Citat:
Anders Holmberg var mycket bra i Aktuellt idag. Pedagogisk grafik och tydliga siffror när han jämförde Sverige med Norge. Igår var det pajas-tv när Aktuellt rapporterade om coronautvecklingen.
Holmberg intervjuade Norges motsvarighet till FHM och hon var otroligt bra, framförallt tydlig, helt enkelt skicklig kommunikatör. För att göra en kort sammanfattning menade hon att Norge agerade snabbt och politiker tog ansvar, detta har lett till stor uppslutning och engagemang bland medborgarna.
Mest talande för Holmbergs inslag: FHM och AT hade tackat nej till att medverka i studion. Fullt förståeligt att AT inte vågade ta en diskussion med Holmberg om varför det gått så mycket bättre för Norge.
Holmberg intervjuade Norges motsvarighet till FHM och hon var otroligt bra, framförallt tydlig, helt enkelt skicklig kommunikatör. För att göra en kort sammanfattning menade hon att Norge agerade snabbt och politiker tog ansvar, detta har lett till stor uppslutning och engagemang bland medborgarna.
Mest talande för Holmbergs inslag: FHM och AT hade tackat nej till att medverka i studion. Fullt förståeligt att AT inte vågade ta en diskussion med Holmberg om varför det gått så mycket bättre för Norge.
Har spenderat mkt tid i Norge och bara upplevt mjuka och empatiska människor, vart jag än kommit. Det hänger också en norrman i den här tråden, som delger väldigt mycket empati över vad som pågår i Sverige just nu.
Sen norska media som du säger som ett exempel. Allt jag läst under pandemin från Norges håll är bara världsklass. Tydligt och med empati och omsorg om folket osv. Lite grann den känslan jag hade när jag växte upp här i Sverige.
Funderar över vad det är som gör att länderna har agerat så pass olika, kring den här pandemin. Men har till 95% bestämt mig nu, att jag ska uppfylla vad jag även tidigare tänkt, att flytta dit. (Så snart de tar emot oss svenskar sedan). Jag vill bo i ett sådant samhälle som deras.