2020-04-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Det betyder inte ett skit. Vi testar bara dom som kommer till sjukhus.
har du statistik på att Italien testade breda än vi gjorde/gör i Sverige?
Citera
2020-04-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Precis, regim TV på bästa sändningstid.
- inställd stomi operation
- arbetslösa får jobb på ICA
- undersköterska som blir placerad på IVA och får ångest (över ansvaret att byta blöjor och städa golvet)
- skidliftar har öppet på något ställe för ortens bosatta behöver motion

Detta var de första 15 minuterna av kvällens Rapport. Följs kort om Eu möte om ekonomin, för att sen gå till ett inslag om ett flyktingläger i Syrien.
SvT och SR infiltrerades av kulturmarxister och kommunister under 60 och 70 talen. Sen dess har de troget gått regimens ärenden, så även i detta fallet
Citera
2020-04-09, 19:56
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag tror det är många här inne som kommer bli förbluffade när dom testas och svaret kommer, att dom har antikroppar mot viruset och varit smittade tidigare.

Den reaktionen skulle jag vara villig att betala för.

- Varför vill du se reaktionen?

Ifall folk får beskedet att dom har haft viruset, så kommer dom att få dåligt samvete av kunnat ha smittat någon utan att veta om det. Jag tycker att det skulle vara tragiskt med folk som tyngs av dåligt samvete över alla dödsfall som Covid-19 har inneburit.
Citera
2020-04-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Norge har 40 gånger så många döda per capita som Ryssland.
Ja, men det betyder inte att Norge har många, utan att Ryssland har extremt få.
Citera
2020-04-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Nja
För min del så är det dubbelt, det blir liksom ett tryck mot muskler/ rygg/ revben och samtidigt har det känts knepigt på insidan.
Inte jättetungt att andas men typ bronkerna.

Har inte känt sånt innan, mysko.
Kruxet blir ju kombon med febern som kommer och går och den allmänna tröttheten, sänkta allmäntillståndet jag har.

Brukar alltid vara stark annars, trots min medelålder.

Möjligt att det inte är COVID men vaffan, det borde släppa snart kan man tänka. 26 dagar. Suck å stön.

Kan du ge mig ett test?

Jag kan nästan tänka mig att suga av Tegnell för ett test.

Jag var jävligt sjuk för dryg månad sedan. Aldrig varit så dålig. Satte sig på hjärtat, syntes på EKG. Dagar efter kunde jag inte djupandas. Gjorde ont och tog som stopp. De gissade på hjärtmuskelinflammation och tog inga prover. Syresatte mig dock som jag skulle och kunde åka hem sex timmar senare samma dag. Har BMI på 18, är i 40 årsåldern och motionerar varje dag samt inget nikotin. Önskar så in i h** att de kollat för Corona, men då var det ingen ”allmänspridning ” och själv har jag inte lämnat landet på 20 år. Lyckas du med avsugningen: Be om två test !!!
Citera
2020-04-09, 19:57
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tvärtom, sluta läsa selektivt och sluta se kan som en regel.
Vill du försöka en gång till? Går inte att förstå vad du försöker förmedla.

Som sagt, läs på om SARS-CoV-2 och pneumoni.
Citera
2020-04-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney

De testar väldigt begränsat. Vårdpersonal och sjukhusvårdade i stort sett.
Ibland testas anhöriga till sjukhusvårdade, men inte alltid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Försöka få fram lite positiva effekter av denna Pandemi? Kommer bara på ett fåtal punkter:

*Mindre spridning av andra smittsamma sjukdomar på t ex dagis och skolor.
*Förbättrat miljö och mindre luftföroreningar.
*Dansbanden i Sverige riskerar att gå i konkurs.
*Mindre andel personer besöker akuten och lättakuten som inte har där och göra annars.
*Eurovision är inställt.
*Folk börjar tvätta sig och är mer renliga.
Kommer ni ihåg Me Too? Inte jag heller.
Citera
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney

I början testade de nog fler ja. Du kan ju kolla hur många dagar det tog för dom att få ihop så många testade.
Citera
2020-04-09, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, men det betyder inte att Norge har många, utan att Ryssland har extremt få.
Jo, det betyder att Norge har många. Norge ensamt har en sjättedel av antal döda i hela Afrika
Citera
Medlem
Hur tillförlitliga är tester? Tänk om testerna visar positivt för samtliga coronavirus? Kan inget i ämnet dock så, skäll inte på mig
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgloben
Det verkar som att runt 100 personer dör i covid-19 varje ag just nu. Dock dör runt 250 personer, i snitt, varje dag i Sverige under normala förhållanden. Vet någon hur stor skillnaden är mot 250 per dag just nu?
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
SCB har preliminär statistik som det länkas till då och då i tråden. Det är några veckors eftersläpning på siffrorna, men de från vecka tolv och tidigare sägs vara mer eller mindre korrekta.

Än så länge går det i den statistiken inte att detektera någon extra överdödlighet - ifall jag har förstått rätt - utan det ser ut som vanligt.

I Stockholm kan man se en kolossal överdödlighet. Antal döda per vecka har nästan fördubblats (enligt SCB):

Citat:
I det hårt drabbade Stockholm syns en tydlig ökning i slutet på mars. I Stockholms kommun dog 330 personer den 21 till den 31 mars, jämfört med 178 döda samma period 2019 och 218 döda år 2018.

https://www.expressen.se/kronikorer/anna-basen/sa-manga-dog-i-mars-jamfort-med-tidigare-ar/

Och nu säger Anders Tegnell att spridningen börjar ta fart i övriga Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in