2020-04-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Otroligt.
Glad att jag använt munskydd i de miljöerna.
Covid-19 är en av de största bluffarna någonsin i världshistorien.
Ditt munskydd hjälper inte överhuvudtaget. Dom säger ju att viruset överlever dagar på hårda ytor?

Säg att du vaknar. Spritar händerna, åker buss eller tunnelbana. Du har tagit på olika ytor samt mobilsurfat.
På jobbet spritar du händerna igen. Allt är bra och säkert.

Men din mobil, eventuellt glasögon, tangentbord är nedlusat med "virus"
Ditt munskydd är bara för ditt mentala välbefinnande.
Citera
2020-04-09, 22:23
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Jag är hon i Jönköping!

Jasså pratar du Kinesiska ?

Hur blev du smittad tror du?

Ljuger du?
Citera
2020-04-09, 22:24
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vilken statistik talar du om? Länka gärna så vi får ta del av materialet.

finland 42 döda
sverige 793 döda
Citera
2020-04-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Månne hur många årtionden det då tar innan de har fått in så många de vill ha i den där flocken som jag inte vill vara med i.

Med tanke på att 2.5% var hur många som var smittade vid ett enda tillfälle, så har en ännu större andel redan immunitet. Spridningsfaktorn i Sverige ligger just nu på ca 1.8, dvs varje smittad person smittar 1.8 andra. Det innebär att i nästa cykel (om en vecka) kommer det vara nästan 5% smittade vid ett och samma tillfälle. och en vecka efter det ca 10%. 10% +.5% +2.5% = 17.5% om 2 veckor. Och då är inte ens alla som smittats under januari/februari/mars inräknade i detta. Så antagligen rör det sig om cirka 30% flockimmunitet inom 2 veckor. Lågt räknat.

Rättelse: Eftersom spridningen redan hållit på så länge har vi redan enligt uppskattningar 25% immunitet, så spridningsfaktorn kommer sjunka snabbt. Så mina uträkningar är rent demonstrativa för ett worst case scenario. Oavsett handlar det inte om årtionden.
Senast redigerad av ittepa 2020-04-09 kl. 22:30.
Citera
2020-04-09, 22:25
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Nu har dom gjort test på stockholmarna som är hårdast drabbat.

2,5% Bär på viruset https://omni.se/studie-2-5-procent-bar-pa-coronaviruset-i-stockholm/a/e8LX9R

Det är 24500, Så det matematikern sa för 2 veckor sen att det redan är 100.000 tals smittade i Sverige var nog inte riktigt så.

Så matematiskt om jag träffar på 40 personer i göteborg så kommer 1 av dom att smitta mig? Korrekt?

Det där tester säger ingenting om hur många som smittats av viruset. Bara hur många dom var sjuka just den dagen.
Citera
2020-04-09, 22:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag har ju anklagats för att komma med förhållandevis dystra prognoser. Inte sällan har jag fått utstå spott och spe för dessa prognoser. Vissa av er har säkert tyckt att jag förtjänar dessa inte sällan grova tillmälen.

Mina prognoser har tidigare legat på 40000 döda i hela Sverige och 8000 i Region Stockholm (dessa siffror bygger dock på att Sverige som land behåller kontrollen genom pandemin).

Jag behöver dessvärre nu öka prognoserna något. Baserat på utvecklingen de senaste 4 dagarna, och baserat på vad som framkommit de senaste 24 timmarna så blir min nya prognos:
* 60000 döda i Sverige
* 15000 döda i Stockholm

Underlag:

- Data som visar att 2.5% bar på Covid-19 i Stockholm 31/3
- Modeller och anpassningar till senast tillgängliga data
- Senaste presskonferensen klockan 14
- Agerande och uttalanden från myndigheter det senaste dygnet
- Rapporter och artiklar i pressen senaste dygnet
Citera
2020-04-09, 22:26
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Simulering av hur Coronaviruset kan spridas på en supermarket. Sanslöst.

https://youtu.be/fr2xiGZ779o

Simuleringen borde visas i våra större TV kanaler på bästa sändningstid. Då kanske polletten skulle trilla ner hos "flocken".
Citera
2020-04-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Simuleringen borde visas i våra större TV kanaler på bästa sändningstid. Då kanske polletten skulle trilla ner hos "flocken".

Detta är ren skrämselpropaganda. Detta är partiklar som kan komma vid hostning/nysning, men långt ifrån alla dessa partiklar innehåller smitta. Krävs stora droppar, som oftast faller ned snabbt. Snälla någon.
Senast redigerad av ittepa 2020-04-09 kl. 22:30.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Covid-19 är en av de största bluffarna någonsin i världshistorien.
Ditt munskydd hjälper inte överhuvudtaget. Dom säger ju att viruset överlever dagar på hårda ytor?

Säg att du vaknar. Spritar händerna, åker buss eller tunnelbana. Du har tagit på olika ytor samt mobilsurfat.
På jobbet spritar du händerna igen. Allt är bra och säkert.

Men din mobil, eventuellt glasögon, tangentbord är nedlusat med "virus"
Ditt munskydd är bara för ditt mentala välbefinnande.

Ok.
Corona är en bluff, ingen har någonsin dött av det. Klimatförändringar och miljöförstöring är bluff det också antar jag. Jorden är platt, snart landar det flygande tefat med utomjordingar o.s.v.
Jag kör vidare med munskydd jag.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Som ja skrev så vet ja inte vem han är. Så nej.

Okej, tror man måste vara inloggad för att komma åt de detaljerna
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb8p26/tegnell-om-utlandsresor-kanske-aldrig-blir-som-vanligt

Det kan dröja upp till ett år tills vi kan flyga utomlands igen, säger Anders Tegnell.

Samtidigt menar han att coronakrisen kan ha förändrat vårt resande för alltid:

Utlandsresor tror jag kommer ta ett bra tag innan det blir som vanligt igen, om det någonsin blir det. Det får vi se, säger Tegnell.

Vad menar han nu då?

Att den som tror att det enkelt går att flyga till Spanien sommaren 2021 på semester är jävligt naiv.
Det kommer helt enkelt vara omöjligt, såvida du inte har ett giftvaccin i kroppen med tillhörande chip som kan scannas i tullen.
Det har inget att göra med Sveriges strategi eller icke-strategi. Det är ett faktum för hela världen snart.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
1+
Detta mina damer och herrar är ett sånt där unikt flashback-inlägg som odödliggör sig själv och som folk kommer minnas länge.

Håller verkligen med dig i precis allting. Sen dag ett har tråden blivit kapad av domedagsprofeterna som hoppas på massdöd och anarki.

Alla positiva nyheter ska nedkämpas till varje pris och allt, ABSOLUT ALLT negativt måste lyftas fram och förvärras gånger 100 för att domedagsprofeterna ska få sin fix.

Den här bilden från 4chan beskriver trådens domedagsprofeter rätt bra https://i.4pcdn.org/pol/1582938568068.png

Tror nog dom flesta på tråden enbart vill veta när Day0 är....

Ni brighta dudes kanske vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in