2020-04-10, 10:14
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Nej de är inga "populister" (populi = folket).
Det är elitister som tjänar den härskande "adeln".

Populismen vänder sig mot eliten.
Populism refers to a range of political stances that emphasise the idea of "the people" and often juxtapose this group against "the elite".
https://en.wikipedia.org/wiki/Populism

Semantik igen, vet du inte vad jag de facto menar med populister så snöa in dig ännu djupare på oväsentlig grunddefinitionism. Fjant
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
En patolog förklarar hur mörkningen a C-19 dödsfall går till.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wPG4eA/langt-fler-svenskar-kan-ha-dott-av-corona

Det var en väldigt intressant och samtidigt oroande artikel vilket styrker antagandet från många på denna tråd att FHM och staten mörkar dödsantalet i COVID-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Du läste det på Flashback antar jag? Starka källor? Jävla mupp. Hoppas du och dina gelikar blir drabbade. Behöver inte mer foliehattar som sprider drama och skräck. Det här är ett jävla fjantvirus och trafiken gör större skada än viruset.

Du är en förnekare och personer som du är livsfarliga, det är till stor del ni som håller igång smittkedjan.
Citera
2020-04-10, 10:15
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hahhaha ja jag förstår inte om du driver nu- men ja det är ju EXAKT så de gjort varje vecka hitills.
Och tänk då en långhelg- herre min je.
Jo jag driver...men inte mot DIG utan mot myndigheterna!
Citera
2020-04-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-

De flesta länder anstränger sig mer än Sverige för att bekämpa Corona, Sveriges självbild som humanitär stormakt har fått sig en törn.
Det beror ju lite på hur man definierar ”anstränga”. Det är vi som tar tjuren vid hornen, och riskerar våra liv för att rädda landet, och våra barns framtid.

Den ”ansträngning” du syftar till är ju ansträngningen att låsa in sig och gömma sig för ett yttre hot som aldrig kommer att försvinna.
Citera
2020-04-10, 10:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast att Tegnell har stålballar kan du ju omöjligt motsätta dig? Att stå emot trycket från i stort sett hela europas regeringar kräver en del mod.

Om Tegnell har rätt kommer du kunna erkänna att du hade fel då?

Ja, det kräver mod eller också en rejäl dos autism...
Citera
2020-04-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Du är en förnekare och personer som du är livsfarliga, det är till stor del ni som håller igång smittkedjan.

Se, begåvningsreserven briljerar igen.

Jag sitter hemma isolerad och förnekar inte ett skit. Jag menar att det här inte ett domedagsvirus som du och de dina vill påtala. Faran ligger i rädslan, inte rationaliteten.
Citera
2020-04-10, 10:17
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Vi tycker olika om allt. Den falske gurun kommer att inse att vägen han stakade ut leder landet rätt in i helvetet. När han sen står där vid helvetets portar komner även han att be om be om förlåtelse. Eller som narcister säger då de ej kan medfe att de har haft fel: -Vi gjorde vad vi kunde med de resurser vi hade.

Han vet redan nu och har länge vetat med respektfull ödmjukhet konsensus av detta spektakel. Du och dina gelikar däremot kommer att få skämmas resten av era liv
Citera
2020-04-10, 10:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Låg immunitet är kanske ännu mer ett jobbigt läge för norska skolbarn, som aldrig kommer få börja skolan igen. Och för alla stackars pensionärer som aldrig kommer se dagens ljus igen, eftersom det inte går att framställa ett vaccin.
Går det inte att framställa ett vaccin? Hur menar du?
Citera
2020-04-10, 10:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Man kan redan nu se en överdödlighet i Stockholm. Fanns en artikel om det i en större dagsmedia.

Fast SCB hävdar att det inte finns någon överdödlighet i Sverige av COVID-19.
Citera
2020-04-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det beror ju lite på hur man definierar ”anstränga”. Det är vi som tar tjuren vid hornen, och riskerar våra liv för att rädda landet, och våra barns framtid.

Den ”ansträngning” du syftar till är ju ansträngningen att låsa in sig och gömma sig för ett yttre hot som aldrig kommer att försvinna.

Jag är av den åsikten att asiaterna som har en genomsnitts-IQ på 105-110 och mycket erfarenheter av olika virus gör rätt och Sverige som gör fel i detta fallet. Vi får se vem av oss som har rätt, jag hoppas du har rätt men jag tror att jag har rätt.
Citera
2020-04-10, 10:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sveriges linje nu förstanyhet på CNN:

https://edition.cnn.com/2020/04/10/europe/sweden-lockdown-turmp-intl/index.html

Sweden Refuses to Lockdown:

Much of Europe is still on coronavirus lockdown, with severe restrictions on movement and penalties for those who transgress.
But not Sweden. Restaurants and bars are open in the Nordic country, playgrounds and schools too, and the government is relying on voluntary action to stem the spread of Covid-19.

But the Swedish government is confident its policy can work.

The World Health Organization (WHO) is skeptical of Sweden's approach. Noting a fresh surge in the country's infections, the WHO told CNN Wednesday that it's "imperative" that Sweden "increase measures to control spread of the virus, prepare and increase capacity of the health system to cope, ensure physical distancing and communicate the why and how of all measures to the population."

Sweden's "curve" -- the rate of infections and deaths caused by coronavirus -- is certainly steeper than that of many other European countries with stricter measures.

As for deaths, by April 8, coronavirus accounted for 67 fatalities per 1 million Swedish citizens, according to the Swedish Health Ministry. Norway had 19 deaths per million, Finland seven per million.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in