Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Jag säger bara det jag känner. Du ser det som politik.
Jag vet att vi kan gå omkring med smittan i kroppen utan att det märks och samtidigt smitta gamlingar. Då ska inte några tomtar stå och säga att det brister i personalens hantering. De vet själva om att folk bär på smittan.
Det här kommer att skapa konflikter efteråt.
Vet du vad som händer då?
Media och alla " goda" kommer att ge sig på folk igen.
Svensken är totalt manipulerad utav staten.
Till och med älskar en person som står och säger. Det måste vara erat fel att de gamla dog.
Äckligt!
Väl rutet! Håller fullständigt med dig i det här!
Det är en enkel utväg att skylla på personal, vilket inte är något annat än en skam, om man gör så. Min mamma jobbar på äldreboende och kan vittna om att många i personalen bönar och ber (sedan länge) om att få skydd, dels för att skydda sig själva så klart men framför allt för de äldre, som är mer utsatta ifall de smittas av Corona.
Chefer på äldreboenden svarar ju då att de följer de riktlinjer som finns från FHM...
Att Sverige inte haft ngt beredskapslager av munskydd osv. för en pandemi, kan inte den enskilde, "Sonja" 53 år gammal undersköterska på random äldreboende, lastas för. (Påhittat namn).
(För övrigt gav du mig dagens skratt när du skrev "några tomtar", fick en väldigt rolig mental bild av det. Tack för skratt mitt i eländet!

).