2020-04-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Undrar varför hon inte ville lämna honom?

Det är mycket underligt att man söker hjälp då man blir både hotad samt misshandlad men ändå aktivt fortsätter att ha kontakt med en sådan skurk.

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Troligtvis var inte LW helt ärlig i samtalen.

Ja, vänner till Lena som kände henne väl, har skrivit i tråden att hon lämnade olika
versioner till olika vänner om förhållandet till Stefan.

Lena var själv medveten om att ett fortsatt förhållande med honom kunde bli hennes
död, vilket hon uttalade i samtal med en kvinnlig vän. Stefan var som en drog för
henne, en drog som hon inte ville och inte kunde vara utan. De var som
knark för varandra.
Citera
2020-04-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske inte ljuger rakt av, men undanhåller att berätta vissa saker?

Ja kanske det ... Beror på vad slags saker han undanhåller ...
Sådant som man kan tolka olika kanske han kan tänkas undanhålla ...
T ex någon privat jargong som kan missuppfattas.
Ja inte vet jag, det är bara intryck jag går efter.
30 år sedan jag var i Örebro. Känner ingen av dessa människor.
Citera
2020-04-09, 18:13
Medlem
Parasolltrolls avatar
MORDVAPEN MORDVAPEN MORDVAPEN !
Jag tror han åker dit men blir det bekymmer i HR så är den avgörande punkten mordvapnet. Vad har han använt, hur o när har han skaffat det och var är det nu. Jag är helt inne på Hide in plain site men det måste fram. Under bubbelbadet? På Gustavsvik? Under JGs trappa? Del av cykel?
Citera
2020-04-09, 18:13
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, vänner till Lena som kände henne väl, har skrivit i tråden att hon lämnade olika

Lena var själv medveten om att ett fortsatt förhållande med honom kunde bli hennes
död, vilket hon uttalade i samtal med en kvinnlig vän. Stefan var som en drog för
knark för varandra.

Verkar varit lika stora klåpare bägge två. Jag förstår dock inte varför Lena behandlade Hanna på ett sådant sätt som Jerry beskriver, dessa två var ju vänner innan SD och LW inledde sin affär?
Citera
2020-04-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är möjligt. Men om man vill titulera sig pastor, präst, diakon etc så har man en högskoleutbildning. Sen om folk fuskar runt är en annan sak. Jag kan kalla mig lärare utan att ha lärarubildning. Begriper du? Jag pratar om verklighet, utbildning och titlar. Shit - hur fan ska man nå fram till okunniga här?

Ha en go kväll.

Ursäkta, men det är du som inte fattar. Svenska kyrkans ämbeten och titlar har INGET med detta att göra.

Man vigs till präst inom svenska kyrkan. Efter adekvat utbildning och tjänstgöring.
Man vigs till diakon inom svenska kyrkan. Efter adekvat utbildning och tjänstgöring.

Man får jobb som pastor inom frikyrkan. Med eller utan teologisk högskoleutbildning. Och ja, det kan man kalla sig om man jobbar som det.
Senast redigerad av piastrone 2020-04-09 kl. 18:21.
Citera
2020-04-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har du rätt i.

Helt klart blir man mer eller mindre förvirrad om man pressas. Även om man är helt oskyldig.
MEN:
Såna omvälvande händelser i livet som ett mord i bekantskapskretsen - det bör man minnas, ja.

När JG insåg att det var Lena som var mördad tog han ut ledighet och åkte till sin stuga och häckade där ett par veckor. Det har jag full förståelse för.

Kan föreställa mig att han drabbades av svåra skuldkänslor gentemot Lena som ju också var hans vän men som han sen blockerade på sociala medier och tog Davidssons parti. Skuld som han kanske fortfarande lever med.

Säkert. Han ville nog fundera ut hur han enligt samvetet skulle prioritera.
Hur han skulle svara på ev frågor om hur LW var o.s.v.
Citera
2020-04-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ursäkt, men det är du som inte fattar. Svenska kyrkans ämbeten och titlar har INGET med detta att göra.

Man vigs till präst inom svenska kyrkan. Efter adekvat utbildning och tjänstgöring.
Man vigs till diakon inom svenska kyrkan. Efter adekvat utbildning och tjänstgöring.

