2020-04-03, 09:56
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Så varför tar man kratom? I brist på annat?

Ingen större brukare av opiater, det enda som gör mig riktigt bäng redan i mindre doser är sub annars har jag extrem hög tolerans mot opiater/opioider. Vissa klassade läkemedel känner jag inte ens effekt av.

Jag var ute efter att tja känna någonting överhuvud taget..? Bli lite mysig?

Av många olika anledningar tänker jag. Inte riktigt en korrekt analogi är att fråga sig varför någon dricker kaffe? Men inte heller så långsökt. Båda har psykoaktiva egenskaper. Kratom fungerar givetvis annorlunda men det är analogt i den bemärkelsen att det är en väldigt "mild" substans. Vissa använder det som jag, istället för kaffe, en mild stimulant. Men det har också en annan effekt i lite högre doser, det verkar då fungera som en partiell opoid receptor agonist dvs det fungerar opiataktigt med fördelen att inte vara särskilt vanebildande. Det är en bra sak. Det gör att folk som vill sluta med tex opiater kan få viss hjälp med det genom att använda kratom för avvänjning.
Citera
2020-04-03, 10:03
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qw12F56ko
Håller med. Testade också gul därifrån i förhoppning att det skulle vara något mellan grön och vit.
Tycker vit har för mycket bett för mig, men vill ha lite mer klös än den gröna.
Blev besviken då jag tyckte den inte gav något alls mer än skakig i kroppen. Typ när man dragit i sig alldeles för mycket kaffe.

Jag programmerar så jag använder kratom istället för kaffe (blir skakig, ängslig och distraherad av koffein). Om du använder det på samma sätt och du fungerar som mig så kan jag rekommendera "white elephant", TTs vita strain. Den gör jobbet, men det gäller också att hålla nere dosen. Effekterna du beskriver är något jag också får när jag tagit för mycket. Gillar inte att slänga mig med dos-rekommendationer så ta det inte som det men en 1/3 tesked (under ett gram) räcker gott och väl.
Citera
2020-04-06, 19:46
Medlem
goin-xxxls avatar
Den röda borneon som det är rea på nu, enbart provat ss.
Gör mej go o pigg som på opisar.
3-4 rågade teskedar brukar göra susen.
Citera
2020-04-08, 09:46
Medlem
Ni som får huvudvärk, prova något av detta:

1. Inta mindre, om ni inte känner mycket på 1 rågad tsk så är det dags att prova en annan strain.

2. Ta en stor kopp kaffe när ni känner att huvudvärken är på g.

3. Drick ett stort glas vatten med 2 nypor himalayasalt och lite citronsaft (options) för extra c-vitamin. Det viktigaste är saltet.

4. Vänta åtminstone 5 timmar mellan doseringar.

Någon daglig användare här på fb som upplevt håravfall? Pratas en del om på reddit nämligen men inget jag själv upplevt .
Senast redigerad av Crimsoneyez 2020-04-08 kl. 09:53.
Citera
2020-04-08, 14:47
Medlem
Tt är ju sjukt bra. Snabba och förbaskat bra kvalitet. Man skulle kunna tro det är spetsat. Green malay, nu kör vi!!!
Citera
2020-04-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Tt är ju sjukt bra. Snabba och förbaskat bra kvalitet. Man skulle kunna tro det är spetsat. Green malay, nu kör vi!!!
Hur var Green Malay?
Citera
2020-04-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Hur var Green Malay?

Skrev ju det var otroligt bra. Och färskt.
Grymt nööööjd!
Citera
2020-04-09, 21:28
Medlem
Citat:
Skrev ju det var otroligt bra. Och färskt.
Grymt nööööjd!
Låter bra, ska nog köpa den! Har du testat deras röda strain?
Citera
2020-04-09, 23:13
Medlem
Citat:
Låter bra, ska nog köpa den! Har du testat deras röda strain?

Jepp. Fick en gratis 20g påse med utan att ens be om sample. Kanon shop i mitt tycke. Den är också riktigt trevlig. Jag har problem med heroin och den tog bort ALL min smärta i benen pga fysisk abstinens av heroin.
Grymt nöjd med TT.
Citera
2020-04-10, 12:26
Medlem
Citat:
Jepp. Fick en gratis 20g påse med utan att ens be om sample. Kanon shop i mitt tycke. Den är också riktigt trevlig. Jag har problem med heroin och den tog bort ALL min smärta i benen pga fysisk abstinens av heroin.
Grymt nöjd med TT.
Perfekt att den hjälper så bra! Vilken dosering känns bäst?
Citera
2020-04-10, 12:59
Medlem
Citat:
Perfekt att den hjälper så bra! Vilken dosering känns bäst?

2.2 mår jag kanon av men vill jag bli "väck" blir det 5-6 men lätt att kräkas då.
Läst på amerikanska forum om folk som går på 20-35g per dosering vilket bara är helt bisarrt.
Alla är olika.
Men testa på 2.2 vilket är mitt "nummer". Förföljts av kl 22.22 sedan jag köpte första digitala klockan så använder det numret av den anledningen.
Kanske låter cp.
Men det är min verklighet
Citera
2020-04-10, 13:48
Medlem
Citat:
2.2 mår jag kanon av men vill jag bli "väck" blir det 5-6 men lätt att kräkas då.
Läst på amerikanska forum om folk som går på 20-35g per dosering vilket bara är helt bisarrt.
Alla är olika.
Men testa på 2.2 vilket är mitt "nummer". Förföljts av kl 22.22 sedan jag köpte första digitala klockan så använder det numret av den anledningen.
Kanske låter cp.
Men det är min verklighet
Man ska inte underskatta siffror/nummer och dess betydelse! Tack för din info, uppskattas stort och hoppas den fortsätter hjälpa dig på ett bra sätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in