2020-04-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino
Om det ligger massa somalier på IVA och det kommer ännu mer somalier som inte får plats så borde det väl bli somalier som polisen skjuter.

Somalier, somalier, somalier. Tänk att ett gäng somalier kan ställa till så mycket.
Om det är så många borde man se dem överallt. Undrar var de gömmer sig.

Åk ut till förrorterna så kommer du kastas rätt in i Mogadishu. Dags och lämna Svensson bubblan någon gång och få lite perspektiv på världen kanske?
Citera
2020-04-09, 00:44
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det var ju dessa som Tegnell fördömde på dagens presskonferens, Attendo Care hade ju beställt 500 st enligt en journalists uppgift.

Nja, var det verkligen? Antikroppstester hörde jag inget om. Däremot vanliga tester för att testa om någon är smittad i stunden.

Han sa att dom inte är godkända ännu. Är det verkligen att fördöma något??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajskolvenTegnell
Här så du kan läsa det om din bokstavskombinationen är för jobbig.

Anders Tegnells citat med länkar genom tiderna finns att läsa här. Någon hjälte har sammanställt det så att det är lättläst och kan länkas runt till världen så att de kan vakna upp!

https://tegnellcitat.se/
Värdefull information till alla överlevande.

När man läser allt så inser i alla fall jag att det är tydligt att de eftersträvar flockimmunitet. Sen tror jag att de har missat alla dom är symtomfria men som ändå smittar. Det kan bli kaos i sjukvården i helgen. Det kaoset sprider sig snabbt igenom landet. Jag hoppas att jag har fel. Om regeringen har gett tillåtelse till att testa flockimmunitet utan att vara öppna så kommer politiken att vara väldigt förändrad nästa val.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det där kan man ju bortförklara och utjämna med eftersläpningarna av antalet döda! När jag tittar på den där kurvan så ser jag bara att vi är precis i början av "The big tamale", känns inte alls bra. Jag hoppas innerligt att jag har fel.

Den där kurvan saknar tjugo-trettio dödsfall som inte har kunnat kopplas till något datum. En gissning skulle kunna vara att dessa dödsfall mer ofta än sällan ägt rum nyligen. Att sortera bort dödsfall med osäkert dödsdatum torde jämna ut kurvans slut.
Senast redigerad av Stanislaus 2020-04-09 kl. 00:47.
Citera
2020-04-09, 00:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Flockimmunitetstaktiken innebär att det garanterat blir större brist på vårdplatser än med karantän.

Nu är det mest 80+ are som fått plikta med livet men vid vilken ålder ska snöret dras tycker du ?
Det blir fler och fler som inte får plats.
Vad säger du när 39åringar får vård medan 40åringar får drunkna !!!

Du borde förlora din möjlighet till vård för all framtid.

Min vilja att betala skatt minskar för varje dag som det här debacklet fortskrider. Varför ska jag betala ohemult i skatt i dag om jag inte får hjälp den dagen det beger sig? Det här kommer att förändra vårt samhälle i grunden. Rådande taktik/doktrin är fel.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Vården har inte kollapsat, alla som behöver vård får vård. Vi har inte hamnat i ett läge med överdödlighet pga kollapsad sjukvård och förhoppningsvis så kommer vi inte heller att hamna där.

Andas, det finns ingen anledning att hetsa upp sig och förutspå någon massdöd byggt på din rädsla.

80+ hade ofta inte satts i IVA vid dessa case, oavsett pandemi eller inte, då prognosen att de klarar en sådan behandling är låg.

280000 döda i Sverige innan flockimmunitet uppnås.
Nuläget om man räknar med dom för närvarande gällande siffrorna.

https://thinkpol.ca/2020/04/08/covid-19-twice-contagious-previously-thought/

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/#who-03-03-20
Citera
Medlem
Citat:
Det här skrev jag redan om i början på mars. Folk skrattade åt mig. Hur fan hittar man sina gamla inlägg, mer än 20 sidor bakåt?
Jag förutspådde med den utvecklingen för ett bra tag sedan med undantaget att jag trodde att de skulle sätta militär runt sjukhusen istället
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Den där kurvan saknar tjugo-trettio dödsfall som inte har kunnat kopplas till något datum. En gissning skulle kunna vara att dessa dödsfall mer ofta än sällan ägt rum nyligen.

Ja och det förbättrar ju inte situationen precis.
Citera
2020-04-09, 00:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag förutspådde med den utvecklingen för ett bra tag sedan med undantaget att jag trodde att de skulle sätta militär runt sjukhusen istället

Det var precis det jag också gjorde, skillnaden är hårfin.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Det här skrev jag redan om i början på mars. Folk skrattade åt mig. Hur fan hittar man sina gamla inlägg, mer än 20 sidor bakåt?
Sök på "Mina inlägg" så hittar du allt som du skrivit. Sen är de bara att leta.
Eller så får du sitta och läsa igenom tråden
Citera
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:

Klicka på ditt användarnamn ovanför din avatar, välj Hitta inlägg av revodneb. Nu får du en lista på alla dina inlägg, bläddra fram till önskad tidsperiod.

Snabblänk https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=368501
Citera
2020-04-09, 00:47
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Värdefull information till alla överlevande.

När man läser allt så inser i alla fall jag att det är tydligt att de eftersträvar flockimmunitet. Sen tror jag att de har missat alla dom är symtomfria men som ändå smittar. Det kan bli kaos i sjukvården i helgen. Det kaoset sprider sig snabbt igenom landet. Jag hoppas att jag har fel. Om regeringen har gett tillåtelse till att testa flockimmunitet utan att vara öppna så kommer politiken att vara väldigt förändrad nästa val.

På sätt och vis har alla flockimmunitet som mål. Men i olika takt... Och utan att vara öppna med det.

Man ska göra det utan att sjukvården kollapsar totalt. Ju snabbare desto bättre. Det är typ det enda valet vi har just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in