2020-04-09, 17:12
Avslutad
Region Stockholm 9 April 2020

Dagens rapport visar att 254 ytterligare personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 3 831 personer är konstaterat smittade i Stockholm. Totalt 486 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 67 ytterligare dödsfall. Cirka 14 000 personer i Stockholm har provtagits för det nya coronaviruset.

203 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård vid akutsjukhus. Förutom de som får intensivvård är det 766 patienter som vårdas på sjukhus med covid-19.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/04/9-april-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/
Citera
Medlem
Jag älskar att alla plötsligt är experter på epidemiologi. Tino Sanandaji tror att han förstår sig på virus och smittvägar när ingen expert ens är säker på sin sak.

Hur många gånger kommer de behöva testa befolkningen i Sydkorea och Singapore innan det är över?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja.
Gränser, skolor, företag, alla icke nödvändiga butiker förutom matvaru och apotek. O.s.v.

Tittade just på intervju med JC. Lät som att de funderar på skolstängning efter påsk, men det kanske var önsketänkande från min sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Island är intressant.
De har 6 döda och 633 tillfrisknade.
Det gör att dödligheten maximalt kan hamna på 1%.
För övrigt har de testat 10%av befolkningen

Island har alla sina gym öppna så du vet
Citera
2020-04-09, 17:13
Avslutad
Ger upp nu. Försökt varna för det här sedan Januari. Helt lönlöst, det är kört. Må viruset sprida sig rejält här och låt folket få sig en jävla kalldusch, förmodligen det enda som kan få de som kvarstår i denna hopplösa fårskock att vakna.
Citera
2020-04-09, 17:14
Medlem
Citat:
Hoppas verkligen att det går bra för dig.

Tack 🙏
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Nä, tvätta händerna och social distansering. Detta hade även större barn kunnat räknat ut...

De råd som FHM hittills kläckt ut sig, hade även skolsköterska kunnat kommit på.

De skolsköterskor jag jobbat med skulle sannolikt styrt upp och hanterat utbrottet av denna pandemi i Sverige långt mkt bättre än de som står på presskonf. varje dag. Just sayin..
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
I Expressen, Damberg: "vi måste förbereda oss på att det blir värre"

Troligen en signal på att det blir värre. Problemet är att de skulle förberett sig för det länge sedan, inte långt efter att katastrofen blivit ett faktum.

Hur många dödsfall ser vi imorgon?
3....det är ju beklämmande hur just siffrorna sjunker så fort det blir helg i just sverige. Men räkna med 200 första vardag efter helgen.

Tja, nu har ju både steffe och damberg gått över till den onda alarmistiska sidan. De som skiljer oss åt nu är bara att vi vill begränsa omfattningen medans regeringen vill stå passiv och låta det ha sin gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ja.
Gränser, skolor, företag, alla icke nödvändiga butiker förutom matvaru och apotek. O.s.v.

Gränser? Företag? Under hur lång tid? Du vill inte importera medicin och medicinsk utrustning? Innefattar "företag" även myndigheter? Skattemyndigheten? Vad händer om Sverige inte deklarerar i år?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tittade just på intervju med JC. Lät som att de funderar på skolstängning efter påsk, men det kanske var önsketänkande från min sida.

De kommer ju med lite i taget. Allt för att inte behöva erkänna att de hade fel.
Det kommer så småningom. Har också funderat på att det kan komma under påsken. Om det inte är önsketänkande som sagt.
Citera
2020-04-09, 17:15
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Gränser? Företag? Under hur lång tid? Du vill inte importera medicin och medicinsk utrustning? Innefattar "företag" även myndigheter? Skattemyndigheten? Vad händer om Sverige inte deklarerar i år?

Som andra länder. Orkar inte precisera ytterligare en gång.
Citera
2020-04-09, 17:15
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och när kriget vände blev man väldigt tjenis med segrarmakterna (och hänger dem fortfarande i kjolarna). Man har dock inte övergett tyskarna, men det beror dels på att övriga väst tog sig an dem och dels på att Tyskland är en rik och mäktig nation.

Och ja, inte jag är heller förtjust i Stefan, och då är jag i grunden ändå inte ”anti-sosse” så att säga.
Jag är anti- Stefan, anti-sosse, anti- allt😁
Vet inte vad jag vill ha för politiskt system.
Egentligen ingen utav alla som finns.

Jag avskyr att politiker skyller på folket. Jag hörde från första början att deras sätt att sköta det här utan att förlora pengar, var att lägga över allt på folket, då kan de också skylla misslyckandet på oss.
Är så genomskinligt. Rekommendationer är ett sätt att frånta sig ansvaret, ge tjänstemän ansvar som i sin tur lastar över sitt ansvar till nästa osv. Slutar med att ingen har ett ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in