Citat:
”Krånglade mest”.. Hon hade varit, likt HD, fruktansvärt manipulerad i flera flera år.
”Eventuell svartsjuka”, ”lättast att avsluta relationen”.. Underlig tolkning måste jag säga. Mannen är ju psykopat och kan inte känna riktiga känslor.
”SD utnyttjade ingen svaghet”.. Hm.. Fanns det någon svaghet SD inte utnyttjade?
Tror du han upplevde sig delaktig när han smög runt med ficklampa i SD’s nersläckta hus, för att grannarna inte skulle se vad han gjorde? Vad tror du han gjorde?
Tror du han upplevde sig delaktig när han kartlade användare här på Flashback och försökte hota dem till tystnad?
Tror du han upplevde sig delaktig när han gick runt till vänner till Lena och försvarade SD samt beskyllde dem för hennes mående?
Hans ”avståndstagande” var nog det klenaste jag sett. Utifrån det skulle man kunna tro att SD typ sagt lite taskiga saker till LW, inte brutalt slagit ihjäl henne.
Du borde läsa inlägget av Philomena jag citerar här under.
”Eventuell svartsjuka”, ”lättast att avsluta relationen”.. Underlig tolkning måste jag säga. Mannen är ju psykopat och kan inte känna riktiga känslor.
”SD utnyttjade ingen svaghet”.. Hm.. Fanns det någon svaghet SD inte utnyttjade?
Tror du han upplevde sig delaktig när han smög runt med ficklampa i SD’s nersläckta hus, för att grannarna inte skulle se vad han gjorde? Vad tror du han gjorde?
Tror du han upplevde sig delaktig när han kartlade användare här på Flashback och försökte hota dem till tystnad?
Tror du han upplevde sig delaktig när han gick runt till vänner till Lena och försvarade SD samt beskyllde dem för hennes mående?
Hans ”avståndstagande” var nog det klenaste jag sett. Utifrån det skulle man kunna tro att SD typ sagt lite taskiga saker till LW, inte brutalt slagit ihjäl henne.
Du borde läsa inlägget av Philomena jag citerar här under.
Mycket att besvara här ..
"Underlig tolkning måste jag säga"?
Självaste rätten har ju påstått i pläderingen att SD var svartsjuk.Har du diagnos i hand och vet att han är fullblodspsykopat?
Att jag skrev "eventuell svartsjuka" beror ju på att jag tar upp rättens bedömning som vet mer än jag. Jag tror de avsåg bl.a. hans smygande i LW:S trädgård, t ex då hon hade besök av någon eller några män. Du får skriva och rätta rätten!
När gick han runt till vänner och försökte beskylla dem för LW:s trauma? På vad sätt försvarade han SD då menar du? Citat? Har inget minne just av detta.
Jag skrev ur JG:s synvinkel. LW var den som skrev mest, provocerade, ställde villkor för SD för hur han skulle göra, tänka och känna, antog utmaningar, lät sig manipuleras-i och med detta svårast att avsluta relationen. SD manipulerade men hade mer sitt på det torra ifråga om exhustru, stadiga vänner och var mer kortfattad, ville göra slut sista tiden.
Rätten är ju också inne på det . att han ville ha bort henne för att han valt HD.
Smög med ficklampa ..
När jag är ute och rastar hunden på natten kan det hända att en o annan granne frågar varför det ska ske på natten! För då är det lugnast!
JG har förklarat på ganska bra sätt varför han gick dit på natten med just ficklampa och hur han gick fel
och fick gå tillbaka, inte hittade det han behövde med en gång. Han var där för att hämta saker (eller det kanske var dagtid då han hämtade en cementblandare) eller framför allt för att passa på att låna saker som SD inte behövde då i sin frånvaro.
Vad jag mest har missat är att han kartlagt Flashback-användare. Det tar jag gärna del av.
Har ändå läst en hel del. Jag uppfattar det som att han var störtförbannad med grund i att han
trodde SD var orättvist beskylld. Därav hans beteende; överdrifter.
Och avståndstagande ... Det gjorde han när SD nu sitter häktad. Beskriv gärna vad du menar med "klent avståndstagande", hur då klent.
Blandar du ihop då - och nutid?
Till sist så förstår jag av ditt skrivande att du tolkar mitt inlägg som svartmålning av LW(?), men
då går du ett steg för långt.
Det är väl kända fakta att hon hade det svårt, befann sig i trauma, var desperat, inte kunde frigöra sig
förrän mot slutet då det var för sent.
Man kan väl inte anklaga någon (JG) för att ta den enas parti i en tvist, det står var och en fritt att välja
sina närmaste vänner. Han har själv förklarat att han kände SD först och mest.
Han upplevde att LW inte ville respektera HD och deras försök att återknyta för fortsatt liv tillsammans.
Det hade SD uttryckt för JG och det ville JG stötta.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-10 kl. 11:40.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-10 kl. 11:40.