Citat:
Ursprungligen postat av
Hobbybonde
Ärligt talat så tror jag inte det går att komma undan att bli smittad, inte i längden.
Morsan som är kroniskt lungsjuk och behöver syrgas 16 timmar om dygnet har varit i princip helt isolerad i 4 veckor. Farsan har varit nere i byn och handlat två ggr, på "pensionärstiderna", i övrigt har de fått maten levererad till dörren. Och idag fick morsan svar på sitt vanliga prov som sjukhuset tar på henne att hon hade Corona. Så jag vet i fan hur någon skulle kunna klara sig ifrån att bli smittad i långa loppet
Jag instämmer med dig om att COVID-19 infektionen kommer att gå i många vågor och under minst 1 till 2 år, vilket medför att alla smittas i längden. Dock tror jag att isolering och viss nedstängning av samhället kan leda till att sjukvården inte överbelastas vilket nu har skett i storstadsregionen.
Likaså kommer man till sommaren/höst ha byggt upp lager av skyddsutrustningar både för sjukvård samt privatpersoner. Kanske med tiden får man också fram befintliga mediciner som kan dämpa COVID-19 infektionen hos de svåraste fallen.
Oftast i en epidemi så ger tid möjlighet till att kunna bekämpa skiten.