2020-04-09, 00:21
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Börsen kan .... dra åt helvete.

Hört talas om något som heter hederligt arbete?!

Där inte pengarna jobbar åt dig/er.
Stort tack för din insats, kamrat.
Citera
2020-04-09, 00:39
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Börsen kan .... dra åt helvete.

Hört talas om något som heter hederligt arbete?!

Där inte pengarna jobbar åt dig/er.

Förstår ditt raseri, kan själv bli lack över styrelsers och chefers höga ersättningar kopplade till aktievärde (som gör att värden kortsiktigt pumpas upp med t ex aktieåterköp istället för investeringar, för lite långsiktig planering, samt konstant jävlas med anställda med alltifrån att det inte finns pengar till löneförhöjningar (trots bolagen tjänar pengar som gräs), till outsourcingar, centraliseringar och kostnadsbesparingar som stjälper långsiktigt. Inget ansvar långsiktigt, då har alla höga chefer dragit, cashen ska in NU på kvartalsrapporten.

Färdiggnällt..

Tänk såhär, aktiebolag är till för att ge aktieägare pengar. Så var en aktieägare.
Citera
2020-04-09, 01:10
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Förstår ditt raseri, kan själv bli lack över styrelsers och chefers höga ersättningar kopplade till aktievärde (som gör att värden kortsiktigt pumpas upp med t ex aktieåterköp istället för investeringar, för lite långsiktig planering, samt konstant jävlas med anställda med alltifrån att det inte finns pengar till löneförhöjningar (trots bolagen tjänar pengar som gräs), till outsourcingar, centraliseringar och kostnadsbesparingar som stjälper långsiktigt. Inget ansvar långsiktigt, då har alla höga chefer dragit, cashen ska in NU på kvartalsrapporten.

Färdiggnällt..

Tänk såhär, aktiebolag är till för att ge aktieägare pengar. Så var en aktieägare.

Ledningen är ofta angelägen om att jämföra sig med ledningen i Tyskland och USA, medans arbetarna helst granskas utifrån villkoren i Indien och Kina.. Klart knegarn blir bitter.

Å vad fan gör LO mer än att hala regnbågsflaggan och proklamerar mångkultur?

-Det kan ju kvitta så länge som någon annan är beredd att ta din plats vid bandet..

On topic; Köp billigt, sälj dyrt.
Citera
2020-04-09, 01:55
Medlem
Sleeptalkers avatar
Fel svar.

Jag spelar hellre på gamla hederliga Stryktipset med fina system som jag alltid gjort - och mitt lag West Ham - än att gambla på skakiga börsen.

Och att ni nu är nervis som andra börs-svin kan ju jag inte avhjälpa direkt. Skyll er själv och inte på mig för fan.
Citera
2020-04-09, 02:12
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Fel svar.

Jag spelar hellre på gamla hederliga Stryktipset med fina system som jag alltid gjort - och mitt lag West Ham - än att gambla på skakiga börsen.

Och att ni nu är nervis som andra börs-svin kan ju jag inte avhjälpa direkt. Skyll er själv och inte på mig för fan.

Svenska spel snor väl bara omkring 35% av omsättning direkt?
Citera
2020-04-09, 02:51
Medlem
Citat:
Fel svar.

Känns som du har gått lite vilse då, denna tråd handlar inte om stryktipset.
Citera
2020-04-09, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G22G5
Du vet att det finns fler mataffärer än ICA, va?

Nä, jag handlar alltid på ICA!!
Citera
2020-04-09, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junktown
Glöm inte COOP, som bara blöder och blöder. Detta kommer att gynna Axfoods och ICA:s tillväxt även en bit in i framtiden.

Edit: Dock tycker jag att dessa båda matbjässar är lite dyra. I nuläget finns mycket bättre företag att köpa. Köpte t.ex Fenix Outdoor och Beijer Alma häromdagen, två kvalitetsbolag till reapris.

Jag har svårt att se ICA öka sin marknadsandel påtagligt. De har redan hälften.

Tillväxten hos ICA ligger i de andra delarna av firman.

Jo, Coop har gått dåligt länge, men i Eslöv där jag bor har man byggt stort på bästa läget, de kommer sno kunder av Kvantum nu tror jag.

Fenix klapp jag med till på!!
Citera
2020-04-09, 08:10
Medlem
Till er som köpt tjurfällan så kom här - https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/8m8Xvd/aktierna-du-ska-kopa-nu--sektor-for-sektor - säljsignalen. Tacka mig senare.
Citera
2020-04-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Till er som köpt tjurfällan så kom här - https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/8m8Xvd/aktierna-du-ska-kopa-nu--sektor-for-sektor - säljsignalen. Tacka mig senare.

När Aftonbladet skriver "köp aktier" så börjar varningsklockorna ringa.
Citera
2020-04-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung

Haha... ja, det är crazy times igen...

Men en öl till hinner vi innan baren stänger.

Nu är det som 1998 ungefär.... därifrån när det redan var crazy dubblades börsen... and tonight we're gonna party like its 1999!

Fasen, jag blir nostalgisk!!
Citera
2020-04-09, 08:44
Medlem
Vad tror vi om idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in