2020-04-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Hur menar du bara testar folk på sjukhus? Jag testades utan sjukhusvistelse.
Påstår en med som hävdar 99.1 överlever Covid19 som är utanför riskgrupp... Din trovärdighet är noll.
Citera
2020-04-09, 13:09
Bannlyst
Citat:
Hur menar du bara testar folk på sjukhus? Jag testades utan sjukhusvistelse.

Du jobbar då antagligen inom en sektor som är nödvändig att den sak fungera och därmed testas som tex sjukvård, AF osv. Jag fick inte testa mig när jag blev sjuk.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Tyskland genomför en studie av den mest drabbade orten/regionen Heinsberg. Första rapporten har nu kommit. Ca 15% är eller har varit smittade av viruset. Dödligheten uppskattas till 0,37 %. Oklart hur det fördelar sig mellan åldrar, troligen för knapert underlag.

https://www.welt.de/vermischtes/article207155699/Coronavirus-Studie-Heinsberg-15-Prozent-immun-erste-Lockerungen-moeglich.html

Undra om dödligheten går upp vid rökning/förorenad luft?

Väldigt goda nyheter att det är så låg dödlighet.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
WHO är en avkrok till det kinesiska kommunistpartiet. Mycket riktigt så sprang de kinesernas ärenden från dag 1. Som förväntat.

Stämmer. WHO är direkt styrda av Kina viker är beklagligt att svensk media inte belyser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag slutar härmed att svara på dina inlägg.
Du gör allt för att missuppfatta vad jag skriver.
Du kan inte ens erkänna att trenden i Stockholm de sista 7-10 dagarna är att nya smittade är ganska stabilt ens när du har siffrorna framför dina ögon.
Citat:
Tyskland genomför en studie av den mest drabbade orten/regionen Heinsberg. Första rapporten har nu kommit. Ca 15% är eller har varit smittade av viruset. Dödligheten uppskattas till 0,37 %. Oklart hur det fördelar sig mellan åldrar, troligen för knapert underlag.

https://www.welt.de/vermischtes/article207155699/Coronavirus-Studie-Heinsberg-15-Prozent-immun-erste-Lockerungen-moeglich.html
Detta motbevisa att shlm har peakat. Din dumme jävel.
Citera
2020-04-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Du jobbar då antagligen inom en sektor som är nödvändig att den sak fungera och därmed testas som tex sjukvård, AF osv. Jag fick inte testa mig när jag blev sjuk.
Jo men då kan han ju inte säga att man bara testar de som söker sjukvård, eftersom det är fel?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
Det finns ingen flockimmunitet . Coronaviruset stannar här, om inte ett vaccin hittas.

Klart att SARS-COV2 stannar om det finns inte immunitet, vare sig det rör sig om flockimmunitet eller vaccin. Problemet är att det sistnämnda tar 1 1/2 -3 år att förverkiga. Det förstnämnda kan fixas på ca 3 månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Hen hävdar att 99.9 överlever utanför riskgrupp.. Bara med ett sånt påstående så vet man ju vart agendan ligger.
Citera
2020-04-09, 13:12
Medlem
Citat:
Jo men då kan han ju inte säga att man bara testar de som söker sjukvård, eftersom det är fel?
Du hävdar att 99.9 överlever. Bevisa detta sen kan jag lita på dig.
Citera
2020-04-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Påstår en med som hävdar 99.1 överlever Covid19 som är utanför riskgrupp... Din trovärdighet är noll.
Baserat på den data som finns tillgänglig från Kina, Italien och nu börjar växa fram i Sverige påstår jag 99,99% utanför riskgrupperna äldre och sjuka (ofta i kombination).

Varför skulle jag ljuga om att jag testats utan att behöva sjukhusvård? Hade 38,5 graders feber en dag därefter muskelvärk och tappat luktsinne, det är ingenting man behöver söka sjukvård för?
Citera
Medlem
arbetets avatar
VIKTIG INFORMATION

Inte nog med att Anders Tegnell bara är en tjänsteman och alltså inte har det formella ansvaret utan det är hans chef Johan Carlsson, han specialitet omfattar inte virologi då han är en bakteriolog.
Citera
Medlem
Citat:

Tilägg: forskarna bedömer, som jag tolkar det, att man kan utgå ifrån att dessa 15 % är immuna i 6-18 månader.

https://m.tagesspiegel.de/wissen/zwischenergebnisse-der-heinsberger-feldstudie-15-prozent-der-bewohner-in-gangelt-haben-sich-infizier t/25730138.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in