Citat:
Nej, som du vet är det upp till staterna att vara förberedda och ge riktlinjer till invånarna. De federala har hand om gränser och är en back up. NY blev rekommenderade att köpa 15000 respiratorer efter H1N1, men inte en endaste köptes. Trump har fått fart på produktion av material och det började redan i januari, samtidigt som WHO sa att Kinaviruset inte smittade människa till människa. Du kör enbart ett sinnesjukt argument i backspegeln och har inte en aning om hur USA fungerar. Resultaten talar dock för sig själva som alltid. Ingen stat har brist på respiratorer hittills, enbart pga att federala myndigheten stött upp staterna.
Ja, jag är sinnessjuk och du är den smartaste av oss alla.
Tack för att du lär mig att det Trump säger har inget värde, det är inte han som ska ge direktiv eller styra landets invånare. Vi kan skippa hans daily briefings.
Har sett dem som skämt, och du bekräftar det!
Trump bara låtsas styra, för alla vet att det är varje guvernör som har allt ansvar!
Vad skönt det måste vara för dig?
Trump har inget ansvar i det han säger. Så när han sa ingen fara om Coronaviruset, eller när han sa det är bara en influensa så hade han ju inget ansvar .. vilken tur för dig!!
Skippar det ovan nu, det är ju utrett. Trumps offentliga ord räknas inte.
Men återigen, visa länkar på vilka insatser han fick fart på. 3M hänvisade du till, men 3M sa att det var nyligen de började samarbeta med Trump&Co. Så jag vet inte. Vad satte han fart på?
Testerna var ju en flopp, det tog lång tid.
Respiratorer, tja tror det är några som knorrar att de inte fått tillräckligt, men det verkar i ett NU-läge vara täckt på alla fronter.