2020-04-08, 21:10
Medlem
Vilket kallt och vidrigt land Sverige är. Folkmord av äldre och sjuka som har arbetat och byggt upp Sverige. De som får covid 19 får ligga ensam i sin säng och kvävas till döds. Mitt hjärta gråter.....

Samtidigt fortsätter Sverige att ha öppna gränser och fortsätter och ta in flyktingar hit.
Det är nu över två miljoner utrikesfödda som bor i Sverige och det är nu dom som ska prioriteras och få vård om de får covid 19 och de äldre och sjuka som alltid har bott i Sverige i flera generationer ska offras och dö en fruktansvärd kvävningsdöd. Enligt information från många som arbetar på äldreboenden, har kommunerna fått skriva på att ingen av de som bor på äldreboenden ska till sjukhus.

Myndigheterna och regeringen har inte tagit sitt ansvar och de leker rysk roulette med människoliv.
Om de i ett tidigt skede hade vidtagit nödvändiga åtgärder, som övriga länder har gjort för att minska smittspridningen i Sverige hade det räddat många människors liv.
Har sjuka och äldre människor inget värde här i Sverige? Vill regeringen att äldreboenden ska tömmas på äldre, så att de kan fortsätta med massinvandringar i Sverige och ge de äldres pensioner till dom?
Citera
2020-04-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Corona är så klart tragiskt för dem som drabbas men ur ett objektivt perspektiv är coronahysterin en gigantisk överreaktion som gödslats av sociala medier, livefeeds, och diverse livströtta forskare som plötsligt får en opportunity att jaga lite clout.

87k människor har dött worldwide. Det är inte mkt om man tänker på att att över 20k dör varje dag i hunger. Covid19s USP är typ att den belastar intensivvården hårt.

Nu kommer jag få hat av incels men so be it, förr eller senare behövde ni konfronteras med en hård och masklulin sanningssägare som yours truly
Men det är nu platserna på sjukhusen tar slut och alla inte kommer få hjälp att andas och få vård. Du kan förlöjla denna situation hur mycket du vill men du förstår inte vad du argumenterar emot.
Citera
2020-04-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Är det bara jag som spenderar iprincip all vaken tid och tänker på corona? Jag söker på nätet, jag läser alla nyheter jag kan komma över och följer worldometer flitigt. Jag börjar fan bli sjuk i huvudet av allt... Jag vill bara att allt ska bli "som vanligt" igen så jag slipper oroa mig över att nära och kära ska gå bort.

Hur jävla länge ska det här fortsätta? Jag orkar inte mer på riktigt.
Vi är många,många...oroar mig stup i ett, tanken att inte kunna hälsa på nära, kära...ja, det "gnager" och när man inte vet hur länge det kommer hålla på. Jag hoppas att kunna träffa mamma ganska snart, innan årsskiftet..hon är ju ingen ungdom längre. Vill inte det ska bli ett tvärt slut med väntan och att jag inte hinner träffa henne.
Citera
2020-04-08, 21:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
OK, nu förklarade Giesecke vad som menas med att "börja plana ut i Stockholm".

Det är att antalet nya smittade inte längre ökar. Och det stämmer precis med vad jag tror, det händer vid ca 30% smittade totalt i en stad. Kom ihåg att det är en S-kurva som startar på 0 och stannar på ca 60%.

Men Giesecke säger också att det är en eftersläpning på ca 2 veckor i dödstalen. Stämmer också bra.

Och att Stockholm ligger ca 2 veckor före övriga landet, stämmer också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ni har ju mer Asperger än Tegnell.

Flockimmunitet får man till slut på ett eller annat sätt. Annars är det ute med mänskligheten.

Sverige har inte en strategi med målsättningen att nå flockimmunitet, utan att lida så lite som möjligt på vägen dit. Hur väl Sveriges strategi fungerar hör inte hit utan det var bara en förklaring för er mongos om skillnaden på att gå mot flockimmunitet och att medvetet rusa mot flockimmunitet.

Du kommer så småningom dö men ditt mål är nog inte att dö.

Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Frågan gällde om Tegnell vill plana ut smittspridningen. Jag svarade på den frågan. Andra kurvor kan du hålla på med själv.

