2020-04-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Alltså vad är det ni håller på med du och herrgickhan... har det totalsnurrat nu.

Har anmält din post för offtopic pga denna tråd handlar om Covid-19, och ej nån jävla generell dödlighet i vårt östra grannland.

Ni blir sååå bajsnödiga när dödssiffrorna inte alls passar in i era pro-regim agendor, då börjar ni vimsa omkring som myror, och vräker ur er allsköns drit.

Väl talat, Keep fighting the good fight, har också stört mig på allsköns sätt att flytta fokus från dödssiffror i covid-19 till att handla om en massa andra sjukdomar och länders andra olika dödlighet i allmänhet osv osv i all oändlighet. Det blir helt off topic precis som du säger.
Citera
Medlem
Dagens rapport visar att 254 ytterligare personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 3 831 personer är konstaterat smittade i Stockholm. Totalt 486 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 67 ytterligare dödsfall. Cirka 14 000 personer i Stockholm har provtagits för det nya coronaviruset.

203 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård vid akutsjukhus. Förutom de som får intensivvård är det 766 patienter som vårdas på sjukhus med covid-19.

Alla personer som har konstaterats smittade av covid-19 har vårdats eller vårdas isolerat för att minska risken för vidare smittspridning.

Nu är iva platserna slut i sthlm. Tur att de där annars hade de ej räckt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Kina har isolerat en t stad..

Wow shit, så hur många procent av Kinas invånare är isolerade totalt? 10%?
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Dessutom glömmer du att kinesiska studier visat att över 30% av smittspridningen sker i hemmet. Trånga utrymmen och extremt nära kontakt är ofta det som behövs för att bli smittad, vilket är anledningen till att Kina endast isolerade Wuhan, och ingen annanstans. Italien och Spanien högst dödlighet i världen som ett direkt resultat av isolering.
Så alla ska bo i tält i skogen? Enmans?
De var smittade på grund av att de befunnit sig ute i samhället. Sedan gick de hem och smittade sina anhöriga. Det var inte så att smittan kom från ingenstans eller hur? Dvs sattes isolering i hemmet in för sent antagligen, forskningens arbete att se på denna variabel.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja. Du vill märka på ord och inleda politisk debatt mitt i en kris. Jag tycker inte det är vidare produktivt. Men alla är vi olika.
sluta trolla och för en seriös debatt med länkade källhänvisningar istället.

Du kommer att må bättre efter att du följer detta råd!!!
Citera
2020-04-09, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Inte hört något om Afrika, hur går det där?
Du kan se deras resultat på Worldometers sida .
https://www.worldometers.info/coronavirus/?fbclid=IwAR31yvUX9Fhd-hsklkImqNFi9S2LeZWM5kz7PJDsIDgycjbJycaDoc1FZfs#cou ntries
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Finns ju några seriösa säljare på nätet som har masker på lager nu som det verkar, bland annat där jag köpte mina masker, priset har tyvärr gått upp från 37 kr/st när jag köpte till 89kr/st. ändå ganska ok pris.

jag har inte slängt mina använda masker. dom får ligga i garaget, viruset skall ju försvinna efter en tid ,så jag tänker återanvända dom om det kniper!

Men lyssna nu, om du räknar med att virus har stoppats av masken vid inandning så har ju viruset samtidigt tagit sig in genom slemhinnorna i dina ögon(jag förutsätter att du inte gått runt med tätslutande ögonmask).
Citera
Medlem
Det dör många i Sverige!
  • Kanada har 19805 fall och 462 döda
  • Portgual har 13956 fall och 409 döda
  • Israel har 9755 fall och bara 79 döda
  • Sverige har 9141 fall och 803 döda!
Citera
2020-04-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Så alla ska bo i tält i skogen? Enmans?
De var smittade på grund av att de befunnit sig ute i samhället. Sedan gick de hem och smittade sina anhöriga. Det var inte så att smittan kom från ingenstans eller hur? Dvs sattes isolering i hemmet in för sent antagligen, forskningens arbete att se på denna variabel.

Nej rimligtvis borde vi titta på Kinas taktik, om det är någon som vet hur detta ska hanteras så är det dem. Ta en titt och säg vad du kommer fram till.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Jag är något skeptisk till denna nyheten eftersom man inte kan skilja på then och than. Se urklippet nedan ( det ska vara then, inte than )

”However, he developed symptoms synonymous with the virus over the weekend and was tested twice since than and both tests returned as COVID-19 positive.”

Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Rapport idag om man som åter insjuknat. (Källa: Flutrackers.com)

First case of ‘relapse of COVID-19’ detected in 40-year-old male in Cambodia
Today, 07:28 AM
Source: https://www.khmertimeskh.com/5071126...e-in-cambodia/

April 9, 2020
First case of ‘relapse of COVID-19’ detected in 40-year-old male in Cambodia

Cambodia’s first case of relapse of COVID-19 was reported today by the Ministry of Health.

The male, aged 40 lives in Phnom Penh’s Russey Keo district. He was treated and discharged approximately 15 days ago.

However, he developed symptoms synonymous with the virus over the weekend and was tested twice since than and both tests returned as COVID-19 positive.

Authorities are believed to be embarking on contact tracing of the said man since his release and return home to check as many of them as possible to ensure that there is no new cluster outbreak.

He has been admitted to the Khmer Soviet Friendship Hospital for treatment.

His case has been classified as “relapse of COVID-19 illness” by the Ministry of Health, Cambodia...
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja. Du vill märka på ord och inleda politisk debatt mitt i en kris. Jag tycker inte det är vidare produktivt. Men alla är vi olika.
Jag säger bara det jag känner. Du ser det som politik.
Jag vet att vi kan gå omkring med smittan i kroppen utan att det märks och samtidigt smitta gamlingar. Då ska inte några tomtar stå och säga att det brister i personalens hantering. De vet själva om att folk bär på smittan.

Det här kommer att skapa konflikter efteråt.
Vet du vad som händer då?
Media och alla " goda" kommer att ge sig på folk igen.
Svensken är totalt manipulerad utav staten.
Till och med älskar en person som står och säger. Det måste vara erat fel att de gamla dog.
Äckligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Du började ju gråta vid lunch och skulle lämna tråden..

Ja nu har jag gråtit färdigt och är tillbaka. Men bra argument där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in