2020-04-08, 22:52
Medlem
Flaskbackares avatar
Denna Gerard frågar Stefan via nån chatt när han och frugan är på Arlanda och ska flyga till USA om Stefan tror att han ska bli gripen och anhållen? Varför i helvete skulle han bli gripen för om dom inte ens vet vart LW är nånstans och ingen vet ju att hon är död?
Jävligt märklig fråga tycker jag....
Citera
2020-04-08, 22:53
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är fortfarande ett planerat mord. Martin Jonsson fick livstid - han ringde själv polisen. Har svårt att tro att det skulle bli något förmildrande om han erkände.

Fast han fick väl sänkt till 18 i hovrätten?
Citera
2020-04-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Fast han fick väl sänkt till 18 i hovrätten?
Ja det stämmer. Det försvann i hastigheten. 18 år fick han efter överklagande i Hovrätten.
Citera
2020-04-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Ja det är väl så. Om 10 år (om han får livstid) kan han ansöka om tidsbestämt straff och det är väl där han skulle kunna dra nytta av ett erkännande för att öka chanserna.
Lite lustigt: det är Örebro tingsrätt som avgör i samtliga fall i dessa ansökningar. Så han lär känna sig som hemma. Straffet får dock inte vara lägre än 18 år som är det längsta tidsbestämda straffet som finns.
Citera
2020-04-08, 23:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nja, hon tog inte avstånd på det viset. Men hon tänkte börja gå vidare med sitt liv. Hon skrev att "du har ingen makt över mig längre" och hon skrev att hon åker snart till Norge (med en annan man). Och där skrev hon troligen under sin dödsdom. Nu började hon komma utanför SDs kontroll. Men det är ju lite spekulationer - motivet har vi inte riktigt.

SD borde ha varit lite rädd för hur lögnerna (eller kontextuella sanningarna) till LW skulle låta när de kom i retur ur hennes mun, publikt eller bland deras vänner...?
Citera
2020-04-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle han det?
Möjligen börjar HD prata om han får livstid.
Hon kanske faktiskt är rädd för honom.

Hon borde vara rädd för honom, om han går loss.. Med tanke på hur hon deltog i förhören så tror jag hon vet mer kring mordet och hon kan bli undanröjd av SD.
Citera
2020-04-08, 23:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Denna Gerard frågar Stefan via nån chatt när han och frugan är på Arlanda och ska flyga till USA om Stefan tror att han ska bli gripen och anhållen? Varför i helvete skulle han bli gripen för om dom inte ens vet vart LW är nånstans och ingen vet ju att hon är död?
Jävligt märklig fråga tycker jag....

JG (Gerald ”Jerry” Gray) som han kallas både här och bland de som känner honom, vet med all säkerhet mer än han avslöjat i förhör...vi är många som inte tror att det bara var ”hetero-porr” som han raderade där på toa på polisstationen, under förhörspausen...
Citera
2020-04-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
JG (Gerald ”Jerry” Gray) som han kallas både här och bland de som känner honom, vet med all säkerhet mer än han avslöjat i förhör...vi är många som inte tror att det bara var ”hetero-porr” som han raderade där på toa på polisstationen, under förhörspausen...
Jag tillhör inte dom som tror på det du skriver. Men det är ju jag. Men fan vet vad han raderade. Jag tror dock inte det var porr överhuvudtaget - jag tror det var något som handlade om mordet.
Citera
2020-04-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hovrätten är ju en myndighet i sig som kan se att ett trovärdigt erkännande skulle kunna ge ett förmildrande straff från livstid.

Förstår hur du tänker kring HvR. Dock verkar detta överlagt mord och då finns det väl inget förmildrande?
Citera
2020-04-08, 23:15
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Lite lustigt: det är Örebro tingsrätt som avgör i samtliga fall i dessa ansökningar. Så han lär känna sig som hemma. Straffet får dock inte vara lägre än 18 år som är det längsta tidsbestämda straffet som finns.

Jag tror han åker in på livstid, Hade han slagit ihjäl LW i hennes hem så tror jag att det hade stannat på 18 år men han lurade ut henne till BP och det tyder på överlagt mord och det uppfyller kravet för att dömas till livstid.
Citera
2020-04-08, 23:20
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

FAN det har jag oxå missat att han raderat saker, finns det konfrontation om detta i hans förhör?

Nej en sån fråga får ju en att tänka varför någon skulle ställa, men polisen säger ju i förhören med Hanna att Gerard inte blir delgiven Lenas försvinnande förräns vid 14 tiden den 15e och då måste ju Gerard och Stefan ha träffats personligen om Stefan nu skulle berättat nåt om mordet.

Om nu inte Stefan via någon chatt erkänt att han mördat henne, varför han nu skulle göra det? En jävla härva detta.
Citera
2020-04-08, 23:20
Medlem
Citat:
Frågan är ju om det hänt nåt denna kvällen hos LW? Kan han ha knockat henne redan där och sen burit henne bakom planket och slått ihjäl henne? Får inte ihop det hur och varför man gått bakom planket och hur fan man övertalat henne att gå dit mitt i natten?

Nä, det finns ju beskrivet tidigare i tråden. Det med.
Så ta rådet att spendera några dagar och ett skrivblock så får du allsköns svar och troliga scenarier kring både det ena och det andra.
Det är komplext och jag menar verkligen inte att vara dryg när jag ber dig gå tillbaka något år eller så!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in