2020-04-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Länk till alla stålmän på FB som tror C19 bara drabbar äldre.
Stay smart, Stay safe, Stay alive

https://www.expressen.se/nyheter/martin-36-i-sondags-trodde-jag-allt-var-over-/

Åter igen vittnesuppgift på att viruset är ett jäkla arsle!

Man blir sjuk, man börjar må bättre då smäller det till och man blir supersjuk
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det har kommit från många håll att folk blir smittade igen, inte bara denna studie.
Helt enligt definitionen på ekokammare?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Burundi är med för det är 10 miljoner befolkning. Det har inte Belgien.

Jag kan ta med länder med mindre befolkning också.
Israel
Ungern
Vitryssland
Östterike

Jag kan ta med länder som har större befolkning
Japan
Indien
Polen
Ryssland
Australien

Sverige är värre än då!

Precis, du undviker alla länder som ligger sämre till än Sverige, för att du tror du gör någon poäng, när du bara beter dig som ett barn

Förresten har du fel, Burundi har 11,9 miljoner invånare. Belgien 11,5 typ.
Citera
2020-04-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Sverige är bland sämsta i världen. Det säger statistiken. Sen att Belgien har det sämre än Sverige just nu betyder inte att Belgien är idioter för dem kör lockdown men ändå har det sämre. Deras resultat börjar komma efter en lång tid.
Sverige går bara sämre och sämre. De enda som ser förbättringar är mördare som du. Allting tyder på att det blir värsta katastrofen i världen.
Det finns många faktorer som spelar roll med avsaknaden av lockdown är den faktorn som väger mest. Och där kommer Sverige förlorar mer än alla andra länder i världen. Och såna mördare som du kommer bli stenade på gatan tillsammans med Adolf Tegnell.

Ok, det börjar ta sig!
Om man inte håller med pöbeln till punkt och pricka, är man automatiskt en mördare..

Logiskt.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var det inte i denna veckan vi skulle nått peaken enligt Tegnell?

Denna eller nästa. I Stockholm.

Men du kanske förstod att det gäller smitta? Om du gjorde det så vet du ju att det finns en eftersläpning innan resultaten av smitta syns i vårdbehov, och sedan ytterligare dito vad gäller intensivvård och så vidare.

Antalet döda som varit smittade med viruset är ju svårtydligare data (totalen reflekterar ju mest huruvida smittan nått många riktigt gamla och/eller sjuka).
Citera
Medlem
Både Norge och Finland har mycket mindre dödsfall en Sverige. Hälsingforsområdet ligger i karantän.
Även andra nedstängningar, skolor gränser o.s.v. De har lyckats ringa in smittspridningen. Min fundering
är: hur länge kan det fortgå man måste ju öppna upp någongång. Efter 1 månad, 3månader eller ett halvår. Då kan man ju undra om viruset sätter igång igen eller ebbar det ut bara.
Sverige har ju betydligt bredare smittspridning och fler dödsfall just nu men kanske är det bästa i långa
loppet. Vaccin kanske inte kommer förrän om ett år. Svår fråga som ingen tycks kunna ge något svar
på.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Tre döda på samma äldreboende i Gällivare enligt www.nsd.se
Citera
2020-04-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Burundi är med för det är 10 miljoner befolkning. Det har inte Belgien.

Jag kan ta med länder med mindre befolkning också.
Israel
Ungern
Österrike
Vitryssland

Jag kan ta med länder som har större befolkning
Japan
Indien
Polen
Ryssland
Australien

Sverige är värre än då!
Det land som inte klarar sig bättre ån Ryssland får ta sig en funderare. I Ryssland finns det inga sjuttoåriga män. Pensionsåldern är sextio år.
Citera
2020-04-08, 19:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja vi får se hur allt artar sig.
Tycker redan nu att det är för mycket.

Den som efteråt hånar någon här inne eller ute i samhället med ord som vad var det jag sa he, he. Det blev inga miljoner, det blev bara..
Den personen tycker jag att skall ställa sig framför de anhöriga och säga. Det blev ju bara..
Det är dem de hånar. Ingen av oss här inne som fortfarande lever.

Japp klart det är för mycket. Man har väl viss förståelse sett till att brotten verkar öka i UK. Det blir ju så om du sitter i karantän med även någon du älskar kan det bli probs. Förr var ni åtskilda hade er egentid minst 10 timmar om dygnet. I karantän är det 24/7 tillsammans och det leda till att man störs på varann och ja i vissa fall fall våld. Sedan för den psykiska ohälsan av vad karantän innebär. Folk kommer bli deppade och i fler fall än vanligt ta livet av sig.

Det är ju vad den svenska modellen tänkt på. Dessa nackdelar med karantän. Utöver att samhället ska funka så bra som möjligt, att folk går till jobbet och för sitt jobb. I karantän kommer ju många mista livet för att det just inte finns folk som gör det. Sedan får vi se om de fördelar med att inte ha det uppväger nackdelarna.
Citera
2020-04-08, 19:38
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Norge har helt tappat greppet.

Ännu en frisör fick böter

https://e24.no/naeringsliv/i/MRrpwm/frisoersalong-trosset-smittevernloven-fikk-forelegg-paa-15000-kroner

Citat:
Frisören erkände på plats att det inte var rätt av honom att klippa de två närvarande personerna.

Hellre corona än det där kommunistsamhället....
Citera
Medlem
Det är en total sinnessjuk katastrof inom äldrevården i Sverige.. detta kommer ta så jävla många liv.
Citera
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
All fotboll från division 4 och neråt kommer börja i Stockholm nu. Det är ingen risk att förvärra smittospridningen tydligen.

Källa TV4 Sporten nyss.

Nej enligt Dr Tengele så smittar inte covid19 i dom lägre divisionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in