Citat:
Ursprungligen postat av
Dendron
Har vi en god strategi ?
Vad är det som är bra med den enligt dig ?
Kan du förklara varför Covid-19 finns på äldreboenden i 15 av Sveriges 21 län, förutom asymtomatiska smittspridare ? Var det inte vi som skulle skydda gamla och svaga ?
Ja, jag håller med att pubar/restauranger är fulla av folk som skiter i uppmaningar och restriktioner.
Lock-down av Sverige vet jag inte om folk vill ha ? Möjligtvis Stockholm som är bland de hårdast drabbade.
Ja, vi har en god strategi. Inte bara för stunden, utan även efter om vi uppnår en viss immunitet bland folket. Vi strävar inte kortsiktigt utan efter en långsiktig lösning, så sluta motarbeta alla experter med din rädsla. Får och getter borde ta till sig av rekommendationerna från FHM.
Restaurangägare som inte tar till sig av FHM borde inte äga en krog eller restaurang. Svårare än så är det inte. Dessa ska bommas igen illa kvickt, för det stinker kapitalist-fitta bara jag hör att ägarna trycker in alla små får i sina lokaler för att tjäna mer pengar.
Det är försent för en lockdown i Stockholm eftersom smittan spritt sig över land och rike i större utsträckning.