Man får jobb som pastor inom frikyrkan. Och ja, det kan man kalla sig om man jobbar som det.
En som vill bli pastor i Equmeniakyrkan ska normalt läsa teologi i fyra år vid Teologiska högskolan, Stockholm (THS), som är en del av Enskilda högskolan,
Jag skiter i det här. Är man enbart inne här för att tjafsa så är jag inte intresserad. LW var högskoleutbildad i teologi. Vill man bli pastor så krävs det teologi i högskolestudier. I övrigt kan man absolut kalla sig både pastor och präst och diakon i fuskkyrkor och andra fuskverksamheter. Men vill man ha en seriös TITEL så krävs högskolestudier i teologi.

Lägg ner och försök återkomma till topic.
Citera
2020-04-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Han visste väl inte före förhöret att polisen ville gå igenom hans telefon, Det sa dom väl till han under förhöret.

Jag tänkte att han borde känt till att det kunde hända att de tog hans telefon.
Men hade de verkligen sagt att de skulle ta den innan han gick på toaletten?
De borde tagit den med en gång och inte låtit honom gå iväg efteråt.
Eller kan man tänka sig följande scenario:
FL: "Nu, JG, måste vi även be dig lämna ifrån dig din telefon, det ingår i utredningen"
JG: "Javisst, ska bara gå på toaletten först".
Så borde aldrig skett på en polisstation.
Tror mer på att han glömde att radera innan han gick dit.
Att då kan det inte varit så viktigt ur rättslig synvinkel.
Citera
2020-04-09, 18:22
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

knark för varandra.
Men i förhören är dessa vänner väldigt överens om vad Lena hade att berätta om Stefan. Läs Förundersökningen i stället finns på första sidan här. Och snälla börja inte om med de här tjafsen om huruvida Stefan eller Lena är den rätta! Det är över. Lena är den mördade och Stefan sitter kvar i häktet medan rätten formulerar domen över hans gärningar.
Citera
2020-04-09, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det skulle jag kunna göra men jag måste
ju bevisa allt jag skriver så då tar det lite
tid att sammanställa. Jag känner mig inte
särskilt motiverad att lägga ner det jobbet
eftersom jag ändå bara kommer att bli
anklagad för att svartmåla BO.
Och eftersom det inte spelar någon roll
hur många det var för sådana som dig.
Allt är ju helt OK eftersom hon var
singel, enligt er.
Men att dessa män var kära i henne och
ville ha en relation med henne har
tydligen ingen betydelse.
Att hon bara lekte med dem och utnyttjade
dem. Tänk om hon hade varit man och
betett sig på det sättet. Då hade det låtit
annorlunda här.

Vad gjorde din älskade Stefan.....
Han var ju ändå gift.
Han var otrogen mot Hanna.
Han bara lekte och utnyttjade Lena, och att hon ville ha en närmare relation med honom sket han fullständigt i.
Han ville bara utnyttja henne och knulla med henne, bakom ryggen på sin fru.
Stefan betedde sig som ett svin mot Hanna och Lena, och du svartmåla Lena.
Du svartmålar älskarinnan.
Det är väl inte älskarinnan som är otrogen.

Så, om din man skulle vara otrogen mot dig med grann-tanten, vems fel skulle det vara då?
Säg nu inte bådas, utan vem bär största skulden?
Din man?? Eller grann-tanten??
Citera
2020-04-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Du får helt enkelt leva med att jag utgår ifrån att dessa människor är oärliga. De fuskar med geocaching för det första, vilket ska vara deras stora passion. Bara det säger mig att de är falska horungar.

Men du säger "de" ... fuskade JG?
Han var inte lika engagerad i geocaching.
Han är som person helt olik SD också.
Så olik att det kan varit därför han inte såg mer av SD än han ville se.
Citera
2020-04-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
MORDVAPEN MORDVAPEN MORDVAPEN !
Jag tror han åker dit men blir det bekymmer i HR så är den avgörande punkten mordvapnet. Vad har han använt, hur o när har han skaffat det och var är det nu. Jag är helt inne på Hide in plain site men det måste fram. Under bubbelbadet? På Gustavsvik? Under JGs trappa? Del av cykel?

Den som är smart använder väl "en del av något" och sätter tillbaka det efter rengöring. Men skogen i närheten har säkert förträffliga ställen där det går att trycka ner ett rör i jorden.
Av någon dj-a anledning är jag nyfiken på vad den där mannen vid motorvägen hade i sin påse och varför man inte kunnat identifiera honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in