2020-04-10, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Skulle egentligen inte svarat överhuvudtaget.

Ganska verklighetsfrånvänd om du antar att jag ska acceptera din världsbild när du kommer med anklagelser att man skulle vara naiv.

Kom igen.

Men det är naivt att tro att allting automatiskt kommer bli bra i länder med hårda nedstängningar. Du ser ju uppenbarligen inga risker alls med hur det kommer gå hos dom framöver?
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Jag tycker termen" för lite, försent" kan beskriva regeringens agerande mot smittspridning.
Att dom flesta tycker att man ska stänga ner mer är inget som regeringen lyssnar till, dom VILL ha en smittspridning och helst att den ska vara långsam så att sjukvården hinner med. Men dom säger inte rakt ut vad målet är mer än just detta, att flockimmunitet är målet råder det ingen tvekan om och när detta nämns blir svaret "på sikt är det där vi hamnar" men dom säger det inte rakt ut.
Nu går Löfven ut och småhotar lite om att restauranger ev kan komma att stängas ner, men det känns som att det är för lite för sent och mer som en kosmetiskt åtgärd än ett kraftfullt ingripande.

Löfven: Restauranger kan behöva stängas
Publicerat torsdag 9 april

Restauranger som inte följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer kan tvingas stänga för att stoppa smittspridningen av coronaviruset. Det säger statsminister Stefan Löfven (S) i en intervju med Studio Ett.
– Vi har sagt att vi inte är främmande för några som helst beslut om vi ser att det här har en stor påverkan. Där vi kan minska smittspridningen på ett substantiellt sätt så ska vi göra det naturligtvis. Vi är redo att fatta beslut när helst vi behöver det.

KÄLLA.Sveriges radio.(Se länk)
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7449413
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Detta kommer kanske som en chock för dig men alla dör faktiskt förr eller senare. I dagsläget kan vi isolera de som är gamla och skröpliga men för helvete inte resten av världen!
Ser att du har svårt att förstå vad jag skriver så jag skriver lite långsammare nu. Jag skrev tidigare "Människor som lever nu kommer att dö senare".
Personligen kan jag tänka mig att vi isolerar oss från andra länder. Semester i utlandet är inget vi behöver för att leva. Godstrafiken kan ändå fortsätta som vanligt.
Men det blir som det blir.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Tycker det är totalt skrattretande att det är samma människor som skyddar invandringen med att vi ska hjälpa så många som möjligt.

Till detta där man mer eller mindre påstår att "alla kommer dö ändå".

Tycker just detta är sjukt fantastiskt att läsa och ta in.

Citera
2020-04-10, 08:54
Medlem
Mad monks avatar
Vad menar Tegnellen med att tvi inte skulle kunna resa i framtiden? Har han en spåkula den där?
Citera
2020-04-10, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det förekommer inga somaliska eller iranska namn i DN:s artikel
Det verkar mer som et bögparty med väletablerade svenskar

Citat:
Ungefär 100 personer samlades på villafesten den 7 mars för att fira en nybliven 60-åring, samtidigt som Friends arena var fylld av Mello-fantaster. 70 av festdeltagarna blev sedan sjuka, med coronasymtom.

Värden, en 47-åring, är en av två som senare fick intensivvård i respirator. Ytterligare sex festdeltagare har behövt andningshjälp av sjukvården.

100 personer på festen

70 blev sjuka i varierande grad

6 behövde andningshjälp på sjukhus

2 som fick ligga i respirator

Vi känner inte till åldern på alla deltagare men om värden var 47 och födelsedagsbarnet 60, så kan ju åldrarna ha varit 40 - 70, eller kanske från 1 - 90+ om det var något slags släktkalas

Det är oavsett allt annat ett ganska dramatiskt resultat. Utan sjukhusvård så hade kanske 8 av 100 på festen dött.
Citera
2020-04-10, 08:56
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men det är naivt att tro att allting automatiskt kommer bli bra i länder med hårda nedstängningar. Du ser ju uppenbarligen inga risker alls med hur det kommer gå hos dom framöver?

Har jag aldrig sagt heller.

Sluta göra halmgubbar av dina egna tolkningar.

Nu ska jag sluta att svara.

9 på morgonen och alkoholruset börjar avta. Inte druckit sedan nyårsafton 2016.

Nej, det var inget svar till Trazke.

Orka det.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Ja det är mycket pengar, men vad jag säger är att om Norge tappar sin absolut största inkomstkälla, och på det går ner i en djup ekonomisk kris så kommer det bli extremt jävla tufft.

9,998 miljarder på kontot spelar mindre roll om du har årliga fasta utgifter under en högkonjunktur på 1440 miljarder kronor. En utgift som även markant kommer att öka i takt med ökad arbetslöshet.

Du vet INGENTING om varken aktier, olja eller ekonomi så sluta att skämma ut dig. Norge kommer gå extremt stärkta ur den här krisen. Vi kämpar som lejon här just nu. Winners gonna win.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
100 personer på festen

70 blev sjuka i varierande grad

6 behövde andningshjälp på sjukhus

2 som fick ligga i respirator

Vi känner inte till åldern på alla deltagare men om värden var 47 och födelsedagsbarnet 60, så kan ju åldrarna ha varit 40 - 70, eller kanske från 1 - 90+ om det var något slags släktkalas

Det är oavsett allt annat ett ganska dramatiskt resultat. Utan sjukhusvård så hade kanske 8 av 100 på festen dött.

Jävla idioter lika gott åt dom.
Citera
2020-04-10, 08:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja då får vi hoppas att tabloiderna håller ett öga på den här tråden. Eller blir tipsade om detta på annat vis.

Tabloiderna är mer än någonsin beroende av stödpengar från staten (pga vikande annonsering).

Så de skriver inget som kan tolkas som ett misslyckande eller skapa panik.

Covid-19 är precis som den uppfattas som.
Citera
2020-04-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Jo dom som satt där skulle tycka det...för dom ligger >50 IQ.
Sen vilka till 90% driver pubar, restauranger idag i Sverige så fattar man att dessa rekommendationer inte funkar, de skiter i myndigheterna för de vet att det inte blir några påföljder eller konsekvenser.

Ja. Suck.
Citera
2020-04-10, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Det går att argumentera för att de radikala åsikterna och den splittrade befolkningen covid-19 medfört fanns långt innan virusets varande, och kommer vara här långt efter i takt med att saker och ting börjar normaliseras.

Det är alltså ingenting du rimligen borde beskylla ett virus för, det har att göra med utbildning, fortbildning och utanförskap. Hade det inte varit ett virus så hade det varit någonting annat som illustrerat dessa individer som representerar för en splittrad befolkning.
Fast nog splittrar det, Peter Wolordarski står på samma sida som högermoderater och SD’are.
Det finns nationalister som stödjer Tegnells linje helhjärtat.
Trump var på Tegnells linje från start men har fått svänga efter rekommendationer från sina experter.

Så nog dras nya frontlinjer upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in