2020-04-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hur kan man vara förvånad att alla medborgare inte följer statens rekommendationer?

Det är det överlägset sjukaste jag varit med om i hela mitt liv.
Vad tror folk vi har lagar till?
För att det inte räcker att rekommendera folk att köra rattfull, mörda, våldta, råna osvosv.
Vissa gör ju de sakerna TROTS straff.
Tänk om man hade skrotat hela rättssystemet med lagar och allt och litat på folks goda vilja istället.
Precis så bisarrt är detta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Vi tycker olika om allt. Den falske gurun kommer att inse att vägen han stakade ut leder landet rätt in i helvetet. När han sen står där vid helvetets portar komner även han att be om be om förlåtelse. Eller som narcister säger då de ej kan medfe att de har haft fel: -Vi gjorde vad vi kunde med de resurser vi hade.

Fast att Tegnell har stålballar kan du ju omöjligt motsätta dig? Att stå emot trycket från i stort sett hela europas regeringar kräver en del mod.

Om Tegnell har rätt kommer du kunna erkänna att du hade fel då?
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Frankrike såg ju länge ut att klara sig bättre än Italien och Spanien. Jag funderade litegrann kring om det hade att göra med att dom tidigt började använda klorokin. Men efter senaste veckans horribla dödssiffror i Frankrike så kanske svenska forskare har rätt i att det gör mer skada än nytta. Och dom svenska sjukhusen som slutat med klorokin gör helt rätt?

Hydroxyklorokin ska det vara, som dom kör med i Tyskland. Kolla på deras siffror.
Ska kombineras med zink oxå.
Citera
2020-04-10, 10:11
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Frankrike såg ju länge ut att klara sig bättre än Italien och Spanien. Jag funderade litegrann kring om det hade att göra med att dom tidigt började använda klorokin. Men efter senaste veckans horribla dödssiffror i Frankrike så kanske svenska forskare har rätt i att det gör mer skada än nytta. Och dom svenska sjukhusen som slutat med klorokin gör helt rätt?
De gjorde väl som italienarna och började registrera samtliga dödsfall som orsakade av coronadöden. Enkelt sätt att få upp dödssiffrorna när viruset inte räcker till.

Klorokin ska man också ha klart för sig fungerar bäst i ett tidigt skede, innan patienterna blivit svårt sjuka och då i kombination med zink och arithromycin.

På Sahlgrenska gjorde de tvärt om. Macron är nog nöjd som fick stopp på protesterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag menar för all överskådlig framtid.

Ja indtil en vaccine gør at det ikke er farligt at overskride grænser, idet alle som overskrider grænser er vaccineret mod corona virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Beror garanterat på att de inte blir reggade som coronadödsfall även fast de är det.
Samma mönster har setts i Italien.

Finns det större mörkertal bland dödsfallen, vilket jag gissar att det gör, är det högst troligt äldre och sköra som stryker med. Det kan nog framkomma enorma mörkertal på äldreboenden och liknande ställen.

Det är logiskt att det handlar om dessa grupper - hade en stor mängd i övrigt friska yngre eller medelålders trillat av pinn samtidigt, då hade det inte funnits någon som helst möjlighet att missa, kringgå eller mörka den saken. Framförallt inte när fenomenet når småstäder där alla känner alla och snacket går på byn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Så du menar: under påsken stiger siffrorna väldigt lite(p.g.a dålig rapportering) så då säger dom:
SE så bra det går!

Efter påsken, när siffrorna kommer ikapp: Äh, det är bara eftersläpning. Egentligen går det bra!

Tja, det skulle ju vara ett bekvämt förhållningssätt...!

Hahhaha ja jag förstår inte om du driver nu- men ja det är ju EXAKT så de gjort varje vecka hitills.
Och tänk då en långhelg- herre min je.
Citera
2020-04-10, 10:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Har vi en god strategi ?
Vad är det som är bra med den enligt dig ?
Kan du förklara varför Covid-19 finns på äldreboenden i 15 av Sveriges 21 län, förutom asymtomatiska smittspridare ? Var det inte vi som skulle skydda gamla och svaga ?

Ja, jag håller med att pubar/restauranger är fulla av folk som skiter i uppmaningar och restriktioner.
Lock-down av Sverige vet jag inte om folk vill ha ? Möjligtvis Stockholm som är bland de hårdast drabbade.
Nuvarande strategi är bra:
Att minska smittspridningen.

Att de styrande inget begriper är som vanligt.
Citera
2020-04-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Har vi en god strategi ?
Vad är det som är bra med den enligt dig ?
Kan du förklara varför Covid-19 finns på äldreboenden i 15 av Sveriges 21 län, förutom asymtomatiska smittspridare ? Var det inte vi som skulle skydda gamla och svaga ?

Ja, jag håller med att pubar/restauranger är fulla av folk som skiter i uppmaningar och restriktioner.
Lock-down av Sverige vet jag inte om folk vill ha ? Möjligtvis Stockholm som är bland de hårdast drabbade.

Varför Covid19 finns på äldreboenden?
Jag skrev ju det. Folk skiter i uppmaningarna.
Senast redigerad av GrodanStropp 2020-04-10 kl. 10:29.
Citera
2020-04-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Du läste det på Flashback antar jag? Starka källor? Jävla mupp. Hoppas du och dina gelikar blir drabbade. Behöver inte mer foliehattar som sprider drama och skräck. Det här är ett jävla fjantvirus och trafiken gör större skada än viruset.
Man kan redan nu se en överdödlighet i Stockholm. Fanns en artikel om det i en större dagsmedia.
Citera
2020-04-10, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Hydroxyklorokin ska det vara, som dom kör med i Tyskland. Kolla på deras siffror.
Ska kombineras med zink oxå.

Vad är det för skillnad på dom två?

Och vad är det för skillnad på denna svenska variant som testas nu?
https://news.cision.com/se/coradil/r/lakemedelskandidat-for-corona,c3080874

Känns som rena djungeln för en lekman.
Citera
2020-04-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Man kan redan nu se en överdödlighet i Stockholm. Fanns en artikel om det i en större dagsmedia.

Härligt, då kanske det är på sin plats att du länkar den?

Det enda jag ser att en artikel kan göra är att påvisa att fler dött under mars månad än vanliga år. Är det en trend? Det vet vi inte, eftersom det är EN månad. Därav blir din icke delaktiga information irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in