2020-04-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Aj aj, oschysst att komma med nyheter om att fler kan hjälpas, inte populärt här inne.

95% av deltagarna här står beredda med champagnen till när 1000 döda nås, lagom till påskhelgen.

Låter som om du vill demonisera folk som kan se att det går illa det här. Vad får du ut av det egentligen? Mår du bättre då? Att inse att vi kommer till 1000 döda betyder inte att man inte bryr sig. Snarare att man ser vart det lutar och att sanningen alltid hjälper oss. Att förneka att detta är illa är ett tecken på att man har svaga känslor för de som drabbas. Man bryr sig inte, huvudsaken man får stoppa huvudet i sanden. Det hela kommer inte att bli så bra till slut ändå förstår, för många av oss.
Citera
2020-04-09, 17:22
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jaha!

Socialstyrelsen återkallar andningsmasker: ”Rena förfalskningar”
Flera flygplanslaster med skyddsutrustning har landat i Sverige för att rädda coronavården.

Men en del av materialet har varit undermåligt – och i flera regioner hann produkterna användas innan Socialstyrelsen slog larm.

På onsdagen drog Socialstyrelsen tillbaka ett jätteparti skyddsmasker från 13 regioner.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...forfalskningar

Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Ändå var de CE märkta. Men det hjälpte tydligen inte.

Va tråkigt jag tyckte man skulle chansa, då var det pengar i sjön

Men om maskerna åtminstone uppfyller FFP1 kanske det går att använda dem i hemtjänsten?
Citera
2020-04-09, 17:23
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du har rätt och min poäng är att detta inte är Kinas fel. Med det sagt så måste naturligtvis Kina en gång för alla få stopp på det sunkiga beteende som lösgör den här typen av virus.

Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nej man kan inte säga att det är Kinas fel.
Absolut inte.

Nä, vi skyller på de fruktätande fladdermössen...
För labbteorin håller inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Döda idag.
  • Sverige +107
  • Danmark +19
  • Polen +15
  • Norge +3
  • Finland +2

Äntligen något Sverige är bäst på
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Det funkar inte att som vår regering hålla sig i bakgrunden och skicka fram tjänstemän dag efter dag och sedan hoppa fram och säga åt folk att inte vara på uteserveringar.

Ni har ju valt den här linjen. Det är konsekvensen. Om ni inte kan acceptera det får ni ta fram regler som förhindrar det beteende ni anser vara oansvarigt.

Det är inte komplicerat. Agera som ledare eller håll käften. De här halvmesyrerna från Lövfen och Damberg blir mest pinsamma eftersom det är uppenbart att de positionerar sig för att inte ta ansvar om det går åt helvete här. Ingen ryggrad.
Citera
2020-04-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jaha!

Socialstyrelsen återkallar andningsmasker: ”Rena förfalskningar”
Flera flygplanslaster med skyddsutrustning har landat i Sverige för att rädda coronavården.

Men en del av materialet har varit undermåligt – och i flera regioner hann produkterna användas innan Socialstyrelsen slog larm.

På onsdagen drog Socialstyrelsen tillbaka ett jätteparti skyddsmasker från 13 regioner.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...forfalskningar

Men om maskerna åtminstone uppfyller FFP1 kanske det går att använda dem i hemtjänsten?

Så går det i bananrepubliken Sverige. Man nedmonterar civilförsvaret och alla beredskapslager.
Sedan panikbeställer piratkopior i ren panik när allt redan brinner.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Döda idag.
  • Sverige +107
  • Danmark +19
  • Polen +15
  • Norge +3
  • Finland +2

Polen ligger trea på denna dödslista.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Så enkelt allt blir när offren reduceras till siffror och statistik. Socialdemokrati när den är som effektivast. "Välfärden kräver eutanasi". "Mitt Sverige ger de äldre en schysst och värdig och snabb död".
Alltså det är ett virus, och att folk dör är knappast någons fel. Möjligtvis Kinas fel.
Ni har fastnat i någon tanke om att ALLA andra länder med lockdown inte kommer få lika många döda.. Där tar ni fel tror jag. De kommer få samma siffror som Sverige när allt är över. De kommer behöva öppna upp igen och de kommer få döda, fast under längre tid.
Citera
2020-04-09, 17:25
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

Detta är exakt vad man planerar att göra i Finland. Vi fick också ett lass som inte uppfyllde kraven för sjukhusmiljö, det skall distribueras till kommunerna istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Håller med.
Det är Kinas fel att viruset uppstod. Det är övriga länders fel att det släpptes in dit. Förutom möjligen några oförberedda länder innan virusets spridning var känd som Italien och Iran så kunde andra länder åtminstone ha försökt hindra att få in det. Många gjorde inte ens det.
Sedan så har jag en del krav som jag önskar ställs på Kina. Stänga ner djurplågeri matmarknader t.ex.

Jättetråkigt att se att användarna på Flashback idag tappat sig själva och inte längre står upp för det som en gång var så viktigt. Frihet, gemenskap och empati har bytts ut mot mantran om att världsregering och mångfald är räddningen för rädda och ängsliga själar, hoppas att ni en vacker dag vaknar upp ur er masshypnos och inser att vägen till lycka inte är att lita blint på allt massmedia säger, och att tortyr och mord inte är försvarbart. Att ni sjunkit så lågt att bi vill spärra in och tortera hela världens befolkning är ändå väldigt chockerande. Ni kan bättre❤️
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Ger upp nu. Försökt varna för det här sedan Januari. Helt lönlöst, det är kört. Må viruset sprida sig rejält här och låt folket få sig en jävla kalldusch, förmodligen det enda som kan få de som kvarstår i denna hopplösa fårskock att vakna.

Känner samma sak, orkar inte heller. Det är hopplöst.

Det blir vad det blir.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
En snabb googling. Den 12 mars överflödades italienska sjukhus och kollapsen började. Hittar flera artiklar från kring den 12 mars om det.

Italiens nedstängning ledde till få dödsfall säger du?!? Är du vid dina sinnes fulla bruk?! 18000 döda hittills och 292 döda per 1 miljon invånare. Hur fan tänker du när du säger döda?

12 mars rapporterade Italien som har 60 miljoner invånare att det hade dött sammanlagt 1014 personer i corona. Om deras sjukvård gick på knäna redan då så är det ju helt sanslöst hur mycket sämre Italiens sjukvård är än Sveriges. När jag säger få döda så menar jag i förhållande till pandemins potential. Det är få som dör i Italien jämfört med hårt drabbade länder som Spanien, England, Holland och Belgien. Om du atombombar Tokyo och bara dödar 18 000 så är det få. Breivik dödade många. Det har liksom inget med antalet döda eller värdet av deras liv att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in