Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag har inte kunnat följa dramat idag och känner mig helt borta. Men jag har sett siffrorna nu. Jag förstår inte riktigt, Finland, Norge, Danmark har tillsammans 383 döda nu enligt worldometer medan Sverige har 793. Vi har alltså dubbelt så många döda och vi är 10 miljoner mot grannarnas 15 miljoner. Jag ser att vi ökade med 106 döda medan grannarna ökade med bara 24. På mig ser det ut som om övriga nordiska länder har en framgångsrik kamp medan Sverige vacklar?
Fick Tegnell några frågor på detta? Är det olika tidsfaser? Jobbar man med olika kurvor och vi har inte plattat till den tillräckligt?
Ifrågasätts inte Folkhälsomyndigheten eller vad är problemet? Ja han blir kanske adlad till af Tegnell eller von Tegnell och vapenskölden består av en gyllene tillplattad kurva att hängas upp i Riddarhuset? Vad är det som händer?
Alla länder i Europa kommer hamna på minst 600 döda/1M när det här är över. Mindre än så är orealistiskt. Någonstans där lär man, förhoppningsvis, uppnå flockimmunitet.
Så att tävla om vem som ligger först eller sist när man inte ens kommit till 100 döda/invånare saknar mening. Det är bara ett mått på hur långt man har kommit på upptakten till den här resan, och det är väldigt långt kvar.
Ponera att ett vaccin för riskgrupper kommer om 1.5 år. Med dagens dödstakt kommer Danmark att nå 600 döda/1M redan om ett halvår. Norge kommer ha 600 döda/1M redan om ett år, Sverige om drygt tre månader.
Det finns ingen uthållighet i nuvarande åtgärder, i något nordiskt land, ur perspektivet att man ska kunna vaccinera sig ur det här. Till och med Finland kommer att nå 600 döda/1M på drygt 1.5 år, i nuvarande takt som inte kommer stå sig.
Den enda realistiska förbättringen man kan göra av situationen är att ta sig förbi nedstängningen så fort som möjligt, med så lite förluster som möjligt på vägen.