Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Vore förstås trevligt om trådens ordningspersoner kunde bekräfta eller avkräfta om det där skickats av LW till HD...
Jag kan väl säga att jag en stor del av mn tid i tråden går åt att leta rätt på (andras) påståenden/citeringar.
Ibland känns det befogat, då svaren kanske inte är enkla. Att läsa FUP ger inga svar rakt av, utan måste kompletteras med annat för att få en fulödigare bild. Inte ens då är svaren alltid solklara, utan komplexa.
Visste ens de inblandade alltid vad de "pysslade" med.
Vissa skribenter vill dock sprida sin "propaganda" utan att ange källa eller sätta det i rätt sammanhang. I detta fall vet jag inte hur det ligger till. Vet att det dock finns delar i L*enas dator som handlar om egna minnesanteckningar och sparade dokument.
Ett exempel på hur fel det kan bli är när Snoris "citerade" text ur just ett sådant material och fick det att se ut som att det var L*ena som skrivit dödshot och om A*rons blod mm.
Ibland kan jag faktiskt känna att oavsett sida man står på, är det ändå den som lägger ut citat och påståenden, som ska stå för att dels vara så ärlig som möjligt och att stå för att kunna visa varifrån påståendet kommer.
Bilden är komplicerad nog ändå.
Själv håller jag min tro på att åklagaren som har lagt ner år på att med sina utredare få klarhet i detaljerna och motivet, har fått en mer fullödig bild av förloppet än vi har.
Jag litar på deras bedömning.