2020-04-10, 08:58
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tabloiderna är mer än någonsin beroende av stödpengar från staten (pga vikande annonsering).

Så de skriver inget som kan tolkas som ett misslyckande eller skapa panik.

Covid-19 är precis som den uppfattas som.

Gör de inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Och då är ju Norge i samma läge som Sverige fast en månad senare.

Fast tror du inte att man börjar med bättre utgångsläge? Menar, man har ju rimlig koll, och det hade väl inte Sverige som jag tolkar det.
Citera
Medlem
Jähäpp.

Nu får vi se hur stor del av EU:s räddningspaket som i slutändan ska betalas av svenska skattefioler/sedelpressar.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/oerhort-viktigt-att-det-blev-en-overenskommelse-nu
Citera
2020-04-10, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Som tidigast i början av nästa år. Det är 8 månader.

Men som sagt.

Ditt svar får du nu genom vad som kommer att hända i Israel som har öppnat upp.
Ja, vi får väl se vad som händer i Israel. Framtiden är minst sagt oviss.
Citera
Avslutad
Citat:
Tycker det är totalt skrattretande att det är samma människor som skyddar invandringen med att vi ska hjälpa så många som möjligt.

Till detta där man mer eller mindre påstår att "alla kommer dö ändå".

Tycker just detta är sjukt fantastiskt att läsa och ta in.

Källa på det tack.

Personligen har jag sympatiserat med SD i 20 år men förstår att vi inte kan rädda människor som skulle dött ändå. Det är få länder som inte har några dödsfall alls på årsbasis....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Väl skrivet, du skriver det jag tycker. Vi hade ett försprång på minst 2 månader och om FHMs taktik var att bromsa smittan men ändå sprida den så har de gjort ett bra jobb men glömde det där med att skydda de mest utsatta.
Innan stod olika myndigheter 2 månader efter ett konstaterat utbrott på sina presskonferenser och ska samarbeta och dela resurser och göra en inventering på varje region och ska samarbeta med inköp av skyddsutrusning.

Och nu ska de med medicinsk ålder på 60år och multipla sjukdomar nekas sjukvård och de över 80år kan bara dö där de ligger, fy fan säger jag bara!

Man häpnar av vilken inkompetens det finns

Ja det som pågår nu är inte värdigt i termer av att vara äldre och behöva oroa sig ifall man ska få ordentlig vård eller ej. Tror det är det som skär i mig mest.

Det är ju faktiskt de äldre som var med och byggde upp detta samhälle, betalade skatt och är en del av oss. Att kasta bort dem känns inte värdigt alls. Det känns väldigt fel. Hoppas dock att fler och fler börjar känna att det känns inte rätta utan att man måste hitta en väg att lyckas värna om vårt folk, även de äldre. Hoppet finns i alla fall.
Citera
2020-04-10, 09:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Kommunalrådet på Orust: Fullt med folk på uteserveringarna. Långa och trånga köer i butikerna.

"Myndigheternas rekommendationer om att inte resa i påsk verkar inte ha nått alla", säger Catharina Bråkenhielm, kommunalråd på Orust.

"– De flesta verkar leva som vanligt. Det är olyckligt, säger hon."

Staten har sagt att vi ska leva som vanligt och stanna hemma om vi har corona...
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Tycker det är totalt skrattretande att det är samma människor som skyddar invandringen med att vi ska hjälpa så många som möjligt.

Till detta där man mer eller mindre påstår att "alla kommer dö ändå".

Tycker just detta är sjukt fantastiskt att läsa och ta in.

Hur menar du nu? Att de som är positiva till invandring är motståndare till nedstängning? Ja generellt är det samma mönster jag sett. De som har den ideologin är mest för att leva som vanligt och/eller förespråkare för Tegnell.
Jag är inte negativ till invandring utan ser både för och nackdelar och jag är kritisk till mycket av de beslut som tagits av regeringen och fhm.
Citera
Bannlyst
70 smittade pa samma fest under melodifestivalen.

Vilka är dessa ljushuvuden? Jag antar att det är Italien Eller thailandsmaffian (Dvs Jaaaaag bara maste till Thailandmänniskor)

Om man ej vet vilka det är vet man var de hade festen?

https://www.dn.se/nyheter/sverige/kanns-som-att-vi-var-pa-coronans-ground-zero-i-stockholm/
Citera
2020-04-10, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Gränskontroller kommer att behövas världen över tills det här har dött bort. Även om det lägger sig i sommar så kommer en ny smittvåg i höst/vinter.
Jo, det kommer väl bli så. Men exempelvis stängningen av Öresundsbron har ju inte hjälpt Danmark någonting. Det är snarare Malmö som besparats att få in smitta från Köpenhamn. Vi kunde lika gärna haft en öppen gräns där, och samarbetat.
Citera
2020-04-10, 09:02
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Källa på det tack.

Personligen har jag sympatiserat med SD i 20 år men förstår att vi inte kan rädda människor som skulle dött ändå. Det är få länder som inte har några dödsfall alls på årsbasis....

Du behöver bara läsa i denna tråd för att se att det är samma vänstersympatisörer som skriker att man ska öppna sina hjärtan till invandringen till att "nä, de skulle dö ändå"

Har redan postat länk och annat skit om ditt andra påstående ett par sidor bakåt till en annan användare.

Palla skriva igen.
Citera
2020-04-10, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jo... men om man övergår till en broms som i Sverige, så kommer man att få en peak som i Sverige.

Den här peaken blir inte mindre för att den föregås av en lockdown. Tvärtom, den blir högre. Det blir bara så. Alla simuleringar vlsar på det.

Fast peaken kommer sig väl av att det inte vart några som helst restriktioner i Sverige, förrän långt senare?

Hmmm, "alla simuleringar visar på det", ja vi får se framöver, kan jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in