2020-04-09, 22:13
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Du ska inte lägga dig i vad jag ska göra, jag vill veta vem det är.

Någon måste veta!
Jag är hon i Jönköping!
Citera
2020-04-09, 22:14
Medlem
Simulering av hur Coronaviruset kan spridas på en supermarket. Sanslöst.

https://youtu.be/fr2xiGZ779o
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Nu har dom gjort test på stockholmarna som är hårdast drabbat.

2,5% Bär på viruset https://omni.se/studie-2-5-procent-bar-pa-coronaviruset-i-stockholm/a/e8LX9R

Det är 24500, Så det matematikern sa för 2 veckor sen att det redan är 100.000 tals smittade i Sverige var nog inte riktigt så.

Så matematiskt om jag träffar på 40 personer i göteborg så kommer 1 av dom att smitta mig? Korrekt?

Månne hur många årtionden det då tar innan de har fått in så många de vill ha i den där flocken som jag inte vill vara med i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Allt för att få upp statistiken.
Tack och lov för hjältar som han som vågar gå mot strömmen
Citera
2020-04-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, obekvämt så in i helvete.
Men sanningen kommer fram.
Igår läste jag om en gamling som hade solklara symptom, väntade en vecka på test, och dog.
Det är inte bara regeringen, utan också lokala chefer som misslyckas.
Logistiken är skit, som vanligt.

Ja, en aspekt som man kan tänka på också är att, ifall läkare och sjuksköterskor har fullt upp i "vanliga" vården, hur ska de då tänkas hinna med att åka ut till alla som blir smittade på äldreboenden "utöver" detta... Jag är inte någon kunnig inom det området men bara av att tänka på det, så kan man ju lätt tänka sig att det helt enkelt inte blir tid över för det. När jag jobbar själv så blir det ju att man tar det som finns framför näsan på en, resten får vänta.

Man kan liksom inte klona sig... Men en liten förhoppning är väl att ifall vårdcentralsläkarna får lite mindre att göra, så kanske de har tid att åka till några äldreboenden åtminstone. (Är ju rimligt att tänka sig att vanliga vårdcentralspatienter i ökande grad undviker vårdcentralerna för man vill ej bli smittad osv?)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
San Marino har 5 gånger fler döda per capita än Stockholm. Så att vi skulle vara nära flockimmunitet är inte troligt

Exakt... alla springer omkring detta med flockimmu som katten runt het gröt...

Flockimmu funkar! Men vi kommer som samhälle gå under...

Lite att vi vann slaget, men förlora kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Lockdown in UK is working fine, 900+ daily deaths or so. Congratulations!
Dom har ju bara varit I karantän typ 2 veckor... Karantän syns först efter 3-4 veckor.
Citera
2020-04-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Nu har dom gjort test på stockholmarna som är hårdast drabbat.

2,5% Bär på viruset https://omni.se/studie-2-5-procent-bar-pa-coronaviruset-i-stockholm/a/e8LX9R

Det är 24500, Så det matematikern sa för 2 veckor sen att det redan är 100.000 tals smittade i Sverige var nog inte riktigt så.

Så matematiskt om jag träffar på 40 personer i göteborg så kommer 1 av dom att smitta mig? Korrekt?
Matematikern räknade även med hur många som redan smittats.
FHM sade att de snart kommer med en motsvarande smitta.
De sade också att dessa 2,5% dubleras i Stockholm på cirka 6 dagar, så vi är närmare 5 % nu sen de gjorde testerna.
Citera
2020-04-09, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det är lite Donald Trump över Tegnell faktiskt. Jag undrar om det inte är därför folk faktiskt har så stort förtroende för karln. Är du självsäker så kan du klara dig med att ljuga om allt, folk ifrågasätter inte då som dom hade gjort med en person som hade varit osäker när han eller hon hade pratat.

Skutan skall styras med fast hand, även om du för stunden blivit överrumplad av vågor du inte räknat med som kapten, så skall du alltid i din gestalt inge mod, i din besättning!

Tegnell tror på det svenska folket, det gör han rätt i, det är bara stockholmare som vägrar lyssna. Där kommer löfven, och tar dom ordentligt i örat!

Det är dags nu Löfven! Vore jag president, så hade det redan hänt!
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Simulering av hur Coronaviruset kan spridas på en supermarket. Sanslöst.

https://youtu.be/fr2xiGZ779o

Otroligt.
Glad att jag använt munskydd i de miljöerna.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Lång artikel i Finsk media om Sveriges taktik.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006470559.html

Finska experter menar att det mycket väl kan visa sig att Sveriges taktik var den rätta, när man tittar tillbaka om nåt år. Dom säger att dom förstår FHMs taktik fullt ut. Risken med deras egna taktik är att man är körd när den andra vågen kommer.

Däremot är som ju mycket skeptiska till våra åtgärder när dom kikar på dödstalen.

Notera att man i Finland pratar om Carlsons taktik och förhållningssätt (och inte AT). Detta för att han är generaldirektör för FHM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Flera länder har gränsen två.

Frankrike inför 1 från och med imorgon. Ska du ut, ska du gå själv.

Hela landet kan jag inte svära på, men i regionen min familj bor så blir det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in