Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag har inte kunnat följa dramat idag och känner mig helt borta. Men jag har sett siffrorna nu. Jag förstår inte riktigt, Finland, Norge, Danmark har tillsammans 383 döda nu enligt worldometer medan Sverige har 793. Vi har alltså dubbelt så många döda och vi är 10 miljoner mot grannarnas 15 miljoner. Jag ser att vi ökade med 106 döda medan grannarna ökade med bara 24. På mig ser det ut som om övriga nordiska länder har en framgångsrik kamp medan Sverige vacklar?
Fick Tegnell några frågor på detta? Är det olika tidsfaser? Jobbar man med olika kurvor och vi har inte plattat till den tillräckligt?
Ifrågasätts inte Folkhälsomyndigheten eller vad är problemet? Ja han blir kanske adlad till af Tegnell eller von Tegnell och vapenskölden består av en gyllene tillplattad kurva att hängas upp i Riddarhuset? Vad är det som händer?
Din observation är helt rätt. Finland, Norge och Danmark har alla satt in kraftfulla åtgärder för 2-4 veckor sedan och det är nu detta vi ser i sjunkande dödssiffror i de tre länderna. Läget i sjukvården i de länderna är i stort sett lugnt nu.
Man kan jämföra med 2-3 veckor sedan, då låg Danmark betydligt sämre till än Sverige.
Sverige kör på utan åtgärder, här är diskussionen mest om vi har möjligtvis ska säga åt krogar som fortfarande har smockfullt och folk som slickar på varandra i baren. Under de kommande dagarna kommer skillnaden med all sannolikhet att explodera, och det kan vara detta som tillslut knäcker vår onde härskare Tegnell.