2020-04-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Golvbrunnshanna umgås med Järngänget såklart, bla Peter cabrio, Masesa, stefanhallsberg och Karmansbo.
Sedan loggar hon ofta in på HTDs geokonto och underhåller hans cacher.

Åh, fasen! Då kan hon ju ta bort loggar och lägga in dem på nytt med korrigerade texter och ta bort/ändra bilder.
Då var det nog hon som var inne på hans konto i söndags kväll när jag tog upp loggen med UV-lampan när de var till FAD i Sundsvall.

Hanna! Just as you know, så finns det många skärmbilder från Pip-Steffes konto.
Tänk om polisen plockar in dig för att fråga varför du mixtrar med SD:s loggar också.
Citera
2020-04-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En som vill bli pastor i Equmeniakyrkan ska normalt läsa teologi i fyra år vid Teologiska högskolan, Stockholm (THS), som är en del av Enskilda högskolan,
Jag skiter i det här. Är man enbart inne här för att tjafsa så är jag inte intresserad. LW var högskoleutbildad i teologi. Vill man bli pastor så krävs det teologi i högskolestudier. I övrigt kan man absolut kalla sig både pastor och präst och diakon i fuskkyrkor och andra fuskverksamheter. Men vill man ha en seriös TITEL så krävs högskolestudier i teologi.

Lägg ner och försök återkomma till topic.

Rundgång. Du argumenterar lika logiskt som SD. Och du vägrar ta in vad jag ursprungligen protesterade emot...Trist med en sådan nivå på argumenten. Men du har rätt i att det har blivit OT så jag lämnar nu.
Citera
2020-04-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men han raderade ju inte selfien där han satt och sket i mörkret på Stefans toalett.....

Den frågan fick han ju av någon av förhörsledarna. En onödig ( )fråga.
Tydligen var det mindre jobbigt än det han raderade.
Att gå på toa och skicka "skämthälsning" därifrån är inte lika graverande utåt
som att ha porr i telefonen, tror jag.
Citera
2020-04-09, 18:26
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, vänner till Lena som kände henne väl, har skrivit i tråden att hon lämnade olika
versioner till olika vänner om förhållandet till Stefan.

Lena var själv medveten om att ett fortsatt förhållande med honom kunde bli hennes
död, vilket hon uttalade i samtal med en kvinnlig vän. Stefan var som en drog för
henne, en drog som hon inte ville och inte kunde vara utan. De var som
knark för varandra.

Jag har läst FUP med förhör av olika vänner till LW,, och deras chatt med LW , det handlade enbart om SD till hennes vänner, de måste ha varit otroligt *förstående* att läsa detta chattande om SD hela tiden.

Att det var ett missbruk/drog går inte att förbise, missbruk kan handla om många saker.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-09 kl. 18:32.
Citera
2020-04-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
En jättedum fråga säkert - vad händer med LW cache:ar nu? Är det någon som tar över dem eller kommer de att falla i glömska?

Om någon tar över dem så lever de vidare. I annat fall kommer de successivt att tas bort av reviewers när loggarna tar slut eller behållarna förfaller.
Citera
2020-04-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Han ljuger ju åtminstone om porren han raderade, det är solklart. ”Heteroporren” alltså..

Det är väl mycket möjligt!

Jag kan dock tycka att han hade kunnat höra av sig till polisen senare isf. Istället för att börja kartlägga användare på Flashback t.ex.

Ja det håller jag verkligen med om.
Polisen är de första han borde ha kontaktat, varje gång han kom på något att tillföra.
Citera
2020-04-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag har läst FUP med förhör av olika vänner till LW,, och deras chatt med LW , det handlade enbart om SD till hennes vänner, det måste ha varit otroligt *förstående* att läsa detta chattande om SD hela tiden.

Att det var ett missbruk/drog går inte att förbise, missbruk kan handla om många saker.

Det står också i FUP att man har tagit bort sådant som inte är relevant för fallet.
Citera
2020-04-09, 18:28
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Vad gjorde din älskade Stefan.....
Han var ju ändå gift.
Han var otrogen mot Hanna.
Han bara lekte och utnyttjade Lena, och att hon ville ha en närmare relation med honom sket han fullständigt i.
Han ville bara utnyttja henne och knulla med henne, bakom ryggen på sin fru.
Stefan betedde sig som ett svin mot Hanna och Lena, och du svartmåla Lena.
Du svartmålar älskarinnan.
Det är väl inte älskarinnan som är otrogen.

Så, om din man skulle vara otrogen mot dig med grann-tanten, vems fel skulle det vara då?
Säg nu inte bådas, utan vem bär största skulden?
Din man?? Eller grann-tanten??

Jag håller med dig i allt du skriver. Varför betedde sig då Lena som hon gjorde mot Hanna? Räckte det inte med att hon knullade hennes man?
Citera
2020-04-09, 18:30
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Den som är smart använder väl "en del av något" och sätter tillbaka det efter rengöring. Men skogen i närheten har säkert förträffliga ställen där det går att trycka ner ett rör i jorden.
Av någon dj-a anledning är jag nyfiken på vad den där mannen vid motorvägen hade i sin påse och varför man inte kunnat identifiera honom.
Håller med om att det är svagt att varken åkl eller försv gått till botten med det. Jag är ändå tveksam till chaufförens minne, dag tid o plats.
Citera
2020-04-09, 18:34
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Den frågan fick han ju av någon av förhörsledarna. En onödig ( )fråga.
Tydligen var det mindre jobbigt än det han raderade.
Att gå på toa och skicka "skämthälsning" därifrån är inte lika graverande utåt
som att ha porr i telefonen, tror jag.
Eller att ha en bild av en flinande Stefan från en misstänkt plats och en misstänkt tidpunkt, kanske?
Citera
2020-04-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Men i förhören är dessa vänner väldigt överens om vad Lena hade att berätta om Stefan. Läs Förundersökningen i stället finns på första sidan här. Och snälla börja inte om med de här tjafsen om huruvida Stefan eller Lena är den rätta! Det är över. Lena är den mördade och Stefan sitter kvar i häktet medan rätten formulerar domen över hans gärningar.

Jag har läst, du behöver inte uppmana mig att läsa något.
"Tjafsen om huruvida Stefan eller Lena är den rätta" - jag har inte börjat om
med något sådant tjafsande. Jag vet att det är över. Det är Lena som är mördad
på ett oerhört grymt sätt. Stefan sitter där han skall sitta, och förhoppningsvis
och förmodligen får han tillbringa många år inom lås och bom.
Citera
2020-04-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Håller med om att det är svagt att varken åkl eller försv gått till botten med det. Jag är ändå tveksam till chaufförens minne, dag tid o plats.

Nja, chauffören ringde väl in och anmälde mannen vid motorvägen så det finns ju inspelat med rätt tid.
Han med påsen borde man ha efterlyst. Dessutom borde man inte ha lämnat spåret med IP-adressen även om man hade fått jobba lite. "Backis" klagade på det också men vad vet han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in