Citat:
Ursprungligen postat av
godhetsaposteln
Ja, det är missvisande att hålla på med andel smittade i procent i början på en pandemi. Det enda som är viktigt är antalet smittade/döda och ökningstakten.
Ett annat exempel "burkina faso gick från 1 till 2 smittade, en ökning en 100%"...vad är värdet?
Men alla förstår helt enkelt inte vad som är viktigt i en information, lägg sedan till dessa långa listor och system man skapar. Hela tråden är full sådana meningslösa system. Jag vill inte säga något men om jag varit mod hade jag krävt mer kvalite i sådana inlägg.
Det enda viktiga är hur många människor som dör, riskerar att dö, kan vi påverka talen. Eller hur undviker vi att sjukvården bryter samman. Även våra antagonister (vi betalda rysstroll) som fokuserar på hur räddar vi Sveriges ekonomi har ett fokus.
Om corona blir värre än spanska sjukan i procent är helt ointressant
Bra sammanfattning! Tråden börjar likna hur det ser ut på Fb, har jag hört. En samling som lyckats med att koppla upp en dator och nu öser på med inlägg enligt "ordet är fritt". Stackars gamla goa Sverige så förstört det blivit.
Och löss går inte att vänligt prata bort det finns andra metoder om viljan finns från de ansvariga över tråden och landet. I tråden som startade fint med delning av mycket kunskap och numera lika vilset som att alla svenskar skall göra som dom vill och det kallas för frihet, motsatsen till kränkhet.
Frihet har fått en ny innebörd uti PK-träsket.
Länder med karantän klarar sig fint som Nya Zeeland, Syd Korea, Taiwan, Kina, Norge och borde vara en förebild men det passar visst inte lilla landet med storhetsvansinnet "Lik för alla" modellen. Skönt iallafall att BerniePlatt försvann med sitt gläfs i rutan. Bra tankar men inte för människor som behöver en stark ledare som inte kan skjutas bort! Samma gäller i S.
När kommer Ledaren fram i Sverige istället för hönsen och SD blir mer och mer lik en höna. Lovande försök men redan sjuka kräver starkare ledning. Därför finns det sjukhus där läkaren bestämmer och inget annat mesigt svar. Kvacksalvare, nej tack!