2020-04-08, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Topp 100? Om 40000 dör, vilket är rimligt, så blir det 130K döda jämfört med normalåret som ligger på ca 90K. Jag vet inte vilken annan dödsorsak som skulle kunna vara vanligare.

Så ingen utav dom vanliga 90 000 som skulle dött i år kommer dö av corona trots att dom torde vara mest utsatta för viruset? Eller snackar du en överdödlighet på 40 000 och och hur många av dom vanliga 90 000 döda kommer också dö av viruset? Hälften? Vilket skulle ge 85 000 döda i Corona i Sverige i år?
Senast redigerad av trazke 2020-04-08 kl. 20:41.
Citera
2020-04-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Ja exakt, även äldreboenden stängdes för besök flera veckor tidigare än i Stockholm så det kommer göra en inverkan med

Tyvärr verkar det bara vara en tidsfråga innan det smyger in där ändå. Se på Skåne som var tidigt ute med besöksförbud osv. Nu har skiten kommit in ändå.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tegnell slängde på luren: "Inte roligt"
Professor Cecilia Söderberg Naucler vid Karolinska ville ha mer information

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/tegnell-slangde-pa-luren-inte-roligt/
Jag var fientligt inställd mot Tegnell redan innan jag såg videon.

Jag blir förvånad av den oberoende forskarexpertens vittnesmål. : Sinnesbilden av Tegnell som galen vetenskapsman, tar allt större skepnad.
Citera
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Har jag sagt att han haft rätt?

Jag svarade på frågan om han ville sprida ut smittspridningen och det vill han ju uppenbarligen. Varför kan ingen av er hålla er till det ämne som diskuteras?

Nej, det var endast en liten reflektion. Du måste förstå att det är oerhört svårt att få något förtroende för Tegnell med alla grodor som kommit ur hans mun. Men jag hoppas innerligt att han i slutändan har rätt, även om det just nu ser rätt mörkt ut. Jag tror att vi alla i slutändan vill vårt land väl, däremot har vi kanske en liten annan syn på hur pandemin ska hanteras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
If they can keep R0 under 1 for as long as possible and have taken this time to expand testing capacity and adopt tracing methods, I don’t think it will ever explode. The hospitals haven’t collapsed over there and I believe they’ve focused on expanding infrastructure to defeat this virus. It’ll require a vigilant effort, but we’ve seen from other countries this isn’t impossible at all. While I agree a country can’t maintain full lockdown for massive periods of time, I think partially re-opening slowly might succeed alongside the methods named above.

Det räcker att en person i länderna är smittad när det öppnas upp för att det kort därefter kommer vara hundratals smittade. Och ytterligare ett kort tag senare, tusentals.
Citera
2020-04-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tegnell slängde på luren: "Inte roligt"
Professor Cecilia Söderberg Naucler vid Karolinska ville ha mer information

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/tegnell-slangde-pa-luren-inte-roligt/

Gubben Tegnell är pressad nu, hans beräkningar pekar käpprätt åt skogen.
700 döda nu och 750 nya fall...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Verkar som att Stockholms sjukhus förbereder sig pa besök av oroliga anhöriga till mottagningarna.

Hmmm har aldrig hört Talas om förrut att svenskar skulle bete sig stökigt pa sjukhus?

Källa

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPG4zG/kravallpoliser-redo-kan-bli-coronastokigt-vid-sjukhus
Snart stormar "svenskarna" äldreboendena också
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Har man läst den här tråden sen start så skulle det ju ligga drivor med döda runt om i Sverige vid det här laget.

Ingen aning om vad antal döda blir av corona, men dom som dör av den skulle med stor sannolikhet dött av en vanlig influensa också.

Det jag vill komma fram till är att lyssnar man på vissa här så låter det som att det är pesten man pratar om och att man får en dödsdom om man blir smittad. Så är det inte.
Jaha?? Vem har sagt det? Drivor med döda??

Sedan är det väl visat att det här är något annat än vanlig influensa?
Vanlig influensa har inte alls haft den här utvecklingskurvan
Citera
Medlem
Nu ska POLISEN säkra VÅRA sjukhus.

Undra om det beror på SVEN eller folk från ICKE SKIDÅKANDE LÄNDER?

Bra att lägga VÅRA SKATTEPENGAR på.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.aftonbladet.se/a/wPG4zG

Kravallpoliser redo vid sjukhusen när vårdplatserna tar slut.

Det här är vad vi får med Tegnell och Löfvens strategi.

Det här är ju jättekonstigt, Tegnell sa idag vid presskonferensen (idag!) att vi ser en betydande lättnad och tillbaka gång i Stockholm. Och nu på kvällen samma dag så läser man att polisen ska börja en insats med att vakta sjukhusen då vårdplatserna tar slut:

Insatsen startar på torsdag och kommer pågå tills vidare, enligt Aftonbladets uppgiftslämnare.

Sjukhusen i länet vill inte kommentera uppgifterna utan hänvisar till Region Stockholm. Aftonbladet har sökt regionen för en kommentar.

Kan ingen fråga Tegnell hur detta går ihop sig?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tyvärr verkar det bara vara en tidsfråga innan det smyger in där ändå. Se på Skåne som var tidigt ute med besöksförbud osv. Nu har skiten kommit in ändå.

Jo men kurvan kommer förhoppningsvis hållas hyfsat plan och inte bli som i Stockholm.
Citera
2020-04-08, 20:39
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Kravallpolis gör sig redo vid sjukhus...
Fan nu börjar det

Dom är i beredskap. Alltså finns dom tillgängliga om det blir så att vårdplatser tar slut och man får oroligheter.

Inget som "börjar nu".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in