2020-04-09, 00:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Klicka på ditt användarnamn ovanför din avatar, välj Hitta inlägg av revodneb. Nu får du en lista på alla dina inlägg, bläddra fram till önskad tidsperiod.

Snabblänk https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=368501

Ska testa, men jag får bara 20 sidor.
Citera
2020-04-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Min vilja att betala skatt minskar för varje dag som det här debacklet fortskrider. Varför ska jag betala ohemult i skatt i dag om jag inte får hjälp den dagen det beger sig? Det här kommer att förändra vårt samhälle i grunden. Rådande taktik/doktrin är fel.
Nej skatten ska man försöka fiffla med så långt det går. Jag tänker iallafall inte betala en krona mer på massinvandring, bögeri och allmän dekadens då det inte ens finns beredskapslager o dyl för vårt eget folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Vården har inte kollapsat, alla som behöver vård får vård. Vi har inte hamnat i ett läge med överdödlighet pga kollapsad sjukvård och förhoppningsvis så kommer vi inte heller att hamna där.

Andas, det finns ingen anledning att hetsa upp sig och förutspå någon massdöd byggt på din rädsla.

80+ hade ofta inte satts i IVA vid dessa case, oavsett pandemi eller inte, då prognosen att de klarar en sådan behandling är låg.

Har du läst Aftonbladet ?
Tror du denna förberedelse görs utan anledning ?

Din människosyn kommer förhoppningsvis förändras.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Sök på "Mina inlägg" så hittar du allt som du skrivit. Sen är de bara att leta.
Eller så får du sitta och läsa igenom tråden

Tråden är bortom kontroll, jag hinner inte ens med att läsa det senaste.
Citera
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Vad vinner du på din jämförelse, menar du?
Houston har inte ens hälften av Stockholms befolkningstäthet. Om du ändå ska normera per miljon invånare är det ju minst lika idiotiskt att göra som du gjorde. Välj en stad med så nära samma befolkningstäthet som Stockholm som möjligt, och med snarlik befolkningsmängd. Räkna sedan som Expressen gjorde.

Det jag vinner på min jämförelse är att jag kan se att Expressen jämför äpplen med jordnötter,
och att jag kan fråga mig om Expressen vill ge en sann bild av verkligheten.

• Stockholm har 2,3 miljoner invånare
  • Chicago har 2,7 miljoner invånare
Båda städerna har ungefär samma befolkningstäthet

• Stockholm har fn total 419 döda i COVID-19. (182 per miljon invånare)
  • Chicago har fn totalt 177 döda i COVID-19. (66 per miljon invånare)
http://www.dph.illinois.gov/covid19
Citera
2020-04-09, 00:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nej skatten ska man försöka fiffla med så långt det går. Jag tänker iallafall inte betala en krona mer på massinvandring, bögeri och allmän dekadens då det inte ens finns beredskapslager o dyl för vårt eget folk.

Ja då är vi tillbaka i forna tiders skattefusk och 70-90% i skatt. Det fungerar inte. Vi måste göra om och göra rätt efter det här.
Citera
2020-04-09, 00:50
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tråden är bortom kontroll, jag hinner inte ens med att läsa det senaste.
De har saktat ner senaste dagarna. Men ja håller med om att det är svårt att hinna med ens medan man sitter och läser
Så enklast om du vill hitta dina gamla inlägg är nog att kolla "Mina inlägg".
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja det är så klart man får lägre utgifter om man drar ner på verksamheter. Det här med "starka" finanser däremot ställer jag mig frågande till eftersom det är något jag anser man kan prata om när man har ett nettoöverskott.
Att jämföra statsskuld med procent av BNP är som att jämföra sin lån som procent på sin lön, det säger inget om skuldsättningen utan återbetalningskapaciteten men BNP kan rasa som en sten i stunder som detta och då kan våra finanser vara helt körda oavsett vad vi gör nu och just nu panik expanderar vi och panik beställer vi saker som vi förmodligen betalar höga överpriser för.
Dessutom blir väl BNP uppblåst då det till en del handlar om ”intern handel”. Ungefär som om ett företag skulle ta upp alla transaktioner mellan olika avdelningar och funktioner i resultaträkningen.
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Åk ut till förrorterna så kommer du kastas rätt in i Mogadishu. Dags och lämna Svensson bubblan någon gång och få lite perspektiv på världen kanske?

Fan, tycker jag varit i förorterna (typ Andréegatan i Åmål) men det har mest varit nån grek jag stött på. Kan iofs varit en jugge också. Men tror inte jag sett somalier, för de är väl typ helt svarta?
Citera
2020-04-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Helvete vad bra att antikroppstester börjar komma ut på marknaden. Det är en Game changer!!

Lustigt att det verkar vara de anonymt donerade testerna också.

Andra tester som lovar typ lika bra resultat.
http://www.centerforhealthsecurity.org/resources/COVID-19/Serology-based-tests-for-COVID-19.html#sec1
Citera
2020-04-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
90000 om året dör i Sverige. Hur många kommer Corona skörda under ett år? Och som du säger, hur många av dom hade inte dött ändå under ett år. Man undrar.

Om man sen ser till medellivslängden i Sverige så är den i princip lika som medelåldern på de döda i Corona.

Med andra ord så kommer vi fortfarande och dö vid strax över 80 i snitt. Blir ju ens ingen skillnad

Nej precis, jag är rätt så säker på att vi över en period om 5år inte kommer att se någon överdödlighet öht pga. Corona. Kanske kortare period än så.

Italien har nästan 15,000 dödsfall, då ska man också veta att det i Italien normalt dör 50,000 människor i månaden.

Jag försöker inte förminska risken med Corona, det är många liv och mycket lidande viruset skapar.
Men, man måste samtidigt förstå att människor dör hela tiden runt omkring oss i alla åldrar. Tyvärr
Citera
2020-04-09, 00:52
Medlem
virvelbaggs avatar
Ny statistik från motherjones
Det ser faktiskt riktigt possessivt ut.....för många länder. Vi följer samma svajiga kurva som vanligt.
https://www.motherjones.com/kevin-drum/2020/04/coronavirus-growth-in-western-countries-april-7-update/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in