Citat:
Ursprungligen postat av
popcronojuice
Innan jag läste ditt inlägg nyss hade jag redan redigerat mitt inlägg angående om Sverigedemokraterna är rasister.
Saken är den att en svag majoritet ser ju fortfarande SD som rasister.
Finns extremt få riktiga rasister i vårt land tror jag, i hela världen för den delen.
Om en någon vit träffar mörkhyad trevlig/bra person så är denna mörkhyade personen en bra person i allas ögon känns det som.
Och tycker man att en mörkhyad icke europeisk individ kan vara en bra person så är man officielt inte rasist som 99.999 procent av oss på planeten.
Det betyder inte att man måste tycka att alla invandrare har rätt att bli Svenskar utan krav.
Ville bara skriva av mig lite även om jag lämnade ämnet lite.
Rasist har jag blivit kallad ett antal gånger, men man hör hur osäkra dom låter när dom säger det.
Jag tror TS menar såna rasister som har blivit uteslutna ur SD nu när de bara vill vara Ulf Kristerssons stödparti utan egen ideologi.
Det finns ju en annan typ av salongsrasister som bara är efterblivna mellan skål och vägg. De måste man ju byta tre repliker med innan man kategoriserar dem och går vidare till nästa människa.
Dock är det påfallande hur just utseendet signalerar att man enkelt kan spara in tre repliker och lägga sin energi på intressantare personer i ett sällskap.
TS beskriver detta väldigt träffande.