2020-04-09, 04:21
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcronojuice
Innan jag läste ditt inlägg nyss hade jag redan redigerat mitt inlägg angående om Sverigedemokraterna är rasister.

Saken är den att en svag majoritet ser ju fortfarande SD som rasister.

Finns extremt få riktiga rasister i vårt land tror jag, i hela världen för den delen.

Om en någon vit träffar mörkhyad trevlig/bra person så är denna mörkhyade personen en bra person i allas ögon känns det som.

Och tycker man att en mörkhyad icke europeisk individ kan vara en bra person så är man officielt inte rasist som 99.999 procent av oss på planeten.

Det betyder inte att man måste tycka att alla invandrare har rätt att bli Svenskar utan krav.

Ville bara skriva av mig lite även om jag lämnade ämnet lite.

Rasist har jag blivit kallad ett antal gånger, men man hör hur osäkra dom låter när dom säger det.

Jag tror TS menar såna rasister som har blivit uteslutna ur SD nu när de bara vill vara Ulf Kristerssons stödparti utan egen ideologi.

Det finns ju en annan typ av salongsrasister som bara är efterblivna mellan skål och vägg. De måste man ju byta tre repliker med innan man kategoriserar dem och går vidare till nästa människa.

Dock är det påfallande hur just utseendet signalerar att man enkelt kan spara in tre repliker och lägga sin energi på intressantare personer i ett sällskap.

TS beskriver detta väldigt träffande.
Citera
2020-04-09, 04:26
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Många rasister verkar ha en superb kvinnosyn då allt grundar sig egentligen i att skydda kvinnorna. Att de är eftertraktade starka män som inte viker sig gör kvinnor intresserade också. Ja du får gärna vara ful å runka. Inget mig emot.

Se whites, so competent, and if you call me a racist its a compliment. Du verkar sur bara.. förstår du inte att ingen bryr sig längre. De flesta har tom bytt sida. Häng med i matchen

Jag har noterat att rasister resonerar i väldigt snäva cirklar. Jag föredrar ett något mer intellektuellt stimulerande samtal. Det är här som TS så tydligt påpekar vad man bör undvika för typ av människor redan på utseendet för att slippa cirkelresonemangen.

("Vet du förresten att allt är sossesvinens massinvandrings fel?" - Typ.)

Den intellektuella nivån på rasisters resonemang stimulerar inte mig personligen och många med mig.
Citera
2020-04-09, 04:26
Medlem
Citat:
Fan vad kul att det vänder nu då. Att vi i Sverige fått en lektion i främlingsfientlighet och försiktighet..
Men du kan fortsätta runka till de du tycker är fagra antirasister om du vill, inget mig emot.
Tack för lektionen du med! Man lär sig verkligen något nytt varje dag.

Inga mastrubationsutövare på våra gator!

Yalla Yalla (vi måste tvinga) slöjan åt alla!....slöjan åt kvinnorna(Logik?)

Kvinnan är underbar, sverigedemokraterna är underbara. (Logik!)
Citera
2020-04-09, 04:32
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag har noterat att rasister resonerar i väldigt snäva cirklar. Jag föredrar ett något mer intellektuellt stimulerande samtal. Det är här som TS så tydligt påpekar vad man bör undvika för typ av människor redan på utseendet för att slippa cirkelresonemangen.

("Vet du förresten att allt är sossesvinens massinvandrings fel?" - Typ.)

Den intellektuella nivån på rasisters resonemang stimulerar inte mig personligen och många med mig.

Den intellektuella nivån på dom som är arga för att vi lever i en demokrati och som tycker tjocka å fula har nåt med vad som är innanför pannbenet är ju helt katastrofal. Ungefär som Paris Hilton tänker km folk..

Nä det vet jag inte om sossarna. Jag vet bara att ju mer du skriver ju mer rasister skapar du. El smart nog. Du är Sd alltså.
Citera
2020-04-09, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Det är skillnad på rasist och rasist.

Pöbelrasisterna är oftast bottenskrapet av en nation. Obildade, outbildade, fula, feta, milt efterblivna, kan ej uppföra sig. Dock sällan ensamma. De uttrycker sig ofta rasistiskt och har ofta en paranoid inställning mot "främlingar", dvs alla som inte kommer ifrån samma hemby, även om man delar ras och etnicitet. Detta gäller vita såväl som svarta och bruna rasister.

