2020-04-10, 10:31
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
En patolog förklarar hur mörkningen a C-19 dödsfall går till.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wPG4eA/langt-fler-svenskar-kan-ha-dott-av-corona

En mycket viktig artikel, som säger det många redan vet, men som FHM inte vill att folk ska veta.

Det är oxå därför de är så sugna på att förbjuda tester ifrån annat håll än myndighetshåll.

https://www.friatider.se/annu-ett-sjalvtest-covid-19-forbjuds

Citat:
Läkemedelsverket har tidigare förbjudit två produkter som såldes av företagen ZandCell AB respektive Dental Clinic Sweden.

Självtesterna förbjuds när försäljare och tillverkare inte har kunnat visa tillräcklig dokumentation för att visa produkternas säkerhet och prestanda. Läkemedelsverket och Folkhälsomyndigheten avråder generellt från användning av självtester för covid-19 då informationen om dess exakthet och känslighet är begränsad.
Citera
2020-04-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Se, begåvningsreserven briljerar igen.

Jag sitter hemma isolerad och förnekar inte ett skit. Jag menar att det här inte ett domedagsvirus som du och de dina vill påtala. Faran ligger i rädslan, inte rationaliteten.

Du förnekade precis att det skulle bli någon överdödlighet, det finns väl ingen anledning att anta noll överdödlighet?

Att du drar ett likhetstecken mellan överdödlighet och "domedagsvirus" är däremot ett ytterst starkt bevis för din kompletta efterblivenhet.
Citera
2020-04-10, 10:32
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitme
We did it boys! Sverige headlinar nu cnn.com! Vi är äntligen relevanta!

Vad är oddsen på att ATs unika "strategi" kommer vara vinnande mot hela världens expertis och samlade vetenskap?

1-100000 gånger pengarna? Typ som att Leicester vinner primier league (5000 i odds) fast 20 gånger mindre sannolikhet?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Se, begåvningsreserven briljerar igen.

Jag sitter hemma isolerad och förnekar inte ett skit. Jag menar att det här inte ett domedagsvirus som du och de dina vill påtala. Faran ligger i rädslan, inte rationaliteten.

Fast för de äldre i vårt samhälle så är COVID-19 verkligen ett domedagsvirus eftersom de nu skall få ligga och dö ensamma på sina rum eftersom vi har en sådan skitsjukvård. Vi har alltid trott att vi var bäst med vår fina sjukvård men nu ligger vi längst bak då vi inte har några resurser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Ja, hur kan det vara det? New York är betydligt värre drabbat och de har ju stängt ner enligt order från den store ledaren?

New York stängde ner försent, Trump var förnekare i början men svängde sedan.
Citera
Medlem
TYSKLAND. 2373 personer har nu avlidit i Tyskland, enligt de senaste siffrorna från förbundsländerna som Welt publicerat. Det är 242 personer fler än dygnet innan. Över 113 000 personer har nu bekräftats smittade. En siffra som stigit med ungefär 5000 det senaste dygnet, i jämförelse med under 4000 personer per dygn tidigare i veckan, rapporterar Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Till å med Tyskland ökar.. Detta är ej bra. Tyskland har ju varit ett föredöme för förnekarna i tråden.
Citera
2020-04-10, 10:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tror du på allvar att Corona är över i Norge,Danmark och Finland? Du som har dina excel-ark med beräkningar, du vet mycket väl att Corona i allra högsta grad finns kvar även i de länderna, bara att de inte kommit lika långt i pandemin som Sverige.

Danmark hade utbrottet något tidigare än Sverige (de låg 4-7 dagar före oss), medan Norge ungefär var synkroniserade med Sverige. Detta var för 3-4 veckor sedan.

Nu har dessa länder tryckt tillbaka smittan så mycket så att de kan börja prata om att öppna upp vidda delar av samhället. Smittspridningen ha avtagit och nästan försvunnit. Men de måste givetvis ha noggrann koll även fortsättningsvis.
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag skrev inte om "effekten" eller något sådant, utan om den officiella statistiken/kurvan.

