast snipig och stundtals nästan triumfatorisk.

Hennes utläggning av vad ”man minns” är rätt märklig i ljuset av vad hon inte minns.
Citera
2020-04-10, 12:15
Medlem
Dags för en resume. Jag har följt en stor del av tråden, utom när den gick på tomgång i väntan på fup. Det är vad som är sant och relevant som är intressant. Inledningsvis var jag nog mest intresserad av vem som var gärningsman, om det var någon från Lenas arbetsplats, men ganska snart blev jag övertygad att det ändå var ett Svenska hjärtan-drama, hur otroligt det än i förstone kunde förefalla. Sedan var det märkliga omständigheter kring mordet, som att offret hittades 150 från hemmet först efter fyra dagar. Det var en mordgåta utan dess like. Hur hade hon hamnat där och varför hittade ingen henne tidigare? Ytterligare några frågor har nu fått sitt svar efter att fup släpptes. Backmans uppgift om att det var "en som ville mer", vem var det? Det var helt klart Lena, hon hade inte alls släppt taget om SD och gått vidare. Hur var det med dörren på glänt? Den stod ca 20 cm öppen. Kan vara så att SD som haft kodlåset och kände till att det väsnades lämnade dörren öppen med flit. Lena stängde förmodligen dörren när hon gick ut. Hur fick han henne till planket? Skulle vi veta om inte SD raderat meddelanden från morddagen. Lena kan ha smitit ut för att få en dos av sitt knark. Hon hade tagit på sig snörskor så hon räknade med att gå en bit. Varför skilde sig HD och SD för att sedan verka hur tajta som helst? För att det var Lena som vigt dem, de kunde tänka sig att gifta om sig. Sist men inte minst, vilket var motivet? Det verkade ju utåt sett som att de brutit kontakten sedan ett år tillbaka, varför slå ihjäl någon efter så pass lång tid? Kontakten var inte bruten, den pågick fortfarande men inte i öppna kanaler. Till slut fick gärningsmannen nog.
Det finns mycket mer att ta upp i detta intressanta fall, men jag hejdar mig här så länge.
Citera
2020-04-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är "hoten" från den ilskna som verkligen kartlagt folk i tråden. T34 går så hårt åt sina byten att hon är nödgad skriva i sin signatur att hon anmäler alla hot.

Ah ... Jag börjar också säga "Eeh .." och "Ah ..".
Tack för inlägget.
När vänner sviker, en efter en .. Först SD:s stora svek. Sedan fler vänner som svikit genom att ondgöra sig över JG på Flashback under nicknames. När man gentemot dessa varit en osviklig vän och vän (vet inte hur JG:s relationer med andra än SD såg ut) och bara får svek tillbaka.
Då får man naturligtvis yttra sig, man får även yttra sig i "massmail", om det var massor av vänner som svikit.
Varför skulle JG behöva gå i personliga svaromål egentligen då de som svikit själva vet om hur det svikit.
Praktiskt med samma text till dem det gäller (förmodar inte en massa utan ett lägre antal).

Om JG:s uttalande om LW i ett tidigt skede, att hon förtjänar misshandel, så är det naturligtvis oförsvarligt.
Han kan ha uttryckt sig i affekt i stundens hetta, då ha tyckte att LW förstört 2 liv, SD:S och HD:s.
Om han upprepat sådana uttalanden vid fler tillfällen och trissat upp sig själv och SD är det ju allvarligt.
Detta må vara en bedömningsfråga.
Har rätten ställt frågor kring detta?
JG kan ha uttalat sig så och får sedan svårt att ställa sig på avstånd till SD därför.
Hans uttalande att "så gör man inte mot en vän, så gör man inte mot mig och Lena" (nu vid eftertanke) och jag tror han använt ordet "manipulativ"om SD - är något han inte måste säga.
Ömsesidiga hållhakar mellan SD och JG kan inte vara så allvarliga eftersom JG svängt i sin värdering,
mitt i rättssalen.