Rasrealister brukar däremot ofta ha hög IQ, gott uppförande, framgångar i arbetslivet och studier.
Utseendemässigt så kan de se ut som alltifrån prettyboy yuppies och datorsnillen till typiska äldre kostymnissar.

Svårt att prata om rasister i dessa tider när rasist har så olika definition för olika människor. Dessutom missbrukas begreppet i politiska syften.

Men jag håller med dig. Pöbelrasisterna är i regel obildade, realisterna är de intelligenta som kan se bakom normer och så har vi de känslodrivna som bara följer normen för vad man bör tycka i samhället.

Det är mig alltid ett sant nöje när jag träffar på en ny realist. De andra två kategorierna är hopplöst tråkigt att samtala med.
Citera
2020-04-09, 04:36
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:

Jag är inte säker på din logik då du drar slutsatsen att Sverigedemokrater är underbara. Det finns väldigt många Sverigedemokrater som verkar efterblivna också.

Ibland kan det här med logik kännas svårt. Dock har TS satt upp några logiska regler för vilka människor och interaktion med dessa man utan risk kan undvara i ett sällskap om man tycker rasister är inskränkta.

De är enkla och klockrena markörer i utseende som TS radar upp, och de stämmer enligt min mångåriga erfarenhet.
Citera
2020-04-09, 04:38
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Den intellektuella nivån på dom som är arga för att vi lever i en demokrati och som tycker tjocka å fula har nåt med vad som är innanför pannbenet är ju helt katastrofal. Ungefär som Paris Hilton tänker km folk..

Nä det vet jag inte om sossarna. Jag vet bara att ju mer du skriver ju mer rasister skapar du. El smart nog. Du är Sd alltså.

Jag vet inte om varken SD-väljare eller Paris Hilton är rasister, men mitt liv har berikats av att undvika umgänge med rasistiska personer med de attribut som TS radar upp.
Citera
2020-04-09, 04:39
Medlem
Citat:
Jag är inte säker på din logik då du drar slutsatsen att Sverigedemokrater är underbara. Det finns väldigt många Sverigedemokrater som verkar efterblivna också.

Den som inbillar sig att politisk tillhörighet är ett kvitto på om någon är en schysst eller efterbliven människa är sanslöst inskränkt. Det finns svin i alla läger likt det finns schyssta människor i alla läger. Det inser den som samtalat fördomslöst med människor runt om i samhället.
Citera
2020-04-09, 04:40
Medlem
Citat:
Jag vet inte om varken SD-väljare eller Paris Hilton är rasister, men mitt liv har berikats av att undvika umgänge med rasistiska personer med de attribut som TS radar upp.

Ja det är bra det att du inte umgåtts med dom du vet så mycket om. Kallas väl å gissa om jag inte minns fel?
Citera
2020-04-09, 04:42
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Svårt att prata om rasister i dessa tider när rasist har så olika definition för olika människor. Dessutom missbrukas begreppet i politiska syften.

Men jag håller med dig. Pöbelrasisterna är i regel obildade, realisterna är de intelligenta som kan se bakom normer och så har vi de känslodrivna som bara följer normen för vad man bör tycka i samhället.

Det är mig alltid ett sant nöje när jag träffar på en ny realist. De andra två kategorierna är hopplöst tråkigt att samtala med.

Du träffar huvudet på spiken. De med det utseende som TS beskriver har ingen intellektuell höjd.

Man vill ju ha en fungerande dialog så att man kan utvecklas som människa genom att interagera med andra. Det är tyvärr något som rasister aldrig erbjuder.

TS lista för människors utseende att undvika berikar ditt och mitt liv.
Citera
2020-04-09, 04:42
Medlem
Citat:

Finner ingen logik i det du skriver nej.
Citera
2020-04-09, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia

Fan vad bra inlägg! Tror majoriteten av svenska medborgarna är vad vi kallar realister, vissa realister är för rädda dock för att erkänna det... tråkigt men till viss del förståeligt med allt hat och hot som sakta men säkert minskas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in