2020-04-08, 20:43
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ble han sint?
Pajas-professorn Cecilia Söderberg Naucler, mediakåt som vanligt. Har redan sågat Sveriges kritik hos internationell media och Twitter på ett riktigt barnsligt sätt och väntar sig mötas med respekt tillbaka.

Får hoppas hon går ut i media sen och medger sina misstag, men hon lär väl ligga lågt ett par år.

Respekt till Danmarks Mette som är kvinna nog att medge sitt misstag och inte låta prestige gå ut över sitt folks hälsa, hade jag faktiskt inte väntat mig.
Annat än Kinas desinformation.

https://www.sydsvenskan.se/2020-04-08/vad-trump-inte-vet-men-frederiksen-kanske-anar
Citera
2020-04-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for informasjon! Dette er forferdelig trist Kan Sverige spørre Norge og andre naboland om hjelp?

Tar ni er an oss svenskar? please?
Citera
2020-04-08, 20:44
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Zink hindrar viruset från att replikera i cellen. Problemet är att du inte får tillräckliga nivåer av zink i cellen. Därför ges zink i kombination med hydroxyklorokin, som möjliggör för zink att ta sig in i cellen. Det är alltså zink som tar död på viruset, medan hydroxyklorokin gör det möjligt.

Därav ges hydroxyklorokin i kombination med zink, samt arithromycin då som antibiotika.
LA Doctor: DTMNBN Patients Go From ‘Very Ill’ to ‘Symptom-Free’ in 8 to 12 Hours Using Hydroxychloroquine and Zinc
<klipp>
The doctor explains why the combination works. The hydroxychloroquine opens up the zinc channel, allowing the zinc into the cell stopping the bad cells from multiplying.
https://davidharrisjr.com/steven/la-doctor-dtmnbn-patients-go-from-very-ill-to-symptom-free-in-8-to-12-hours-using-hydroxychloroquine -and-zinc/

Är ju fantastiskt om det stämmer. Dock verkar hydroxyklorokin kunna ge en rad allvarliga biverkningar.

Så zink är helt verkningslöst utan hydroxyklorokin? För zink i sig är väl inte så farligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Schweiz gör en Tegnell och öppnar upp

Länge leve Sankt Anders
Easing lockdown är inte att öppna upp. Lär dig engelska.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Nu får jag faktiskt lite trollvibbar. Tidigare har jag enbart sätt dig som en hyfsat välformulerad korkskalle utan egentligt mål och mening i livet mer än att alla ska ha det lika förjävligt, men när du nu helt väljer att bortse från det ekonomiska perspektivet (inrikes eller ej) så måste det vara trolleri på ganska långsiktig och - det ska jag ge dig - ganska hög nivå.

Du kanske läste lite snabbt, det kam hända den bäste. Jag skrev ju inte något om att "bortse från det ekonomiska perspektivet". Det ekonomiska perspektivet av Corona är mycket förödande. Det är dock ungefär lika illa i Sverige som övriga länder i Europa, Asien och USA, med samma förväntade nedgång i BNP ungefär. Orsaken är att hela världen är sammanflätad ekonomiskt, och Sverige är faktiskt ovanligt beroende av handel med andra länder. Så vi har ingen egentlig fördel av att inte göra tvingande insatser mot Corona.

Korkskalle? Nej, det tror jag inte ens om dig.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Varför agera som en diktaturstat när allt går bra och kurvan är platt?

Därför att det kommer uppenbarligen att eskalera i Stockholm. Att Tegnell säger att de ser bättre ut är för att skapa lugn, men de vet hur illa det kommer bli.

Det är en av orsakerna varför många länder stängde ner, risken för anarki när någons familjemedlem inte får vård pga slut på platser.

Tänker speciellt på vår nya befolkning, de knyter definitiv inte näven i fickan, de visar vad de tycker. Med all rätt må jag säga i det här fallet.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Rubriken innan var "nära 600 döda" innan de ändrade den.

Haha! Jag har en polare som brukar avrunda så när han är skyldig någon pengar:

"--Du är skyldig 6500"
"-- Jaha, alltså 6000."
Citera
2020-04-08, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det här är ju jättekonstigt, Tegnell sa idag vid presskonferensen (idag!) att vi ser en betydande lättnad och tillbaka gång i Stockholm. Och nu på kvällen samma dag så läser man att polisen ska börja en insats med att vakta sjukhusen då vårdplatserna tar slut:

Insatsen startar på torsdag och kommer pågå tills vidare, enligt Aftonbladets uppgiftslämnare.

Sjukhusen i länet vill inte kommentera uppgifterna utan hänvisar till Region Stockholm. Aftonbladet har sökt regionen för en kommentar.

Kan ingen fråga Tegnell hur detta går ihop sig?

Tegnell har i inget att göra med att idioter o våldsverkare från förorten bråkar på intensiven för att de inte får besöka sina sina anhöriga. Det har ju inget att göra med att antal smittade går ner i Stockholm nu.

Hur tänkte du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Därför att det kommer uppenbarligen att eskalera i Stockholm. Att Tegnell säger att de ser bättre ut är för att skapa lugn, men de vet hur illa det kommer bli.

Det är en av orsakerna varför många länder stängde ner, risken för anarki när någons familjemedlem inte får vård pga slut på platser.

Tänker speciellt på vår nya befolkning, de knyter definitiv inte näven i fickan, de visar vad de tycker. Med all rätt må jag säga i det här fallet.
197 av 220 iva platser upptagna.
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Action speak louder than words.

Dom vet hur det ser ut på akuten i vanliga fall i sthlm när kaosblattar kommer in och kräver vård.

Antar att detta bara är en gardering mot klanerna från spånga tensta som är överrepresenterade i corona smitta som kommer kräva vård först och skiter i kö mm
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Alltid denna 'eftersläpning' är det sista halmstrået?🤣

Näe, det är logiken.

Fast det är frustrerande och känns som evigheter när man är mitt i det.

Samtidigt så är det ju lite viktigt att ha tidsperspektivet i åtanke, särskilt för de som försöker gissa hur det blir och ”vem som vann” när allt är över.

Man ska ju ha respekt för sorgen för de som förlorar en nära äldre släkting. Det är alltid tråkigt. Men när vi summerar allt så är det inte bara hur många av de som dog som också var smittade av corona. Och då är det inte heller så viktigt om peaken för smittade i Stockholm är på fredag eller nästa onsdag.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Inte bara det, du förkroppsligar det.

Vad tror du han menar med sin frågeställning baserat på den siffran?
Jo, men det är ju just det jag undrar också.
Varför relativisera med andra virus när man samtidigt inte tar hänsyn till andra parametrar såsom tidsfaktorn.

Jag kan också relativisera och säga att i Svininfluensan dog det 800 personer på 6-7 månader
vilket covid 19 klarade av på EN månad. Då tycker jag att vi får in det i det rätta sammanhanget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in