2020-04-11, 22:32
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Tror det kommer i någon form förr snarare än senare. Många epidemiologer menar ju att det här kommer gå i vågor där 10%-20% blir smittade i första vågen, 10%-20% i andra, osv. Däremellan finns det således ett utrymme, speciellt för länder som Sverige där smittan rör sig snabbt, där man kan ställa om och skapa beredskap för nästa våg. Det man kan hålla tummarna för är att man inte riktigt lika slapphänta och mjäkiga inför den kommande vågen som man var inför den här, och att det någonstans i bakgrunden (även om jag tvekar) finns en medveten tanke om att det är bättre att skynda sig igenom den här vågen och hantera nästa (som eventuellt kan utveckla sig till att bli mycket mer dödlig genom att attackera yngre) på ett betydligt mer genomtänkt sätt. Eller det är vad jag hoppas iaf.

De där i slutet är något som jag också fruktar. Spanskan känns inte som något jag önskar upprepas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Öööh.. Har du missat att vi ska "platta till kurvan"? Aldrig hört det? Är värre än jag trodde här inne.
Platta t kurvan genom mass spridning?
Citera
Bannlyst
Citat:
Öööh.. Har du missat att vi ska "platta till kurvan"? Aldrig hört det? Är värre än jag trodde här inne.

Link att så "många som möjligt skall få det så snabbt som möjligt" ?

Eller var det dina egna 'thoughts"?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sverige skjuter upp sin peak pga fortsatt smittspridning och kommer fortsätta göra det tills man går i lockdown.
Jag tror inte att det blir en lockdown.
Stefan sa några tusen kommer att dö. Tog han bara en siffra ur tomma luften?
Han sa även gör er mentalt förberedda.
Nej jag tror att de har uträkningar framför sig.
Tusen människor är för mycket i ett land som Sverige.
Hade man handlat från första början hade siffrorna sett annorlunda ut.
Stefan har redan räknat med några tusen.
Citera
2020-04-11, 22:33
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Går inte längre. Varför tror du varje land pratar om "mitigation"? Googla det ordet.

Jodå, det är fullt möjligt. Med nedstängning.
Citera
2020-04-11, 22:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tvärt om. Det ska utrotas. Med storskalig nedstängning.
Jag tror du förtjänar en ny diagnostisk term av något slag. En coronafobiker som vill utrota ett virus om så hela mänskligheten ska stryka med på köpet. Har du funderat på att söka hjälp inom psykiatrin?
Citera
2020-04-11, 22:34
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Link att så "många som möjligt skall få det så snabbt som möjligt" ?

Tegnell har pratat om att han vill att folk ska ha immunitet när andra vågen kommer till höst. Då är det brådis serru. Plus att man hade vidtagit hårdare åtgärder om så inte var fallet. Logiskt va.

Jag säger inte att jag är en anhängare av taktiken. Jag försöker förklara hur jag tror dom tänker.
Citera
2020-04-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Hur är det med handsprit? Kan väl inte ta så lång tid att ställa om produktionen? Vill vår regering och FHM undanhålla oss möjligheten att använda handsprit? De vill verkligen att vi ska smittas varje sig vi är i riskgrupp eller ej.
Perstorp har lovat producera 1 miljon liter i månaden med start efter påsk.
Citera
2020-04-11, 22:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Lösningen tog jag upp i mitt förra inlägg.
Det finns över 200 000 inlägg i tråden. Vill du att jag ska läsa det får du citera det eller åtminstone ge mig en direktlänk, annars får det vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Fattar jag? Det är väl en väldigt lätt graf att förstå.
Därför frågar jag igen. Hur många gånger har nån idiot slängt sig med siffran 114 i denna tråd? Du behöver inte räkna efter. Det är många.
Därför behöver man flytta dom till rätt dödsdag.
Och genom att flytta dem till rätt dödsdag så trollar man fram en kurva där dödstalen "sjunker". Som just nu i FHM:s excelark:

2020-04-08 70
2020-04-09 23
2020-04-10 13

Halleluja, dödstalen går ned!

Alltså:
Dödsfallen 8/4 är inte färdigräknade
Dödsfallen 9/4 är långt ifrån färdigräknade
Dödsfallen 10/4 har man knappt ens börjat räkna

Därför, räkna istället dödsfallen den dag de rapporteras så får du en rättvisande graf som visar utvecklingen, vilket är fan så mycket viktigare än att nörda om "rätt dödsdag".

Du har dessutom inte ens kommenterat det faktum att ett antal dödsfall saknar känt datum (hur det nu kan vara möjligt i landet där vi "räknar bättre än alla andra") och därför öht inte visas i Tegnells manipulerade fuskkurvor.
Citera
Bannlyst
Citat:
Tegnell har pratat om att han vill att folk ska ha immunitet när andra vågen kommer till höst. Då är det brådis serru. Plus att man hade vidtagit hårdare åtgärder om så inte var fallet. Logiskt va.

Jag säger inte att jag är en anhängare av taktiken. Jag försöker förklara hur jag tror dom tänker.

Nice....å så länken på det. För om du ej har link så är det ju mest fria tankar på ett anonymt/transparant forum.
Senast redigerad av speedskater 2020-04-11 kl. 22:38.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Själv har du ju bara 1000+ inlägg i denna forumdel på 1 månad. Förstår fortfarande inte vem det är som tror att ni övertygar någon överhuvudtaget.

Att du och andra fortfarande ids besvara dessa spammande troll. De skriver ju samma skit varje helg, med samma konton dessutom.

Det där kontot är 5 år gammal, men hälften av inläggen är i detta forum sedan 21:a Mars.
Mothbreeder, slösa inte din tid på dessa dönickar. Professorn verkar ha varit iväg ett tag och nu tillbaka med nya rackartyg.

Inte konstigt vaccinet dröjer så med all dynga han känner sig tvungen att regelbundet mata in här. Förmodligen ett virus i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in