Citat:
Ursprungligen postat av
klettermaus
Nu har det ju kommit "nya" direktiv kring trängsel och köer m.m. Statsministern fördömde krogar som ej tog sitt ansvar och låter detta förekomma.
Ändå, mitt i allt detta så får lagidrott utövas.
Jag själv spelar i ett division 3 lag i södra Sverige och där bedrivs det träningar med 25+ man och träningsmatcher på helgerna. (tävlingsmatcher är ju förbjudet)
Alla står tätt och trängs vid genomgångar och i omklädningsrum. Köer på bollövningar och närkamper förekommer. Ej själv deltagit dock
Varför har det ej kommit direktiv kring detta? Eller har det gjort det?
Försök se det så här, dom som håller presskonferenserna är förmodligen bara marginellt mer kunniga än dig och mig. Dom har förmodligen sprungit på alltför många genus- och hbtq-kurser istället för att fortbilda sig i det dom borde vara bra på. Eftersom du är aktiv fotbollsspelare är du förmodligen för ung för att minnas detaljer kring palmemordet. Där satt Hans Holmér och höll presskonferenser och duperade en hel nation som trodde att han var en massiv expert. I själva verket var han en politiskt tillsatt politruk som inte kunde någonting om spaningsarbete. Det är nog inte lika illa idag med våra "experter" men ganska dåligt ändå.
Precis som dig stör jag mig på inkonsekvensen i samhället. Något som förmodligen är en direkt orsak till att det tydligen inte går att peka med hela handen.
Skolor och förskolor håller öppna men gymnasier och universitet håller stängda. Detta trots att det sedan länge är bevisat att barn kan smitta vuxna. Många smittar också asymptomatiskt vilket gör att myndigheternas råd att stanna hemma vid symtom blir tämligen verkningslöst.
I min stad håller museerna stängda men biblioteken öppna. Kan någon förklara för mig vad det är för skillnad?
Löfven gapar och hotar krogarna som inte beivrar trängsel men samtidigt låter han badhusen vara öppna. Än en gång, vad är skillnaden?
Vi har inte sett slutet på detta och fram till dess när vi har facit i hand ska jag vara ödmjuk men jag kan inte skaka av mig känslan av att vi är i händerna på dårar.