2020-04-08, 18:43
Avslutad
Vi divergerar vidare från italiens kurva. Rysstrollen har tystnat i takt med min statistik.

Dagens tal 687.
Motsvarande dag i italien, 2503'

Ger ett ratio på 3,64.

Jag kommer följa denna siffra. Vi rör oss mot faktor 6 som pesimisterna menar vi måste ha för att ha bättre läge än italien. Hm, jag ser inte det kaos i Sverige, som jag såg i Italien

Faktor 3 var första hållpunkt. Den anger ratio för folkmängd stormilano, Lombardiet, kontra Storstockholm. Det går bättre nu.

Talserien igen;
8 April 687 - 2503 - 3,64
7 april 594 -2158 - 3,63
6 april 477-1809 - 3,79
5 april 401-1441 -3,59
4 april 377-1266-3,35
3 april 333-1015-3,05
2 april 283-827-2,93

Vi ses imorgon. Kanske går vi över ratio 4 då??

Tegnell är bäst.

Löfven är också bra.

Okunskapen är stor på flashback, tyvärr

Rysstroll och direktreklam undanbedes
Citera
2020-04-08, 18:43
Medlem
Kakap0s avatar
OK, nu pratat med min chef & chefens chefer inom livsmedel, kan ej längre göra något, gjort allt jag kan

Deras syn på det hela:
  • Plexiglas gör ingen skillnad mot Coronaviruset, kostar pengar...
  • Handsprit gör ingen skillnad mot Coronaviruset, kostar pengar...
  • Hålla avstånd från människor gör ingen skillnad mot Coronaviruset, dock gratis!
  • Munskydd gör ingen skillnad mot Coronaviruset, kostar pengar...

Vad jag förstått:
  • Att införa åtgärder kostar pengar
  • Spela om tid & pengar som i poker är en bättre lösning

Jag ger helt upp i min lilla privata kamp på Coronaviruset, nu tvingar jag ej längre tillbaka om jag nyser eller hostar, sker det så sker det.
Bryr mig verkligen inte ett skit längre, lycka till allihop, försökt att minska spridningen men om ingen vill hjälpa till för att motverka detta så skiter jag också fullständigt i det.

Jag kör på Tegnells taktik nu: Vem fan bryr sig, kör så det ryker vi får se vad som händer! LULZ
Citera
2020-04-08, 18:44
Medlem
542 koronarelaterte dødsfall er registrert i Italia siste døgn, en nedgang fra 604 døgnet i forveien.
https://www.dn.no/staticprojects/2020/01/coronaviruset/#51060
Citera
Bannlyst
Jag behöver seriöst svar på detta. Är han totalt dum i huvudet? Är han schizofren??

[b].Tegnell: Upp till nio av tio

Statsepidemiolog Anders Tegnell kommenterar nyheten i P1-morgon:

– Spridningen i samhället sker i väldigt stor utsträckning utan att vi ser den alls. Det har pratats om att upp till nio av tio kanske inte har så mycket symtom att de syns. Men exakt vet vi inte, eftersom det tyvärr inte har kunnat göras några riktade studier mot det. [./B]

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Oxe3/avdelning-pa-sjukhus-testade-alla--halften-var-smittade

samtidigt säger han. ”Har man symtom – stanna hemma”

Har han inte fattat att man smittar även om man inte har symtom? Så om jag fick corona för 10 dagar sedan men har inte haft några symtom alls hur många har jag inte hunnit smitta då? När jag pussar min dotter innan dagis hon smittar andra barn som smittar sina föräldrar. Jag sätter mig på bussen smittar folk där osv osv ni fattar poängen.

Är jag dum i huvudet här? Eller är det han?
Citera
Medlem
Länder med 10 miljoner befolkning, Sverige värst!

1. Sverige 695 döda
  2. Portugal 380 döda
  3. Dominikanska republiken 108
  4. Tjeckien 99 döda
  5. Grekland 83 döda
  6. Jordanien 6 döda
  7. Burundi 0 döda
Citera
2020-04-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Corona är vanligare på Lidingö än i Norsborg. Att Järva ligger längst fram i Sverige är bara otur.

Oturligt nog har dom väldigt hög arbetslöshet också. Vilken jävla otur som drabbar dom hela tiden..
Citera
2020-04-08, 18:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Vilket verkar innebära att Sverige redan är över 1 000 döda, om man lägger till samma redovisning i antal avlidna för 8. och 9. mars etc.

Ja, bara den rena eftersläpningseffekten kommer att betyda att fram till och med 8/4 så kommer vi om några veckor ha 1000-1500 döda i Corona i staplarna.

