Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Väl skrivet, du skriver det jag tycker. Vi hade ett försprång på minst 2 månader och om FHMs taktik var att bromsa smittan men ändå sprida den så har de gjort ett bra jobb men glömde det där med att skydda de mest utsatta.
Innan stod olika myndigheter 2 månader efter ett konstaterat utbrott på sina presskonferenser och ska samarbeta och dela resurser och göra en inventering på varje region och ska samarbeta med inköp av skyddsutrusning.
Och nu ska de med medicinsk ålder på 60år och multipla sjukdomar nekas sjukvård och de över 80år kan bara dö där de ligger, fy fan säger jag bara!
Man häpnar av vilken inkompetens det finns
Ja det som pågår nu är inte värdigt i termer av att vara äldre och behöva oroa sig ifall man ska få ordentlig vård eller ej. Tror det är det som skär i mig mest.
Det är ju faktiskt de äldre som var med och byggde upp detta samhälle, betalade skatt och är en del av oss. Att kasta bort dem känns inte värdigt alls. Det känns väldigt fel. Hoppas dock att fler och fler börjar känna att det känns inte rätta utan att man måste hitta en väg att lyckas värna om vårt folk, även de äldre. Hoppet finns i alla fall.