Citat:
”Krånglade mest”.. Hon hade varit, likt HD, fruktansvärt manipulerad i flera flera år. Lena var den som krånglade mest, bortsett från att SD var manipulativ. SD var, trots ev svartsjuka gentemot LW:s älskare, ändå den som hade lättast av avsluta relationen. LW utnyttjade HD:s situation.
SD utnyttjade ingen svaghet hos tredje part, bara LW själv. JG förebrådde väl henne därför.
Kanske även SD (?), fast det inte framkommit i utredningen.
SD utnyttjade ingen svaghet hos tredje part, bara LW själv. JG förebrådde väl henne därför.
Kanske även SD (?), fast det inte framkommit i utredningen.
”Eventuell svartsjuka”, ”lättast att avsluta relationen”.. Underlig tolkning måste jag säga. Mannen är ju psykopat och kan inte känna riktiga känslor.
”SD utnyttjade ingen svaghet”.. Hm.. Fanns det någon svaghet SD inte utnyttjade?
Citat:
Tror du han upplevde sig delaktig när han smög runt med ficklampa i SD’s nersläckta hus, för att grannarna inte skulle se vad han gjorde? Vad tror du han gjorde? Jag försvarar inte beteendet, möjligen försvarar jag JG som en helhet, alltså som person.
Jag tror du är för misstänksam.
Visst är att radera text på en polisstation oacceptabelt ur juridisk och samhällelig rätts - och säkerhets-synvinkel, objektivt sett.
Men som sagt, alla individer upplever det inte så i den situation JG befann sig i på polisstationen, utifrån hypotesen att han är oskyldig till delaktighet.
Han tycker inte det är en stor sak då, han "kan lika gärna radera som att skapa frågor kring sig själv"
ungefär.
Kan inte gå vidare in i filosofiska moraldebatter här, borde framgått vad jag menar.
Alla människor har inte lika stark tilltro till auktoriteter. Även om de känner till lagar och regler.
Ja, även om de har sin moral!
All moral kan inte tillskrivas myndigheter! Varenda lag är framröstad av människor som tyckte och tänkte något.
Han upplever sig inte delaktig, därför är han just då blind för lagen.
Han umgicks inte med LW senare tiden av hennes liv. Han var troligen inte så väl informerad
av SD om hur turerna gick mellan SD och LW just då.
På rak fråga om SD är hans bästa vän svarar JG ja men menade väl "varit" eller "i princip".
Men säger också att han tagit avstånd.
Han talar ur olika delar och tidpunkter av deras vänskap.
Ibland pratar man i presens när man beskriver dåtid.
Minns nu inte exakt hur han pratade. Betänk att han är född amerikan. Annat värderingssystem
därför kanske, folkligt sett. Religionen kanske inte tillåter att man hugger av vänskap tvärt.
Reporten återgav väl inte allt han sa om detta, så att det går att få sammanhang?
Eller har du länk?
Jag tror du är för misstänksam.
Visst är att radera text på en polisstation oacceptabelt ur juridisk och samhällelig rätts - och säkerhets-synvinkel, objektivt sett.
Men som sagt, alla individer upplever det inte så i den situation JG befann sig i på polisstationen, utifrån hypotesen att han är oskyldig till delaktighet.
Han tycker inte det är en stor sak då, han "kan lika gärna radera som att skapa frågor kring sig själv"
ungefär.
Kan inte gå vidare in i filosofiska moraldebatter här, borde framgått vad jag menar.
Alla människor har inte lika stark tilltro till auktoriteter. Även om de känner till lagar och regler.
Ja, även om de har sin moral!
All moral kan inte tillskrivas myndigheter! Varenda lag är framröstad av människor som tyckte och tänkte något.
Han upplever sig inte delaktig, därför är han just då blind för lagen.
Han umgicks inte med LW senare tiden av hennes liv. Han var troligen inte så väl informerad
av SD om hur turerna gick mellan SD och LW just då.
På rak fråga om SD är hans bästa vän svarar JG ja men menade väl "varit" eller "i princip".
Men säger också att han tagit avstånd.
Han talar ur olika delar och tidpunkter av deras vänskap.
Ibland pratar man i presens när man beskriver dåtid.
Minns nu inte exakt hur han pratade. Betänk att han är född amerikan. Annat värderingssystem
därför kanske, folkligt sett. Religionen kanske inte tillåter att man hugger av vänskap tvärt.
Reporten återgav väl inte allt han sa om detta, så att det går att få sammanhang?
Eller har du länk?
Tror du han upplevde sig delaktig när han kartlade användare här på Flashback och försökte hota dem till tystnad?
Tror du han upplevde sig delaktig när han gick runt till vänner till Lena och försvarade SD samt beskyllde dem för hennes mående?
Hans ”avståndstagande” var nog det klenaste jag sett. Utifrån det skulle man kunna tro att SD typ sagt lite taskiga saker till LW, inte brutalt slagit ihjäl henne.
Du borde läsa inlägget av Philomena jag citerar här under.
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-04-10 kl. 06:42.
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-04-10 kl. 06:42.