Svenska folket måste hållas sovande till varje pris.

Aha, ja kurvan kommer vara fin
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast att Tegnell har stålballar kan du ju omöjligt motsätta dig? Att stå emot trycket från i stort sett hela europas regeringar kräver en del mod.

Om Tegnell har rätt kommer du kunna erkänna att du hade fel då?

Hur kan någon anses ha stålballar som gråter ut i gammelmedia över "hat" (befogad kritik) som han får utstå och samtidigt jämföra sig med Greta? Tegnell saknar allt vad självinsikt är, han har inte kunnat be om ursäkt för de direkta felen han har haft. Den enda anledningen till att Tegnell pallar trycket är att svensk media aldrig ställer jobbiga frågor till honom. Man håller alltså hans rygg i Sverige. Att få kritik från utlandet är ingenting mot inhemsk kritik från regeringshåll och övriga makteliten. Dessutom har kritiken mot Sverige från utlandet inte varit riktad mot enbart FHM eller Tegnell som person, utan snarare en diffus kritik mot hela Sveriges hantering av Corona, men målet för kritiken har kanske främst varit riktad mot de styrande i landet. Jag har inte hört en enda regering från utlandet öppet kritisera Tegnell. Möjligtvis Norge, men att det skulle vara "i stort sett hela europas regeringar" är enbart skitsnack. Jag tror Tegnell skulle kasta in handduken relativt snabbt om våra journalister från stora medier, som absolut saknar ballar, skulle ställa tuffa och kritiska frågor. Men det har ju inte hänt en enda gång, att man ställer honom mot väggen. Jag kan tycka att man ändå borde kunna utkräva Tegnell något slags ansvar för att situationen ser ut som den gör. Om Sverige anfölls av en annan makt och vi misslyckas försvara delar som är strategiskt vitala för landet. Då hade ÖB med generaler rykt direkt som en konsekvens av detta. Nu har vi en myndighet som syftar till att minska ohälsan i landet, som haft fel i de flesta av sina analyser och som gjort att vi nu står i ett väldigt allvarligt läge. Trots detta backas högsta hönset Tegnell fortfarande upp. Det är absurt och vansinnigt.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Lite korkad?

Man anger Covid19 som dödsorsak när det i själva verket är den underliggande sjukdomen som är den faktiska dödsorsaken.

Det jag menar med att dom ändå hade dött är ju av den underliggande sjukdomen, inom snar framtid.
Dvs man dog ”bara” lite tidigare pga Covid19.
På samma sätt som att man dog lite tidigare av ex lunginflammationen när man drabbats av cancer.

Så varför gör man skillnad på cancer och Covid19 när det gäller statistiken?

Min farmor dog i sviterna av cancer. Men hon dog egentligen av att hjärtat stannade pga den höga dosen morfin som behövdes för att dämpa smärtan.
Jag är bara trött på empatistörda typer som tuggar om samma drävel om och om igen.
Fortsätt du att jämföra att få en dödlig sjukdom med smärtstillande medicin, jag är färdig med dig.
Citera
2020-04-10, 10:35
Medlem
Citat:
Här är din artikel: https://www.expressen.se/kronikorer/anna-basen/sa-manga-dog-i-mars-jamfort-med-tidigare-ar/

I din artikel ser vi även:
"Ännu är det för tidigt att bestämt säga att coronaviruset gett avtryck i ett ökat antal dödsfall totalt sett."

Kanske lite för tidigt för att skrika varg riktigt än då?
Ja, det är förtidigt att "bestämt säga".
Men jag kan ana en trend för Stockholmsregionen.
Citera
2020-04-10, 10:36
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Samma mönster har setts i Italien.
Fullkomligt groteskt är det som de överdriver.
“The way in which we code deaths in our country is very generous in the sense that all the people who die in hospitals with the coronavirus are deemed to be dying of the coronavirus.

“On re-evaluation by the National Institute of Health, only 12 per cent of death certificates have shown a direct causality from coronavirus
https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/have-many-coronavirus-patients-died-italy/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in