2020-04-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte kunnat följa dramat idag och känner mig helt borta. Men jag har sett siffrorna nu. Jag förstår inte riktigt, Finland, Norge, Danmark har tillsammans 383 döda nu enligt worldometer medan Sverige har 793. Vi har alltså dubbelt så många döda och vi är 10 miljoner mot grannarnas 15 miljoner. Jag ser att vi ökade med 106 döda medan grannarna ökade med bara 24. På mig ser det ut som om övriga nordiska länder har en framgångsrik kamp medan Sverige vacklar?

Fick Tegnell några frågor på detta? Är det olika tidsfaser? Jobbar man med olika kurvor och vi har inte plattat till den tillräckligt?
Ifrågasätts inte Folkhälsomyndigheten eller vad är problemet? Ja han blir kanske adlad till af Tegnell eller von Tegnell och vapenskölden består av en gyllene tillplattad kurva att hängas upp i Riddarhuset? Vad är det som händer?

Lite klagomål i början ledde till prat om en ovärdig hatkampanj, och vips var ”missnöjd med Tegnell” det nya ”rasist”.
Därför ifrågasätter ingen FHM.
Senast redigerad av justina 2020-04-09 kl. 18:35.
Citera
2020-04-09, 18:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Dom som drabbas hårt och får ligga på IVA och överlever får stora skador på lungor, detta måste faktoreras in i påverkan på människokroppen, många kommer dö i förtid, flera årtionden i många fall antagligen.

Jaha överläkaren är framme nu efter att ha läst på internet vad som kan hända i värsta fall och då passar det in på överläkarens övertygelse varvid »i värsta fall« blir synonymt med »alltid«. Överläkaren har en retorik som en radikalfeminist, »alla män«.
Citera
2020-04-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Glömde bort att du inte kan göra något själv.

https://www.google.com/amp/s/abcnews.go.com/amp/Politics/intelligence-report-warned-coronavirus-crisis-early-november-sources/story%3fid=70031273

Rapporten kom i november, och då hade de redan börjar se en utbredd spridning som pågått minst ett par månader

Nej det stämmer inte

Defense Official Makes Rare Statement Rejecting Anonymous Reports About Virus Intelligence
https://www.theepochtimes.com/defense-official-makes-rare-statement-rejecting-anonymous-reports-about-virus-intelligence_3305336.h tml
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte kunnat följa dramat idag och känner mig helt borta. Men jag har sett siffrorna nu. Jag förstår inte riktigt, Finland, Norge, Danmark har tillsammans 383 döda nu enligt worldometer medan Sverige har 793. Vi har alltså dubbelt så många döda och vi är 10 miljoner mot grannarnas 15 miljoner. Jag ser att vi ökade med 106 döda medan grannarna ökade med bara 24. På mig ser det ut som om övriga nordiska länder har en framgångsrik kamp medan Sverige vacklar?

Fick Tegnell några frågor på detta? Är det olika tidsfaser? Jobbar man med olika kurvor och vi har inte plattat till den tillräckligt?
Ifrågasätts inte Folkhälsomyndigheten eller vad är problemet? Ja han blir kanske adlad till af Tegnell eller von Tegnell och vapenskölden består av en gyllene tillplattad kurva att hängas upp i Riddarhuset? Vad är det som händer?

Din observation är helt rätt. Finland, Norge och Danmark har alla satt in kraftfulla åtgärder för 2-4 veckor sedan och det är nu detta vi ser i sjunkande dödssiffror i de tre länderna. Läget i sjukvården i de länderna är i stort sett lugnt nu.

Man kan jämföra med 2-3 veckor sedan, då låg Danmark betydligt sämre till än Sverige.

Sverige kör på utan åtgärder, här är diskussionen mest om vi har möjligtvis ska säga åt krogar som fortfarande har smockfullt och folk som slickar på varandra i baren. Under de kommande dagarna kommer skillnaden med all sannolikhet att explodera, och det kan vara detta som tillslut knäcker vår onde härskare Tegnell.
Citera
Medlem
Svd/Sifo Väljarbarometer

https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometern

största ökningen för socialdemokraterna sedan 1967. svårt att begripa varför. inser inte folk att hanteringen har varit usel. titta bara på grannländerna o hur de sköter det. hur kan ett okänt virus tillåtas härja fritt i samhället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi får se.
Det vi redan nu kan konstatera är att du tror mer om vår regering än jag gör.

Hur är den logiken? Du vill väl att se ska stänga? Och du tror att de kommer stänga? Alltså tror du mycket om regeringen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Har du någon källa på de? Jag har varken sett eller hört någon påstå att den 40-åring med högt blodtryck är i riskgrupp. Grupperna har varit äldre med underliggande sjukdomar som cancer, hjärt/kärl, diabetes, grav övervikt. Men har du annan information så dela gärna.

Återkommande att just högt blodtryck listas som underliggande sjukdom/risk.

Worldometers:

Pre-existing conditions

See also: Death Rates by Existing Conditions

Pre-existing illnesses that put patients at higher risk:

cardiovascular disease
diabetes
chronic respiratory disease
hypertension
That said, some otherwise healthy people do seem to develop a severe form of pneumonia after being infected by the virus. The reason for this is being investigated as we try to learn more about this new virus.
Citera
2020-04-09, 18:33
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Att inte få åka till Åre är ju totyr...jag skall kontakta amnesty...

Du är tokholmare antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Nej, nej, nej.

Testerna de gjorde i Stockholm visade att 2,5% haft viruset ....

Nej, det visade hur många som hade det just nu.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Snorig som fan är inget symptom eller ? Låg innan jul däckad en vecka med feber och extremt mycket snor.

Nej det är inget symptom på Covid-19. Låter som en vanlig influensa då.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag nämnde nyligen att detta kommer bli som Stockholms Blodbad 2.0.

Såg inte PK idag men någon här inne sa att Tegnell verkade mer nervös som att han såg vartåt det barkade...

Jag hoppas så klart att alla mörka prognoser om dödssiffror här inne helt plötsligt slår över och visar sig vara fel, men det ser ju inte alls lovande ut, det gör det inte... Löfvén borde kanske skippa påskfirande och försöka klura på akuta åtgärder istället.

Det där har ju skrivits om dom flesta representanter från myndigheterna i stort sett varje dag senaste månaden dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är värre ställt med dig än vad jag trodde. Hur talar jag emot mig själv om jag säger att man får se på utvecklingen över en längre period än 1-2 dagar? Berätta exakt vad som är motsägelsefullt i den meningen?
Ja du påstog en minskning i italy men de är de ej över en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in