Citat:
Kul också att Tegnell indirekt snappar upp kritik, som han alltid slår ifrån sig i direkta frågor, men han kommenterar lite i förbigående i sin monolog vid dagens presskonferens:
.....fortfarande tryck på Stockholm, det är helt klart ..... och jag har .... jag har absolut inte menat att det börjar lugna sig i Stockholm för vården där ..... men kurvan ser lovande ut på lång sikt ... eeehh
Det får vi verkligen hoppas. På lång sikt, ja konstigt vore ju annars. Även Spanska Sjukan tog slut en dag.
Igår var det MEGA-rubriker i Aftonbladet och Expressen:
Tegnell ser en utplaning i Stockholm, läget lättar och ser bättre ut!
.....fortfarande tryck på Stockholm, det är helt klart ..... och jag har .... jag har absolut inte menat att det börjar lugna sig i Stockholm för vården där ..... men kurvan ser lovande ut på lång sikt ... eeehh
Det får vi verkligen hoppas. På lång sikt, ja konstigt vore ju annars. Även Spanska Sjukan tog slut en dag.
Igår var det MEGA-rubriker i Aftonbladet och Expressen:
Tegnell ser en utplaning i Stockholm, läget lättar och ser bättre ut!
Jag reagerade också på det, och på att det kom såna rubriker direkt, oerhört farligt, då det ju faktiskt kan ha bidragit till att många stockholmare läste en artikel i AB eller Expressen om att "nu börjar det gå bättre i Stockholm".
Klipp till diskussioner vid tiotusentals middagsbord i Stockholm: "Men älskling, då kanske det inte är så farligt ändå, han på TV sa ju att det börjar vända, då tycker jag vi åker ut till stugan ändå" (På Gotland, i fjällen osv ).
Och resten av Sverige som hittills ändå varit relativt förskonade... Usch, jag vill inte tänka på det.
(Jag vill här poängtera att jag är Stockholmare och vet nog bättre än i mitt exempel.. Och vi Stockholmare har fått mkt skit här i tråden, men jag tror att Medelsvensson inkl. stockholmare faktiskt inte vet så mkt, de läser ngn artikel och går på det senaste de hör.. så FHMs prat om bra kurva kan vara förödande).