Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Fast att Tegnell har stålballar kan du ju omöjligt motsätta dig? Att stå emot trycket från i stort sett hela europas regeringar kräver en del mod.
Om Tegnell har rätt kommer du kunna erkänna att du hade fel då?
Hur kan någon anses ha stålballar som gråter ut i gammelmedia över "hat" (befogad kritik) som han får utstå och samtidigt jämföra sig med Greta? Tegnell saknar allt vad självinsikt är, han har inte kunnat be om ursäkt för de direkta felen han har haft. Den enda anledningen till att Tegnell pallar trycket är att svensk media aldrig ställer jobbiga frågor till honom. Man håller alltså hans rygg i Sverige. Att få kritik från utlandet är ingenting mot inhemsk kritik från regeringshåll och övriga makteliten. Dessutom har kritiken mot Sverige från utlandet inte varit riktad mot enbart FHM eller Tegnell som person, utan snarare en diffus kritik mot hela Sveriges hantering av Corona, men målet för kritiken har kanske främst varit riktad mot de styrande i landet. Jag har inte hört en enda regering från utlandet öppet kritisera Tegnell. Möjligtvis Norge, men att det skulle vara "i stort sett hela europas regeringar" är enbart skitsnack. Jag tror Tegnell skulle kasta in handduken relativt snabbt om våra journalister från stora medier, som absolut saknar ballar, skulle ställa tuffa och kritiska frågor. Men det har ju inte hänt en enda gång, att man ställer honom mot väggen. Jag kan tycka att man ändå borde kunna utkräva Tegnell något slags ansvar för att situationen ser ut som den gör. Om Sverige anfölls av en annan makt och vi misslyckas försvara delar som är strategiskt vitala för landet. Då hade ÖB med generaler rykt direkt som en konsekvens av detta. Nu har vi en myndighet som syftar till att minska ohälsan i landet, som haft fel i de flesta av sina analyser och som gjort att vi nu står i ett väldigt allvarligt läge. Trots detta backas högsta hönset Tegnell fortfarande upp. Det är absurt och vansinnigt.