2020-04-10, 19:22
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jasså du menar att dödsorsaken är nåt annat.
Det är enligt amerikanska riktlinjer. Går du till sjukhuset med feber säger läkarna numera, "vi säger att du har coronavirus, två veckors sjukskrivning". Inget test görs för att fastställa det. Allt för att bättra på statistiken så det ser ut som att samhällsnedstängningen är motiverad. Sedan har vi ju Italien.

Italy: Only 12% of “Covid19 deaths” list Covid19 as cause Report shows up to 88% of Italy’s alleged Covid19 deaths could be misattributed
https://off-guardian.org/2020/03/23/italy-only-12-of-covid19-deaths-list-covid19-as-cause/
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Men herregud. Nu har man gått ut och bekräftat att man inte tar in 80-åringar i Stockholm längre och det här tycker du "inte är så farligt"? Rapporter om nära och kära som ligger och drunknar i sina vätskor och bara ges en Alvedon tycker du är okej?

Du måste ju vara sociopat eller helt enkelt en oinformerad jubelidiot.

Vi har fortfarande inte fått ursäkten att han hade fel.

När 600 döda var nådda i April så skulle denne gå ut med en personlig ursäkt till alla.

Vi väntar fortfarande.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoken16
Försök igen med invånarantalet i Liechtenstein är du vänlig.

Har redigerat för länge sen tidigare, men du kan kolla lite på Lasse Granqvist referat under tiden, om du har också sportabstinens..

https://twitter.com/i/status/1248545314614718464
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Japp, men förr eller senare hade ändå smittan spridit sig.

Inte i den här farten.
Vi hade kunnat ha ett norskt, finskt eller danskt case. Men sossar valde ättestupan för de gamla.
Citera
2020-04-10, 19:23
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Nähää. Det är ju bimbosarna och rövknullarna som gör det.

90 procent av oss bleka etniska svenskar sköter oss.

Jag vet. Låt dom drabbas av pandemin och stäng sedan av deras respiratorer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
IQ på våra ledare fattas.
Ja, i alla fall fantasi hos regionledningarna.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja med den inställningen så hoppas jag på en repris av spanska sjukan av Covid-19. Så de yngre 90-talisterna kan få sig en käftsmäll. Alla ska med.

Ja vill du ha en ny spanska sjukan så får du önska det, vet inte vad jag ska kommentera ang. det.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Beskedet från Region Stockholm har de senaste dagarna varit försiktigt optimistiskt då man gjort klart att det fortfarande finns lediga intensivvårdsplatser.

Men trots det görs redan hårdare prioriteringar för vem som ska få en plats, skriver tidningen Kvartal.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/hardare-prioritering-trots-lediga-iva-platser/
Jag länkade precis till det:

https://kvartal.se/artiklar/hardare-prioriteringar-gors-redan-trots-att-iva-platser-star-tomma/

Något känns fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ni förnekare är för roliga. Ni påstår att de började i höstas här. Utan källa och bara massa svammel.
Ja, man undrar hur många svenskar som skall dö och lida innan de de tycker det börjar bli ”spännande”. Lägenhetskollarna och Åreafterskiarna.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Amen haru inte lyssnat på Anders? Norrbaggarna dör sen.

Det är ganska självklart? Enda chansen för Norge att inte få igång smittan när dom väl öppnar upp igen är om dom stänger sina gränser helt i framtiden. Inte bara för besökare eller norrmän boendes utomlands, utan även för transporter osv.
Citera
2020-04-10, 19:24
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Ja, folk börjar inse att det inte var så farligt som man tidigare trott. Domedagsprofeterna börjar bli smått ilskna pga. detta. Det har till och med startats en tråd ang det

(FB) Vad fan händer (blev det inte värre än så här)???

Folk ville ha fulla restriktioner men detta kommer inte hända, det snackades om att vi i dagsläget skulle ha Sydeuropas dödssiffror med över 800 pers. Vi har inte haft några nämnvärda restriktioner och har haft två dagar med 100 pers som dött. Jag var på gymmet idag och det var lika mycket som det brukar vara i mitten av januari.

Folk har blivit less på att sitta inne i och med det fina vårvädret, efter en lång vinter vill ingen sitta i karantän.

Justerat för befolkningsmängd ligger vi ganska likt Italien. På grund av den slappa attityden kan Sverige nog slå Italien även i absoluta tal vad tiden lider. Jag undrar bara varför man engagerat kravallpoliser för att snabbt kunna agera vid Stockholms sjukhus? Det kan väl knappas behövas eftersom allt enligt dig är under kontroll. Skulle det inte göra större nytta att skicka ut poliserna i förorterna och föra dialog och servera lite halalkorv istället?
Citera
2020-04-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Frågan är väl istället vad Turkiet håller på med

Min fru är från Turkiet och jag var själv där senast nu i Mars, och lyckades ta mig hem med typ sista flyget som gick...

Hur som helst. Turkiet har inte så stora intressen att hjälpa EU-länder i såna här kriser, eftersom EU inte heller vill hjälpa Turkiet. Vad som är hönan och vem som är ägget har jag ingen aning om, men jag är iallafall helt säker på att Turkiet är bättre rustat för kris. Just nu klarar de sig bra, och har både gigantiska beredskapslager och omfattande inhemska produktioner. Ekonomin är dock i riskzonen ordentligt, och de kommer vilja öppna upp så fort som möjligt igen... När jag var där var barer/cafeer/restauranger stängda och kort efter att jag åkte hem införde de även utegångsförbud. Dock endast för personer under 20 och personer över 65 (logiken bakom att de under 20 inte fått gå ut är jag inte helt klar över, men kan ha att göra med att de ofta träffar mormor/morfar...

I övrigt har turkiet hanterat den här krisen ganska bra tycker jag, och senast förra veckan typ så började de skicka ut ansiktsmasker till alla familjer som vill ha. 5st/vecka typ.

Oavsett vilket så tror jag iallafall att turkiet kommer ge med sig och släppa på europeiska leveranserna, för de har inte brist själva. Det verkar snarare vara en känga från dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in