Men sen kan också tilläggas att den 25/3 så hade stapeln gått upp till ca 25 döda per dag. Men om man tittar noga i SCB's dagliga data över dödligheten i Sverige så hade den fram till 25/3 stigit till drygt 50 per dag över den baslinje som den låg på i början av mars. Denna stigning var statistisk signifikant. Efter 25/3 kan vi inte använda SCB's dagliga data, på grund av den eftersläpningen.

Det kan betyda att det finns ett mörkertal på ca 2 ggr, i det totala antalet fler som dör under Coronapandemin, jämfört med FHM's siffror. I såfall skulle dödstalen hittills vara uppe på 2000-3000.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Hjälp! Hur ska man tänka? Om man har ett arbete som kräver att man är på jobbet så träffar man människor där = smittorisk

Om då annat folk ringer och vill umgås i påsk inom samma ort, ska man neka då eftersom både FHM och kungen säger det eller hur tänker ni?

INTE träffas!!!!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Nope. Det måste man inte alls kunna.

Men rimligen får vi inte reda på exakt hur illa det varit. Ännu så länge har premiärministern överlevt. Vad mera vill du veta?

Jag är ett stort fan av Boris Johnson och blir orolig när rapporteringen känns falsk, förbjudet?
Citera
2020-04-08, 18:47
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det finns ingen kritisk granskning från svensk media då man har lierat sig med etablissemanget. Du ser samma fenomen inom vänstern där man aldrig kritiserar arabvärlden då man ser dom som alierade i hatet mot USA och judar.

Det enda vi kan hoppas på är att de som dör är föräldrar till journalister (ja om nu några skall dö). Det är det enda som kan skapa sprickor mellan media och makten.
Man måste alltså läsa utländsk media för att få veta hur det ser ut i våra förorter och för att få den kritiska granskningen av pandemihanteringen.

Presstödet är ett strypkoppel som staten har om medias hals. Dom är en del av etablissemanget även på grund av journalisters politiska tillhörighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi divergerar vidare från italiens kurva. Rysstrollen har tystnat i takt med min statistik.

Dagens tal 687.
Motsvarande dag i italien, 2503'

Ger ett ratio på 3,64.

Jag kommer följa denna siffra. Vi rör oss mot faktor 6 som pesimisterna menar vi måste ha för att ha bättre läge än italien. Hm, jag ser inte det kaos i Sverige, som jag såg i Italien

Faktor 3 var första hållpunkt. Den anger ratio för folkmängd stormilano, Lombardiet, kontra Storstockholm. Det går bättre nu.

Talserien igen;
8 April 687 - 2503 - 3,64
7 april 594 -2158 - 3,63
6 april 477-1809 - 3,79
5 april 401-1441 -3,59
4 april 377-1266-3,35
3 april 333-1015-3,05
2 april 283-827-2,93

Vi ses imorgon. Kanske går vi över ratio 4 då??

Tegnell är bäst.

Löfven är också bra.

Okunskapen är stor på flashback, tyvärr

Rysstroll och direktreklam undanbedes
Vilket jävla skämt. Inte många rätt där. Tänker inte lyssna på ngn som hittar på siffror.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Bra fråga. Senaste veckan har jag slutat kolla på siffrorna men har väl för mig att Italien låg på 800-1000 dödsfall om dagen ett tag. Nu ligger de på 500-600. Då ska man ha i åtanke att det bor 60 miljoner människor i Italien.

Det är mindre yta per invånare och de är mer närgångna. (Det var rena pusskalaset när jag var där sist) Frågan är om Sverige kanske t.o.m. kan passera 200.

Jag får magont.

Topp. Undrar hur noga folk är med hälsokosten nuförtiden. Jag tar 7 kosttillskott om dagen som komplettering till maten för att vara på den säkra sidan (ännu viktigare om man är vegan).

Mm... Det var därför jag avslutade meningen med att vi kan hoppas att dödsfallen pikar nedåt efter ett par veckor.

Tegnell är fel person för detta stora ansvar och det förstår vem som helst. Eftersom han uppenbarligen har lite autism så hade han gärna fått rollen som rådgivare till experter. Undrar om han kommer få stå till svars för sina handlingar.

Angående kosttillskott så är det många som säger att de får ett starkare immunförsvar men det är bara svammel. Immunförsvaret hos en person kan man säga är 100% men om man har brist på något så kan det vara sämre, säg 95% om man har brist på D-vitamin eller liknande. Men om man ligger på topp redan så kan man inte göra ett immunförsvar starkare, dvs man kan aldrig få 105% eller 110% för att man käkar mer zink, mer vitaminer. Lite OT men det är massa prat om förstärka eller förbättra ett immunförsvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in