Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbackare
Jo det gjorde ju det, men eftersom hon har skador på händerna så kan hon ju inte ha däckat av det så det tog förmodligen inte klockrent.
Men allt är spekulationer, även att hon inte var beredd på första slaget. Ingen vet vad som hände förutom mördaren och LW.
Så här sa åklagaren vid sin sakframställan (är det rätt term?) 26 fberuari- 20:
"
– Lena har knuffats eller sparkats ned. Hon har sedan legat ned i buskaget där hon utsatts för kraftigt trubbigt våld mot huvudet, Åsa Hiding."
https://www.na.se/artikel/just-nu-advokaten-det-ar-tidpunkten-som-det-har-malet-bygger-pa-folj-direktrapporten-fran-rattegange n-om-hjarstamordet
Och man kan se att L*enas kläder; både jacka och kjol har skoavtryck.
De gick tyvärr inte att knyta till någon sko för att de var inkompletta, men man kan ändå se typ häl och ana sulmönster.
Nu vet jag inte hur det ser ut i verkligheten, men om man tittar på de skor som SD tros ha haft på sig(de blå med blod/DNA, så kan man se att sulan har ett vågat mönsket.
Om man tittar på L*enas kläder och avtrycken där, tycker jag att avtrycken ser mer linjära och raka ut. Men det är ju väldigt svårt att se på bild vilka avtryck exakt man avser.
Men hur som helst; jag kan tänka mig att hon har typ sparkats ner plötsligt med en fot som farit upp mot bröstet och knuffat omkull henne direkt, och sedan har han stått med en fot på hennes kropp för att hålla henne nere när han har slagit med tillhygget. Hon har då försökt skydda sig med händerna, vilket har resulterat i att minst tre fingrar har frakturer.
Att man ändå håller sina händer för huvudet visar ju att hon levde då. Och alla vet ju hur känsliga händerna är. Hur ont det måste ha gjort. Ändå håller hon händerna där.
Väldigt svårt att förstå att någon kan göra så mot någon som skriker av smärta och som ligger ner. Ännu svårare att förstå att det håller på så länge.