2020-04-08, 18:42
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Detta har varit ett mycket märkligt fall.
Här på Flashback har vi som vanligt haft alla typer av tyckare och experter.
Och vi får ju inte glömma dom som håller på själva mördaren och tycker att offret får skylla sig själv.
Här på Flashback får alla plats och alla kan göra sig hörda.
Troll har kommit och gått.

Men när det börjar knipa och fallet börjar närma sig ett slut, så visar vi alla vilka vi är....
Då går vi samman och hjälps åt.
Och Pang Boom så visar sig Flashback från den absolut bästa sidan.
Vi är en handfull, med Puttinot i spetsen, som tar i lite extra och ser till att vi äntligen kan få loss
en FUP.
Väldigt många bidrar ekonomiskt.
Jag själv sitter två långa kvällar/nätter och scannar in 14.000 sidor.
Det menar jag är Flashback när det är som bäst.
JÄVLAR VILKET RACE DETTA HAR VARIT !!!!!

Och till sist fick vi vara med om en rättegång.
Åsa och Tette har gjort ett otroligt arbete med att på näst intill bara indicier lyckats få
Stefan bakom Lås o Bom.
Det är bara att bocka o Buga, och personligen kan jag inte annat än imponeras av deras arbete.

Denna historia med en Pastorn som vigde ett par, och som sen började ligga med maken under flera års tid, och som till sist har hittats ihjälslagen bakom ett bullerplank... Den historien kan man inte ens fantisera ihop.
Tack tråden, för ett fantastiskt och jävligt märkligt fall !!!
Tackar och bockar tillbaka din enastående insats och flera kloka huvuden ihopslagna här gör det fantastiskt att få vara med och ta del. Tack!
Citera
2020-04-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om man lyssnar noggrant så kan man höra hur det står till med advokaternas personliga tankar om den åtalade....det är svårt att undvika om man är minsta lyhörd.

Återigen tar jag arbogakvinnan Johanna Möllers advokat Amanda Hikes som ett talande exempel.

I sina möten med klienten borde advokaten, om någon, lägga märke till nyanser och höra när det klingar falskt. Leif Silbersky säger att om en klient säger typ: "Visst jag är skyldig, men nu räknar jag med att du får loss mig" - då avsäger sig LS omedelbart målet.
Det fetade. En advokat FÅR inte försvara en person såsom oskyldig om denne erkänt för advokaten. Då är det bara att avsäga sig uppdraget. Om han inte gör det, mörkar erkännandet och fortsätter sitt försvar som innan så bryter han mot god advokatsed. Vad som händer vid upptäckt vet jag inte - men kan gissa på en uteslutning från advokatsamfundet.
Citera
2020-04-08, 18:44
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vgvs
Är det inte naturligt att man försvarar den som blivit mördad?

Det kanske det är om man känner att man vill det, men efter det Lena utsatte Hanna för så känner jag att hon iaf inte har några som helst skyldigheter att försöka "upprätta hennes heder" så att säga.
Citera
2020-04-08, 18:46
Medlem
Citat:
Om man lyssnar noggrant så kan man höra hur det står till med advokaternas personliga tankar om den åtalade....det är svårt att undvika om man är minsta lyhörd.

Återigen tar jag arbogakvinnan Johanna Möllers advokat Amanda Hikes som ett talande exempel.

I sina möten med klienten borde advokaten, om någon, lägga märke till nyanser och höra när det klingar falskt. Leif Silbersky säger att om en klient säger typ: "Visst jag är skyldig, men nu räknar jag med att du får loss mig" - då avsäger sig LS omedelbart målet.
Uppenbarligen är jag varken lyhörd eller klarar av att lyssna - för jag begriper inte riktigt vad du syftar på. En liten förklaring kanske vore på sin plats så man hänger med kanske?
Citera
2020-04-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men hur fan vet DU att hon något vet då? Du har liksom bestämt dig att så är fallet eller missar jag nånting som för alla andra är så uppenbart?

Håller med Picasso.
Om SD är mördaren, som är högst troligt nu när också rätten har sagt sitt, så tror jag inte att han kan ha hållit käften om det till HD i över ett år. Hon måste ha begripit det, hur benägen hon än är att försöka sopa detta under mattan. Ty så blind kan ingen vara.

Inte ens en nedtryckt och manipulerad kvinna. Hon är ju inte hjärndöd.
Citera
2020-04-08, 18:48
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Det var oartigt av mig att svära ja, ber om ursäkt för detta. Jag har läst hälften av hennes förhör ungefär och det är mycket "kommer inte ihåg" osv men det är inte att rakt av ljuga enligt mig. Det jag kan utläsa av det är att du har valt sida och bestämt dig att hon de facto ljuger utan att veta egentligen.

Men som sagt jag är mycket handikappad då jag inte varit med från början och inte har hälften så mycket kunskap jämfört med er andra. Men det är rätt glasklart att "Lena var världens bästa människa och resten är skurkar" känslan man får i tråden. Jag försöker dock vara objektiv och inte låta känslorna styra, och kan med gott samvete även säga att Lenas beteende och moral lämnar en del i övrigt att önska. Fast det sistnämnda verkar vara en dödssynd i tråden att påpeka.