Du har tjatat flockimmunitet varenda dag och det är tydligt att du inte vet vad du pratar om.
Det här är din mening från ovan:

Sverige har inte en strategi med målsättningen att nå flockimmunitet, utan att lida så lite som möjligt på vägen dit.

Alltså är strategin flockimmunitet och du hyllar det utan att själv med enkel gymnasiematematik räkna ut vad det innebär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Insatsen startar imorgon.

Sorry, my bad.
Missade det sista stycket.
Känns inte bra, dock bra att man stärker upp.
Citera
2020-04-08, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Man blir ju lite rörd. Idag hörde jag från en kollega vars fru är sjuksköterska i Sthlm om några av de döda i Sverige som bara passerar de flesta av oss som siffror. Inga detaljer, bara livsöden. Det är många, många, många yngre och tidigare friska personer. Och jag fick berättat för mig om mammor och pappor som legat med plattor och mobiler och sagt hejdå till sina gråtande barn och partners där hemma innan de sövs ner för att aldrig mer vakna upp igen. Och allt började som en vanlig förkylning. Som en skakning på nedre däck.
Det slår märkligt detta virus. Fick berättat för mig hur den överviktige mannen på 45 bast klarar sig med lätta symptom men att hans vältränade yngre fru drar på sig dubbelsidig lunginflammation och avlider. Corona spelar utan regler ser det ut som.

Det är konstigt det här med att alla verkar känna någon ung person som dött eller pratat med någon inom vården som berättar om alla unga döda människor när det bara är 6 personer totalt under 50 år som dött i Covid-19 hittills i Sverige,
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Corona är så klart tragiskt för dem som drabbas men ur ett objektivt perspektiv är coronahysterin en gigantisk överreaktion som gödslats av sociala medier, livefeeds, och diverse livströtta forskare som plötsligt får en opportunity att jaga lite clout.

87k människor har dött worldwide. Det är inte mkt om man tänker på att att över 20k dör varje dag i hunger. Covid19s USP är typ att den belastar intensivvården hårt.

Nu kommer jag få hat av incels men so be it, förr eller senare behövde ni konfronteras med en hård och masklulin sanningssägare som yours truly

Kan hålla med på sätt och vis. Inte många har dött om man ser det till många andra epidemier som har gått genom historien.

Om man studerar det lilla viruset corona, Covid19 så ser man att det har vissa ovanliga, konstiga egenskaper. Det är dessutom ett helt nytt virus som inte uppför sig som de vanligtvis gör. Ingen har dessutom immunitet mot det. M.m.

Kortfattat.
De åtgärder som vidtas i kampen mot viruset görs inte för vad det är utan för vad det riskerar att bli.
Citera
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Hon ville ha svar och hade egna råd osv men Tegnell slängde på luren. Sedan dess har dom inte pratat och hon säger att det nu är försent för Stockholm men att kanske andra städer kan klara sig bättre.

Och vem är denna människa? Många som är kåta på att visa upp sig i media. Hon är kanske en psykopat? Det finns många människor som hamnat i positioner som dom inte kan hantera. Vår linje är rätt, precis som i vilket krig som helst så är det alltid några som måste dö. Dom andra länderna får en duktig bajsmacka att äta när dom ”stoppat” epidemin och måste öppna samhället igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
OK, nu förklarade Giesecke vad som menas med att "börja plana ut i Stockholm".

Det är att antalet nya smittade inte längre ökar. Och det stämmer precis med vad jag tror, det händer vid ca 30% smittade totalt i en stad. Kom ihåg att det är en S-kurva som startar på 0 och stannar på ca 60%.

Men Giesecke säger också att det är en eftersläpning på ca 2 veckor i dödstalen. Stämmer också bra.

Och att Stockholm ligger ca 2 veckor före övriga landet, stämmer också.
Ja då har varje region dessa dödstal att se fram emot.
Citera
2020-04-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Sorry, my bad.
Missade det sista stycket.
Känns inte bra, dock bra att man stärker upp.
Det var drf jag blev lite förvirrad...
Citera
2020-04-08, 21:14
Medlem
Mycatisonfires avatar
Fattae inte. Dom hävdar att det planat ut i Stockholm, hur kan de påstå detta när det knappt testar folk?!
Samt beodrar människor som har tydliga symptom att stanna inne & inte söka vård för feber till exempel.

Någon som vet hur många som blivit testade i Stockholm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in