Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Då startar den passiva eller aktiva dödshjälpen beroende om man pumpar triage-patienter fulla med morfin. Antar det sistnämnda för att de skall hinna dö snabbare och lämna plats för nya sjuka.
"Personer med en biologisk ålder över 80 år ska prioriteras bort i intensivvården under coronakrisen.
Detsamma gäller de mellan 70 och 80 år som har signifikant svikt i mer än ett organsystem.
Det framgår av dokument som Karolinska universitetssjukhuset har skickat ut till ansvariga läkare."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/lAyePy/dokument-visar-de-prioriteras-bort-fran-intensivvard
Vi har ju aktiv dödshjälp i Sverige som vi kallar palliativ vård, eftersom det är olagligt att mörda. I vanliga fall när någon ska dö inom en kort tid ges överdos av morfin och patienten dör. Eftersom det redan görs, kan det fortsättas med. Man gör det ju på äldreboenden med, fast då kommer doktorn dit och dödar dem.
Förstår inte varför man får begå lagbrott så här, och förstår inte hur man får sätta ut livräddande eller behandlande medicin på en svårt sjuk patient utan patientens vetskap, Då patienten är talbar, ska patienten själv be om detta förfarande och en ansökan ska fyllas i. I annat fall kan anhörig vara proxy. Men läkaren får inte bestämma, och inte utan att informera, vilket sker nu. Detta dödandet av patienter har funnits i många år.
Och då handlar det inte om patienter som uppenbart är i livets slutskede, man går mycket på kronologisk ålder. Det handlar mer om att läkaren inte vill lägga mer krut på den patienten. Flera gånger har sköterskor som haft hand om dessa patienter tidigare gått in och bråkat med läkaren och krävt att behandlingen ska fortsätta och i många av de fallen har patienten repat sig helt.
Vad gäller covidpatienter så kan de ju bli avrättade om de är i rätt ålder. Min far som har lätt att repa sig från sjukdomar trots att han är 81, skulle dömas ut och dödas. Han är mycket aktiv. Han gör alla hushållssysslorna förutom den tyngsta städningen. Han går minst 5 km om dagen med rätt bra kondis. Går relativt snabbt och vilar inte. Han fick ett höftledsbrott att läka som var utdömt. Han har mild till mellansvår kol men får aldrig problem med att andas. Han har ingen påverkan som förträngning av luftstrupe. Han har någon påverkan på levern efter infektion, men inget som stör. Han är väldigt smart och dessutom helt klar i huvudet och har bra kognitiv hälsa. Han gör allt för min styvmor och lite till, som är krassligare. Min far har långa rökstopp men veckor här och där då han röker några cigg. Har haft svårt att sluta helt. Kör fortfarande bil bättre än de flesta. Har ett roligt liv fullt av engagemang i massa saker. Plus hobbyer han brinner för. En mycket aktiv pensionär.
Sjukdomarna skulle ju sätta honom över 80 år biologiskt, även om han är mycket yngre biologiskt, för det som är fel på honom är tydligen då ändå två organsystem och då är det kört.
Min far har överlevt omöjliga hälsokriser förr. Han är lika envis nu.
Aldrig att ett coronavirus skulle döda honom. Det viktigaste skulle vara för mig som barn att se till att han inte fick vård så att han hade en chans att överleva. För hamnade han på sjukhus med corona skulle de ju bara döda min lilla pappa!