2020-04-09, 17:25
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja.
Gränser, skolor, företag, alla icke nödvändiga butiker förutom matvaru och apotek. O.s.v.

Herregud vad obildade det svenska folket ibland är.
Läs/titta och fundera:
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-kan-sverige-inte-utfarda-utegangsforbud
Citera
2020-04-09, 17:27
Medlem
gabrielle2s avatar
S större än någonsin. Sifo.
Hur kan människor tycka att S är bra när Stefan står och säger. Det är erat fel att gamlingar dör av covid-19.
Svensken är knäpp, fattas chips i chipspåsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Döda idag.
  • Sverige +107
  • Danmark +19
  • Polen +15
  • Norge +3
  • Finland +2

Och Belgien 283, med en befolkning marginellt större än Sverige.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Detta är exakt vad man planerar att göra i Finland. Vi fick också ett lass som inte uppfyllde kraven för sjukhusmiljö, de skall distribueras till kommunerna.

Synd att i detta läge har nästan alla andra länder bättre styrande än Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
De skolsköterskor jag jobbat med skulle sannolikt styrt upp och hanterat utbrottet av denna pandemi i Sverige långt mkt bättre än de som står på presskonf. varje dag. Just sayin..

Absolut. Socialdemokraterna har lagt pengarna på annat. Inga beredskapslager med skyddsutrustning för vården och ingen skyddsutrustning för exempel hemtjänsten.

Därav FHM trams om ”flockimmunitet”, de fick köra den bluffen då S-regeringen lagt pengarna på massinvandring istället för utrustning till sjukvården, äldrevården och intensivvårdsplatser.
Citera
2020-04-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Ger upp nu. Försökt varna för det här sedan Januari. Helt lönlöst, det är kört. Må viruset sprida sig rejält här och låt folket få sig en jävla kalldusch, förmodligen det enda som kan få de som kvarstår i denna hopplösa fårskock att vakna.

Tragiskt att det finns människor som du, som vill låsa in och tortera hela världens befolkning. Och att ni sedan vill rättfärdiga det med att det är influensasäsong är hjärtkrossande. Hoppas du hittar vägen tillbaka och lägger ned dina drömmar om massmord ökning av smittspridning ❤️
Citera
2020-04-09, 17:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Hemskt tråkigt att du blivit så blind för verkligheten. Att du inte tar in fakta utan hellre vill att Sverige ska bli en totalitär stat där makthavarnas intressen är det enda som spelar roll. Med Aftonbladet som bibel och utegångsförbud dagligen, allt rättfärdigas av ett virus som i media framställs som jordens undergång, men i själva verket inte åt mycket farligare än vanlig säsongsinfluensa. Som tur var är inte striden över än, men allt fler röster hörs som liknar din. Röster som vill låsa in och tortera befolkningen, samt släcka förmågor som egen vilja.
Oj-oj-oj. Det var den yxigaste och mest amatörmässiga text fylld av floskler jag läst på länge.

”Blind för verkligheten”.
”Totalitär stat”.
”Makthavarnas intressen”.
”Aftonbladet som bibel”.
Etc

Hmmm ...
Ja, det man gör nu gynnar ”makthavarnas intressen”. På folkets bekostnad saluföra landets befolkning under etiketten ”Folkvett” för att kunna stå ut och slå världen med häpnad. Med luddiga utsagor vältra över ansvaret på folket. Och därpå åka snålskjuts på andra länders åtgärder.

Aftonbladet är väl snarare ”makthavarnas” propagandaorgan, och är tänkt att funka som en ”bibel” för de underlydande.
Citera
2020-04-09, 17:29
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
nej, sjukhusen har inget med detta att göra ,jag pratar om alla som köpte masker för snart 2 månader sen , folk köpte slut masker på byggvaruhus och internsajter, kulturen kan jag hålla med om ,men om man nu skäms över att bära mask så är det ju läge att ge bort maskerna till just sjukhusen nu.

Handlade i två olika halvstora städer idag. Var den enda som hade mask.
Folk sprang runt som yra höns........ Var trots att en del tittade en, eller två extra gånger på halvmasken, utan tvekan den minst stressade i alla 4-5 butiker jag handlade i......

Hälften panik..... Andra hälften packade ihop sig som sillar i alla åldersgrupper.
Citera
2020-04-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Så enkelt allt blir när offren reduceras till siffror och statistik. Socialdemokrati när den är som effektivast. "Välfärden kräver eutanasi". "Mitt Sverige ger de äldre en schysst och värdig och snabb död".

7097 människor i konservativt styrda Storbrittanien har dött, 14695 har dött i Republikanstyrda USA så vad är din poäng? Måste vara skönt att skylla allt på sossarna hela tiden som en hjärndöd zombie. Det är inte så jävla fett att vara fattigpensionär i USA eller Storbritannien heller om det tror det, snarare mycket värre än i Sverige.
Om du inte tror mig borde du verkligen söka dig ut från pojkrummet inne hos morsan och ta dig ut i världen ditt söndercurlade troll.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hibernalhatt
Herregud vad obildade det svenska folket ibland är.
Läs/titta och fundera:
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-kan-sverige-inte-utfarda-utegangsforbud

Det som går att göra i hela den övriga världen är också fullt möjligt att genomföra i Sverige. Finlands lagar som ex. är väldigt lika våra. Det är viljan som saknas.
Citera
Medlem
jordglobens avatar
Det verkar som att runt 100 personer dör i covid-19 varje ag just nu. Dock dör runt 250 personer, i snitt, varje dag i Sverige under normala förhållanden. Vet någon hur stor skillnaden är mot 250 per dag just nu?
Citera
2020-04-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
12 mars rapporterade Italien som har 60 miljoner invånare att det hade dött sammanlagt 1014 personer i corona. Om deras sjukvård gick på knäna redan då så är det ju helt sanslöst hur mycket sämre Italiens sjukvård är än Sveriges. När jag säger få döda så menar jag i förhållande till pandemins potential. Det är få som dör i Italien jämfört med hårt drabbade länder som Spanien, England, Holland och Belgien. Om du atombombar Tokyo och bara dödar 18 000 så är det få. Breivik dödade många. Det har liksom inget med antalet döda eller värdet av deras liv att göra.

Italien har fler döda per capita än både England, Holland och Belgien, dock färre än Spanien. Alla dessa länder har fler döda per capita än Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in