Nädå. Men det är lite skillnad på att påpeka det och på att svartmåla och vältra sig i. Jag tror att alla som följer denna tråden har insett att det är många i denna soppan som agerat omoraliskt och gjort många saker som varit dumma. Men ingen förtjänar slås ihjäl pga det. Så tycker jag i allafall.
Citera
2020-04-08, 18:49
Medlem
Citat:
Det var oartigt av mig att svära ja, ber om ursäkt för detta. Jag har läst hälften av hennes förhör ungefär och det är mycket "kommer inte ihåg" osv men det är inte att rakt av ljuga enligt mig. Det jag kan utläsa av det är att du har valt sida och bestämt dig att hon de facto ljuger utan att veta egentligen.

Men som sagt jag är mycket handikappad då jag inte varit med från början och inte har hälften så mycket kunskap jämfört med er andra. Men det är rätt glasklart att "Lena var världens bästa människa och resten är skurkar" känslan man får i tråden. Jag försöker dock vara objektiv och inte låta känslorna styra, och kan med gott samvete även säga att Lenas beteende och moral lämnar en del i övrigt att önska. Fast det sistnämnda verkar vara en dödssynd i tråden att påpeka.

Nej, Lena var inte världens bästa människa. Hon hade behövt hjälp men fakta i saken är att hon uppträdde elakt och mycket dumt, trots att hon var medveten om det. Och att hon fick dödsstraff.
Citera
2020-04-08, 18:52
Medlem
Citat:
Det kanske det är om man känner att man vill det, men efter det Lena utsatte Hanna för så känner jag att hon iaf inte har några som helst skyldigheter att försöka "upprätta hennes heder" så att säga.

Litar du på HD:s och SD:s utsagor?
Citera
2020-04-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej, Lena var inte världens bästa människa. Hon hade behövt hjälp men fakta i saken är att hon uppträdde elakt och mycket dumt, trots att hon var medveten om det. Och att hon fick dödsstraff.
Hoppas vid gud att jag inte blir mördad och därefter granskad av trollen här. Man hade i och för sig inte hittat särskilt mycket, men det man hittat hade dessa två troll vältrat sig i. Fy fan. Stackars Lena om hon läst att skit, och stackars barn och UW om de läst deras inlägg här. Det önskar jag ingen.

Nu avvaktar vi en månad och hoppas få läsa en välformulerad dom. Att den blir fällande hyser jag inget tvivel om. Och SD kan överklaga sin dom ända in i helvetet - han kommer bli fälld även i HR, det är jag faktiskt övertygad om. Och jag hoppas HR skärper domen om tingsrättens dom blir 18 år.
Citera
2020-04-08, 18:56
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag följde tråden några veckor i början. Sen återupptog jag det i höstas när SD greps av regionala insatsstryrkan (f d pikéten). Däremot har jag försökt läsa på, lära mig av andra medskribenter utan att svära och jävlas. Nej, Lenas moral och slarv har varit på nedgång i flera år, det har hennes väninna vittnat om. Men man behöver inte i inlägg efter inlägg efter inlägga vräka ur sig om knullande hit och knullande dit. Säga vad man vill om Lena, men hon var singel. Inte vackert att försöka ge sig på HD, men i slutändan var det SD som gjorde fel då han var otrogen i sex långa år. Det var inte LW som var otrogen.

Och försöka svärta ner Lena så mycket man bara orkar löser inget alls i det här målet. Det är något sorts trolleri i en egen önskan att äntligen få vräka ur sig så mycket otidigheter man bara kan i skriftlig form utan att någon kan göra något åt det, eller ens säga ifrån. Den som blir nedsvärtad är avliden och kan inte ens försvara sig. Om det hänt i verkliga livet, så hade dessa personer blivit utan vänner, för ingen vill umgås med människor som vräker ur sig så mycket skit om en annan person, som dessutom är avliden. Det är LW som är mördad. Och SD är mördaren. Jag hoppas dessa troll är nöjda med sig själva.

Så - nu fick jag ur mig det.

Jag har som sagt inte läst hela tråden så dessa påhopp är jag inte bekant med, men jag kan väl förstå om någon haft synpunkter. Känslan jag fått hittills är att hon verkar ha haft en sexuell relation med många män i sitt umgänge.
Men det jag tycker är förjävligt är att Hanna vad jag förstår var hennes vän innan hon inledde en relation med SD.

Och nu när jag läser denna Gerards förhör så verkar hon betett sig mycket illa emot Hanna med hot, utpressning och liknande. Tycker det är förjävligt att svika en väninna som hon gjort genom att ligga med hennes man.
Stefan är ju ett ännu större svin men det kommer han få börja betala så snabbt han gör entre på Riksmottagningen, han kommer inte få det lätt på anstalt med sin feminima uppsyn.
Citera
2020-04-08, 18:58
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Håller med Picasso.
Om SD är mördaren, som är högst troligt nu när också rätten har sagt sitt, så tror jag inte att han kan ha hållit käften om det till HD i över ett år. Hon måste ha begripit det, hur benägen hon än är att försöka sopa detta under mattan. Ty så blind kan ingen vara.

Inte ens en nedtryckt och manipulerad kvinna. Hon är ju inte hjärndöd.

Hon visste säkert, men vad har hon för skyldigheter gentemot Lena efter vad Lena gjorde mot henne?
Citera
2020-04-08, 18:58
Medlem
Citat:

Nej, hon behöver inte upprätta offrets heder. Det vore konstigt. Hon hade all rätt att vara vansinnigt arg på LW. Den heder hon behöver upprätta är den egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in