2020-04-09, 21:52
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det står ju förfan i artikeln vad de avser. Läs gängen så kommer du förstå. Avslutar dör jag.

Eller menar du på allvar att det skulle dött 5k , nästan 5x mer ön i hela Sverige, i bergamo? Och sedan typ 10k till om man räknar med helanitalien?

Det skulle göra bergamo till ytan och befolkning 900% värre än Newyork

Det är välkänt att just Bergamo är hårdast drabbat.
Mer än en fjärdedel av alla döda i Lombardiet är från Bergamo.
I Provinsen Bergamo var det officiella dödstalet den 7/4 2.480 men man räknar med att det verkliga talet är minst det dubbla. Man har inte hunnit med att testa.

https://www.ilgiorno.it/cronaca/coronavirus-morti-lombardia-1.5097324
Citera
2020-04-09, 21:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Tyskland visar tendenser till snabb ökning av fall. Detta trots hårda restriktioner.

Kanada visar nu också tendenser till ökning. De har mindre restriktioner.

Kanada har inte det pratats om så mycket, men de klarat sig extremt bra.hittills. De verkar dock vara i relativt tidigt skede av spridningen.

Hårda restriktioner verkar allt mer ha en tveksam effekt, även om det i vissa länder fungerat bra.

Men fatta din lilla Kretin att alla - ish kommer att få skiten inom ett ett år oberoende åtgärder!! Sveriges Tegnell gör det klockrent genom att lita på folk och således lugna takten till intensiven.
Alla länder som har total lock down kommer enbart att skjuta fram problemen
Citera
2020-04-09, 21:53
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Tyskland visar tendenser till snabb ökning av fall. Detta trots hårda restriktioner.

Kanada har inte det pratats om så mycket, men de klarat sig extremt bra.hittills. De verkar dock vara i relativt tidigt skede av spridningen.

Hårda restriktioner verkar allt mer ha en tveksam effekt, även om det i vissa länder fungerat bra.
Det motiveras med smittspridning men handlar kanske mer om att ge polisen och andra lite lugn och ro så att de inte behöver ägna sig åt något annat än att mota bort patienter från akuten och dylikt.
Citera
2020-04-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Man har väl inte börjat använda IV-platserna på fältsjukhusen ännu? Så det borde finnas platser kvar.

Those aren’t going to be used much, the tent is for non-COVID patients while the hospital becomes COVID-majority.
Citera
2020-04-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men fatta din lilla Kretin att alla - ish kommer att få skiten inom ett ett år oberoende åtgärder!! Sveriges Tegnell gör det klockrent genom att lita på folk och således lugna takten till intensiven.
Alla länder som har total lock down kommer enbart att skjuta fram problemen

Jag är enig, hur drog du någon annan slutsats? Jag ger lite referenser bara, ta det lugnt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Verkligen!
Jag blir väldigt glad för din skull, Jag antar att du är yngre än mig och inte mött så mycket av livet ännu.
Jag har förstått vid min ålder att livet är överskattat, den som är död lider inte och när man är tillräckligt gammal så kan man välja döden.
Ja jag är bara 50 år så jag hoppas jag har minst lika mycket framför mig.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vad gulligt att du vet det.

Ännu finare att du säger ”idioter tender att dö” Hur går resonemanget där? Att regeringen tar död på idiotier? Eller vad menar du?

Kom med något sakligt i frågan. Men det är inte lätt när man inte förstår antar jag.
U-länderna i halva Europa som stängt ner precis allt har misslyckats fatalt. Italien, Spanien, Frankrike, UK, osv. Jätteländer med gigantiska ekonomier, utan vare sig minsta beredskap, sjukvård, etc. Trots nedstängningar dör tiotusentals människor i alla åldrar.
Som sagt, snacka om misslyckande. Gånger tusen. Inte ens nedstängning kunde man förutspå vid rätt tidpunkt.

Fan du sade det bättre än mig genom att läsa mellan raderna, snyggt!
Sverige har uppenbarligen inte resurser för att skydda befolkningen mot skadliga virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag säger bara det jag känner. Du ser det som politik.
Jag vet att vi kan gå omkring med smittan i kroppen utan att det märks och samtidigt smitta gamlingar. Då ska inte några tomtar stå och säga att det brister i personalens hantering. De vet själva om att folk bär på smittan.

Det här kommer att skapa konflikter efteråt.
Vet du vad som händer då?
Media och alla " goda" kommer att ge sig på folk igen.
Svensken är totalt manipulerad utav staten.
Till och med älskar en person som står och säger. Det måste vara erat fel att de gamla dog.
Äckligt!

Väl rutet! Håller fullständigt med dig i det här!

Det är en enkel utväg att skylla på personal, vilket inte är något annat än en skam, om man gör så. Min mamma jobbar på äldreboende och kan vittna om att många i personalen bönar och ber (sedan länge) om att få skydd, dels för att skydda sig själva så klart men framför allt för de äldre, som är mer utsatta ifall de smittas av Corona.

Chefer på äldreboenden svarar ju då att de följer de riktlinjer som finns från FHM...

Att Sverige inte haft ngt beredskapslager av munskydd osv. för en pandemi, kan inte den enskilde, "Sonja" 53 år gammal undersköterska på random äldreboende, lastas för. (Påhittat namn).

(För övrigt gav du mig dagens skratt när du skrev "några tomtar", fick en väldigt rolig mental bild av det. Tack för skratt mitt i eländet! ).
Citera
2020-04-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Word! Exakt så
Andra länder kan säkert också räkna på överdödlighet.
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:

Den enda logiska förklaringen då är att folk struntar i de "hårda" restriktionerna. För viruset ringer väl inte en taxi eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Förklara gärna varför det går att genomföra i länder runt om i världen men inte i Sverige.
Därför att det skulle innebära en makt åt polisen och militären som är främmande för svensk politisk kultur.

Att man ska behöva föreläsa sin landsmän om svenska seder och bruk...
Citera
2020-04-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
The mean number of deaths in Mars 2015 to 2019 is 8 297 in Sweden.. The number of deaths in March this year is 8 013. The global pandemic caused a decrease in death rate for March of 284 people.
See "Preliminär statistik över döda" here: https://bit.ly/39JF4VX

194 personer dog med CCP-19 under hela mars. Normalt dör 250 personer per dag i snitt i Sverige. Dödstalet i mars var alltför mikroskopiskt för att synas i den totala dödsstatistiken. Under maj kommer det bli ca 150 döda per dag i snitt som dör med CCP-19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in