2020-04-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvor ble dette gjort?

I don’t know. I guess the hospitals have a different view of the pandemic on ground level and that communication isn’t the best.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Som var just då sjuka i covid-19 ja. Men tror du inte att fler blev sjuka innan dess och sedan tillfrisknade, plus då alla som haft väldigt lindriga symptom eller inga alls veckorna och månaderna innan undersökningen?

Är du dum på riktigt, eller bara en högerextremist?

Herre Gud, nu förstår jag hur Hitler, Mussolini och il duce dumb-Trump lyckades/lyckas!
FHM skulle väl ta blodprov nästa vecka och se vilka som var immuna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det finns flera tält uppsatta i landet, i landet som består av fler orter än Stockholm och Älvsjömässan

Det var tydligt att han refererade till Älvsjömässan, då han pratade om att inga covid-19 patienter skulle läggas där. Detta har diskuterats fram och tillbaka i region Stockholm.
I övrigt har jag full koll på att det finns tält i de flesta stora städerna.
Citera
2020-04-09, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej Scania öppnar upp den 20 april.

Dom kommer nog slå försäljningsrekord i Spanien, Italien och Frankrike.

Viktiga marknader.
Citera
2020-04-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Dom kommer nog slå försäljningsrekord i Spanien, Italien och Frankrike.

Viktiga marknader.
Med vilka pengar?
Citera
2020-04-09, 23:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I saw a news article earlier in this thread about an internal letter asking them to stop triaging while IVA beds are available. Apparently several people had been triaged away who had good chances of survival.

Fruktansvärt om det är så. Jag trodde de skulle börja med triage när platserna var slut men nu när man ser att antal IVA patienter planar ut så misstänker jag att de redan börjat sortera bort vissa patienter för att ha några lediga platser kvar.
Känns fasansfullt att ens behöva skriva så här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag har inte påstått att det endast är Sverige som riskerar drabbas av svält. Att du och medelsvensson med dig skulle hinna sadla om till potatisbönder och odla x antal hektar om importflödet avstannar är osannolikt. Ni skulle ha behövt stå ute på åkrarna och grävt redan nu i sådant fall, men det gör ni ju inte.
Varför skulle jag göra det, enklare att flytta från landet då. Resten ordnar nog ska du se så var inte orolig.
Citera
Medlem
appendixxivs avatar
det e ju en del snack om hur bra det är med lockdown och hur dåligt det är att sverige inte har det på samma nivå som de flesta andra.och det kanske det är fan vet jag.men i dödstal per miljon invånare så ligger länder som
belgien 218 döda/milj och nederländerna 140 /milj (sverige 79)... kör dom med lockdown typ tyskland eller
har dom mer öppet? har dom egna djurmarknader där eller varför har dom så dassiga siffror?
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Fast dom skulle väl köra presskonferens fredag och måndag?

Ja, men administrativ personal på sjukhus jobbar inte i lila stor utsträckning. Så presskonferenser kör dem, men rapporteringarna som föder data de presenterar på PK går på lågvarv.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det som kommer att bli spännande är att vissa länder har isolerat bort smittan och andra länder har smittat kanske 60% av befolkningen i tron att de blir immuna.

Jag tror inte att några gränser kommer att öppnats innan man vet vad som gäller om resenärerna är immuna eller kan fortfarande bära på smitta, visst en 2 veckors karantän kan fungera.
Det kommer nog ett vaccin innan man kan flyga fritt är vad jag tror.

Om vi rent hypotetiskt säger att ett vaccin inte kommer förrän om två år, tror du då att länderna kommer att vara stängda så länge? Det tror inte jag, uthålligheten i att hålla människor instängda i sina hem kommer att vara betydligt kortare än så.

De kommer troligen att bli hårt drabbade av en andra våg. Vad de nu hoppas på är ett mirakel i form av ett botemedel som kommer inom några månader. De kan lika gärna börja tro på jultomten.
Citera
2020-04-09, 23:21
Medlem
Gällande immunitet..Verkar vara tveksamt.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/K3mqJ7/nye-funn-saar-tvil-om-immunitet-mot-coronaviruset
Citera
2020-04-09, 23:21
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Lugn. Det är inga svårigheter att slå ned sådant.
Behövs bara resoluta ingripanden av hårdför polis och militär som har tillstånd att använda de metoder som krävs.
Förresten...

I Sverige finns det ingen hårdför vare sig militär eller polis. Speciellt polisen är så otroligt PK tänkande. De skulle aldrig våga in och skilja en klan på sjukhuset.
Skillnad hade det varit om det hade rört sig om fotbollssupportrar. Då kan man ta i med hårdhandskarna utan att åka på PK-drevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in