2020-04-09, 08:24
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Tack T43P, men jag får tydligen fortsätta vara nyfiken ett tag till. Mina enheter får spel av myfile

Där då, bästa Ulanna?

https://delafil.se/3091378c0ba94e40/Wesstr%C3%B6m.mp4-h264_360p.mp4

Alla borde skaffa sig Adblock Plus och stänga av Flash plus förbjuda pop ups!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-09, 08:25
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Tack T43P, men jag får tydligen fortsätta vara nyfiken ett tag till. Mina enheter får spel av myfile

Testa högerklicka på (ladda ner knappt) och tryck på ladda ner. Då tror jag de ska funka fint.
Citera
2020-04-09, 08:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Ahh detta ska du inte behöva gå miste om!
Klippet inleds med den omskrivna tillrättavisningen 😁
https://voca.ro/1iirqeZUL0u
Senast redigerad av T34Panzer 2020-04-09 kl. 08:31.
Citera
2020-04-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja han verkade tala gott om SD iallafall, verkade umgås frekvent med honom oxå. Men han verkade vara god vän med Lena oxå fram tills att han fick reda på att dom hade en affär, då sa han upp kontakten.

Jag tycker inte Jerry (Gerald) svärtade ner Lena så väldigt mycket ... värre har jag hört.
Men i förhöret framstår det ju klart att han tog SD och Hannas parti, som han sa själv -
eftersom LW var "inkräktaren" (min tolkning).
Han sa vidare att han inte kunde svara på frågor angående sista tiden i LW:S liv eftersom de inte hade kontakt då, LW och han.
Jerry hoppades att SD och HD (Hanna) skulle kunna återförenas.
Litet senare öppnade han för LW igen men det verkar inte blivit någon vidare kontakt.

Att han sa att polisen kunde göra husrannsakan hos HD kan ha varit rent logiskt tänkande bara.
Att om man inspekterar hos SD borde man göra det hos HD också.
Så har jag uppfattat de svar han gav.
Men det var mycket "eeh" och "aah".

Och för mig får du gärna kommentera efter bara en veckas läsning.
Är själv ganska ny i tråden - men har läst ganska mycket på en månad,
Massor av förhör ...
Senast redigerad av Moschata 2020-04-09 kl. 08:42.
Citera
2020-04-09, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Där då, bästa Ulanna?

https://delafil.se/3091378c0ba94e40/Wesstr%C3%B6m.mp4-h264_360p.mp4

Alla borde skaffa sig Adblock Plus och stänga av Flash plus förbjuda pop ups!

#TeamÅsaHiding

Flashback, är det inte bra? Är tacksam för goda råd. Adblock plus sa du ...
Citera
2020-04-09, 09:16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
FAN det har jag oxå missat att han raderat saker, finns det konfrontation om detta i hans förhör?

Nej en sån fråga får ju en att tänka varför någon skulle ställa, men polisen säger ju i förhören med Hanna att Gerard inte blir delgiven Lenas försvinnande förräns vid 14 tiden den 15e och då måste ju Gerard och Stefan ha träffats personligen om Stefan nu skulle berättat nåt om mordet.

Om nu inte Stefan via någon chatt erkänt att han mördat henne, varför han nu skulle göra det? En jävla härva detta.

Ja under förhöret med honom på polisstationen går han ut på toaletten och raderar vilket de märker (vet inte om dom buggat hans mobil eller hur - men dom märker det i allafall). Han tillfrågas om varför och säger då att det är porr och betonar heteroporr. Polisen menar att de skiter i vad han har i sin telefon förutom det som är relevant för fallet.

Jag får inget riktigt grepp om den mannen. Jag tror att han och SD verkligen var väldigt goda vänner. Jag tror att han var manipulerad och kontrollerad till viss del av SD. Om du läser chattarna dem två emellan (om du tittar via nonada's cloud så är det lättare att navigera i FUP och hitta de olika sakerna - just denna hittar du i den akten som heter typ IT protokoll SD eller dylikt) så känns det som att SD använder sig lite av samma härskarteknik / kommunikationssätt med honom som han gör t ex med JW. Det finns också beskrivet någonstans (minns inte var) av en polis och god vän till den gode Gerard som du kallar honom att han har en stark känsla för rättvisa och att han ibland blandar sig i saker så att det blir problematiskt. Men det är nog ingen lätt sits att befinna sig i. Att få sitt liv uthängt på FB och alla konspirationsteorier om att han och SD skulle vara älskare egentligen etc. För läsa här - det gör han säkerligen.

Jaja det var morgonens utläggning om Gerard. Du får gärna läsa och kommentera här inne. Jag har inte heller varit här så länge - eller ja - jag har läst ett tag men inte skaffat konto och kommenterat förrän nyligen. Jag har försökt ta reda på mkt själv - detta att läsa var 50:e sida är ett mkt bra tips. Detta fallet väcker mycket känslor och det är högt i taket här.
Citera
2020-04-09, 09:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Flashback, är det inte bra? Är tacksam för goda råd. Adblock plus sa du ...

