Citat:
Ursprungligen postat av
Bestbesafe
Då kan jag börja med
Soldaten ärtsoppa med extra fläsk. Lång hållbarhet, jättegod med lite senap och timjan i.
Betyg 9 av 10
Findus Pasta Sås Original färdig med kött
Betyg 8 av 10 Gott med snabbmakaroner eller långpasta.
Samma fast Italiano , italiensk kryddning
Betyg 7 av10
Ravioli bURK coop extra, prisvärt, fint kött, fina pasta kuddar, god sås. betyg 7 av 10 med lite parmesan och oregano över
Köttfärssås med kött Willys egna, billig glasburk med helt okey färdig pasta bolognaise typ 7 av 10
Potwarka Gulasch i burk, svin gott. 8 av 10 med glasburk potatis. och kryddmixx knorr kött
Tulip plåtburk Skinka. För god 9 av 10
Nixxe blå musslor i burk 5år hållbarhet. prisvärt, gott LIDL.
Garants Tomat sås till pasta 8 av 10
Samma betyg till deras tomatpure i glasburk Willys har båda och märket GARANT prisvärda varor
jag ska betyg sätta minst 5-6 produkter till i veckan.
börjar såhär nu lite enkelt bara
tipsa på, var mina betyg rättvisa?
Smaken är som baken. Och är jag vrålhungrig och inte kan tillaga någon mat duger vad som helst.
För min del är recept roligare att ta del av, hur man kan variera och smaksätta ett (torftigt) matförråd.
Jag tycker att vissa proteinrika konserver som tonfisk och makrill är viktiga att ha hemma, men man kan ju t.ex. frystorka som det 45 Lokar tipsar om här. Ett bra förråd behöver inte bestå av en väldigt massa inköpta konserver. Eftersom du går in hårt för att ha en bra lager för jävligare dagar, tycker jag absolut att du ska skaffa en mattork. Jag har en Excalibur som jag är mycket glad att ha. Inte billig men värd pengarna. Vi har den bästa säsongen framför oss så det finns tid att lära sig om olika metoder att ta vara på frukt och grönt. Du kan börja med att samla på dig glasburkar, det de aningslösa så gladeligen kånkar iväg till återvinningen.
Några burkar ärtsoppa är väl ok, men inget stort lager. Ärtsoppa kan man tillaga själv- både godare och billigare. Ärligt talat vet jag inte heller om det är så bra att äta en massa konservmat (jag syftar nu inte på kristider, utan vanliga tider där man roterar sitt förråd). I vart fall är det inte så roligt i längden.