2020-04-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, men Burundi har fortfarande 11.9 miljoner.

https://www.worldometers.info/world-population/population-by-country/

Där ser du att Azerbajan har 10 miljoner de har 8 döda, Sverige 696 döda!
Citera
2020-04-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Han sa ju att det skulle vars över till påsk...

Osäker på om Sveriges regering kan tvinga fram en karantän, hur ser lagrummet ut?

Vänta här, dom har ju snabbehandlat lagar förut så varför inte göra det igen, 9000 afghaner rundade ett helt batteri med lagar på ett par veckor.

Du har inte byggt ut ditt hus hör jag för där finns det tvingande åtgärder in absurdum, i mitt område får man till exempel inte bygga attefallshus på tomten trots att det skulle gälla hela Sverige.

Försök att röka inne på en restuarang
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Det enda dom sagt är att mask inte skyddar den som bär mask...
Däremot om du har smitta skyddar den andra, det har man sagt hela tiden...

Skulle vi gå med masker med andningsventil skulle vi inte orka gå speciellt långt eftersom det e jobbigt andas i en sån
Ok vet inte hur personal på äldreboenden jobbar, kanske inte är 100% genomförbart där, men för hemtjänstpersonal borde det fan vara obligatoriskt. Har förälder som får hemtjänst som lev mat och städning och inga masker där.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
r
Tack!
Är överdödlighetskurvan säkerställd?
Har för mig att Lombardiet har 10 miljoner invånare.

Lombardiet har 10 miljoner invånare, ja, ungefär som Sverige.

Du får förklara vad du menar med säkerställt:
a) Om Guiseppe Conte eller någon högt uppsatt central person i Italien ska ha bekräftat detta eller det ingår i någon officiell statistik, då är svaret Nej.
b) Om ytterst trovärdiga källor visar detta från olika städer runt om i Lombardiet, då är svaret Ja.

https://www.corriere.it/politica/20_marzo_26/the-real-death-toll-for-covid-19-is-at-least-4-times-the-official-numbers-b5af0edc-6eeb-11ea-925b-a0 c3cdbe1130.shtml
Citera
Medlem
Paladins avatar
Så hur ser det ut i Sverige nu tror vi?

Ser vi "en tillplattning" a la Tegnell eller har vi fortfarande inte nått toppen?

Kommer Sverige stå ut med sin taktik på ett bra sätt? Eller ett dödligt?

Min tanke bör vara allmänt känd numera. Detta går inget bra. Vad tänker ni?
Citera
2020-04-08, 19:49
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Tre döda på samma äldreboende i Gällivare enligt www.nsd.se

Hur klarar man inte att isolera äldre där uppe i norr mitt i ingenstans? Kan det inte vara så att de dött av åldersrelaterade komplikationer och coronatestet gett utslag. Coronatestet är inte särskilt tillförlitligt vad jag har förstått.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Perfekt, mer om detta här också.Start 17 April redan.Allsvenskan nästa sen?

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/trots-coronapandemin--stockholms-serier-startar-om-nio-dagar/
Helt OK om de drar igång allsvenskan i bågskytte, men fotboll? Hur har de tänkt tillämpa social distancing i fotboll?
Citera
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Falskt. Vissa delstater i USA räknar med en arbetslöshet på över 25% i juni. Sveriges prognoser ligger på ca 11-12%.

Kom ihåg att dom inte friserar med olika program. Om Sveriges prognoser är 11-12 %
så är den verkliga siffran 28-32 %.
Citera
2020-04-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Jag jämförde med länder med 10 milj befolkning.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_dependencies_by_population

Sverige 14 plats med döda i världen, inte många är värre än Sverige alltså.

Av jämförbara länder i västeuropa ligger Sverige ganska nära mitten.
Citera
2020-04-08, 19:51
Medlem
Beaver14s avatar
Sjukvårdspersonal smittade i Jönköpings län.
Nu när testerna kommit igång av sjukvårdspersonal går Region Jönköping ut med att man har personal på samtliga tre sjukhus i länet som testat positivt. Ma säger inte hur många eller om de smittats i jobbet eller i samhället (det senare vet man antagligen inte)

https://www.jnytt.se/artikel/sjukvardspersonal-i-hela-lanet-har-testats-positiv-for-covid-19-ef654f
Citera
2020-04-08, 19:51
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Redo att skjuta coronabärande svenskar, som ses som tickande bomber. Bör det här ses som en krigsförklaring?

Medan Köpenhamnsregionen är den värst coronadrabbade delen av Danmark har Skåne betydligt färre fall och avviker klart från Stockholmsregionen, uppmärksammade News Øresund häromdagen. I nuläget tyder ingenting på att detta skulle vara på väg att ändras. Enligt de senaste siffrorna vid lunchtid på onsdagen vårdades 215 personer på sjukhus för covid-19 i Region Hovedstaden. Motsvarande antal i Region Skåne var 51.
Citera
2020-04-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Ok vet inte hur personal på äldreboenden jobbar, kanske inte är 100% genomförbart där, men för hemtjänstpersonal borde det fan vara obligatoriskt. Har förälder som får hemtjänst som lev mat och städning och inga masker där.
Ja mask för skydda patienter tycker jag all sjukvårdspersonal borde få ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in