Flashback ska man ALDRIG stänga av! Det blir för mycket Off Topic, så vi tar det per mail. Skriver strax.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-09, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja under förhöret med honom på polisstationen går han ut på toaletten och raderar vilket de märker (vet inte om dom buggat hans mobil eller hur - men dom märker det i allafall). Han tillfrågas om varför och säger då att det är porr och betonar heteroporr. Polisen menar att de skiter i vad han har i sin telefon förutom det som är relevant för fallet.

Jag får inget riktigt grepp om den mannen. Jag tror att han och SD verkligen var väldigt goda vänner. Jag tror att han var manipulerad och kontrollerad till viss del av SD. Om du läser chattarna dem två emellan (om du tittar via nonada's cloud så är det lättare att navigera i FUP och hitta de olika sakerna - just denna hittar du i den akten som heter typ IT protokoll SD eller dylikt) så känns det som att SD använder sig lite av samma härskarteknik / kommunikationssätt med honom som han gör t ex med JW. Det finns också beskrivet någonstans (minns inte var) av en polis och god vän till den gode Gerard som du kallar honom att han har en stark känsla för rättvisa och att han ibland blandar sig i saker så att det blir problematiskt. Men det är nog ingen lätt sits att befinna sig i. Att få sitt liv uthängt på FB och alla konspirationsteorier om att han och SD skulle vara älskare egentligen etc. För läsa här - det gör han säkerligen.

Jaja det var morgonens utläggning om Gerard. Du får gärna läsa och kommentera här inne. Jag har inte heller varit här så länge - eller ja - jag har läst ett tag men inte skaffat konto och kommenterat förrän nyligen. Jag har försökt ta reda på mkt själv - detta att läsa var 50:e sida är ett mkt bra tips. Detta fallet väcker mycket känslor och det är högt i taket här.
Jerry var svårt manipulerad av SD. SD formar människor. T o m Hannas far manipulerades. Han sprang till SD och bedyrade att otrohet mot dotter HD i sex år inte var så farligt. "Shit happens" eller? Om ett par år kommer SD bli huvudperson i "I huvudet på en mördare". Då kanske vi får reda på hur hans hjärna blev som den blev.
Citera
2020-04-09, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jerry var svårt manipulerad av SD. SD formar människor. T o m Hannas far manipulerades. Han sprang till SD och bedyrade att otrohet mot dotter HD i sex år inte var så farligt. "Shit happens" eller? Om ett par år kommer SD bli huvudperson i "I huvudet på en mördare". Då kanske vi får reda på hur hans hjärna blev som den blev.
Undrar vad de närstående tänker när han blev kvar i häktet. Lättade, förvånade, ledsna, glada... kanske någon tom förberett en stor påskmiddag inför frigång?

SD reagerade inte igår när han fick beskedet att han ska stanna kvar hos farbror blå... hade han varit oskyldig tänker jag att han borde ha fallit samman.

Vad är det han får tillgång till nu i häktet som han inte hade tidigare? Internet?... får mycket att läsa ikapp i tråden isf.
Citera
2020-04-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Har kollat runt litet på JG, vem han är.
Jag tror precis så.
Att kanske JG har en förmåga att leva sig in i problematiken och på så sätt blir han här till och från misstänkliggjord.
På grund av viss känsla för rättvisa blir han mer uthängd än nödvändigt.
Man kan säkert utgå från att om han kan skydda SD laglig väg, så gör han gärna det.
Men kan han inte det så prioriterar JG rättvisan vilket är samma sak som sanningen.
Man kan inte vifta bort vänskap så snabbt som under ett förhör.
Men jag tror han försöker svara objektivt. Jag tror inte att han bedriver låtsaslek
eller manipulerar med sitt minne.
Men däremot var i omtumlande känsloläge vid tiden för LW:s försvinnande och därför
idag kan få svårt sätta fingret på datum, sagda ord och händelser.

Däremot HD:s delaktighet, skyddande av ... osv., det kan man gärna se över igen.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-09 kl. 09:50.
Citera
2020-04-09, 09:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Det blir intressant!

Och så har vi SVT-dokumentären att se
fram emot.
Citera
2020-04-09, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tror precis så.
Att kanske JG har en förmåga att leva sig in i problematiken och på så sätt blir han här till och från misstänkliggjord.
På grund av viss känsla för rättvisa blir han mer uthängd än nödvändigt.
Man kan säkert utgå från att om han kan skydda SD laglig väg, så gör han gärna det.
Men kan han inte det så prioriterar JG rättvisan vilket är samma sak som sanningen.
Man kan inte vifta bort vänskap så snabbt som under ett förhör.
Men jag tror han försöker svara objektivt.

Däremot HD:s delaktighet, skyddande av ... osv., det kan man gärna se över igen.
Vad tänker Du om JG:s uppförande under rättegången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in