JG befinner sig i ett etiskt dilemma, den saken är klar.
Citera
2020-04-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Varför behövde LW skriva detta i hennes långa förklaring till HD:

”[SD]Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.
Kanske ge film till Mats som han spelade in i smyg när han tog mig bakifrån.

Var det av *omtanke* eller bara att såra HD?
En dos välbehövd verklighet till Mästerstrutsen i stövlar.
Citera
2020-04-10, 12:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var har du läst detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I vilken ab och vilka sidor kan man läsa detta?

Vore förstås trevligt om trådens ordningspersoner kunde bekräfta eller avkräfta om det där skickats av LW till HD...
Citera
2020-04-10, 12:27
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
En dos välbehövd verklighet till Mästerstrutsen i stövlar.

Det var du som delade in detta långa *brev* i stycken så det blev lättare att läsa tack för det.

En fråga vem är Mästerstrutsen i stövlarna?
Citera
2020-04-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Var det därför han fortsatte att umgås med SD (som var den som var otrogen), men försköt LW?

Har han sett ljuset? Knappast.

Är det därför han HÄROM VECKAN har pushat och närmast hotat folk till att de ska "tro SD om gott och inse att det var deras eget fel att LW blev mördad", ungefär?

Nej, han har inte ändrat sig ett skit. Det har man sett genom förhör, genom att han raderade i förhör och att han var dumdryg och grandios som vittne i rätten.

Jag, har precis som alla andra, hoppats att både HD och JG skulle välja den rätta vägen i Tingsrätten.

Jag har dock personligen inte trott att det skulle bli så att de plötsligt "vaknade till" och gjorde det rätta. Det har jag varit tydlig med. Det gjorde de heller inte.

Jag hoppas de blir utredda på längden och tvären, de där två.

#TeamÅsaHiding

Det låter som att du har mer kännedom om saken än jag, om både SD och JG.
Har han häromveckan uttalat att de medverkat till mordet på LW, hur skulle de ha medverkat?
Du menar genom sina ställningstaganden för eller emot henne ..? Har de då indirekt bidragit till
att SD mördat LW?

Låter ju fullständigt absurt! Ingen annan än GM kan beskyllas för mordet.
Alla mord har olika orsaker men mord är mord och mördare är mördare.

Jag tror, i så fall, att även JG har manipulerats kraftigt under alla år av SD.
SD har ju manipulerat med HD och barnen också. Antar att det inte räcker ...

Jag ändrar inte min uppfattning / intryck av JG:s personlighet men beklagar att han duperats så
vidrigt, om det är sant.

Kan han ha stöttat SD i så omfattande utsträckning att han känner sig delaktig och försöker lägga
tillrätta?
Kan ju vara så att han känner sig delaktig (med ord) mer än han faktiskt är (i gärningen, mordet).
Senast redigerad av Moschata 2020-04-10 kl. 12:33.
Citera
2020-04-10, 12:32
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det pratades i tråden ovan om ett brev som inte skickats. Eftersom detta är fb så kan det behöva flyta omkring ett tag innan man får definitivt svar på tal. Det är ju förstås helt avgörande rörande om man ska bry sig värst om det alls. Eftersom lw kan ha sett vad vi ser. Men vi vet att LW suttit i nån soffa och berättat liknande ingående för HD ansikte mot ansikte. Det kanske gick bättre...

Om LW är empatisk eller inte kan jag inte svara på. Brevet ifråga tycks inte ha ett empatiskt syfte och då kan det vara svårt att avgöra empati ifrån. Det finns säkert något sådant som mer eller mindre empatiska kryssningsmissiler men det är ju andra aspekter som står fram i såna fall.

Syftet med brevet kan ju vara att själv liksom bearbeta. Vad jag förstår hittades det i hennes dator så det är svårt att veta huruvida det skickats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in