2020-04-08, 12:52
Medlem
StefanDavidssons avatar
Advokaten menar att 45-åringen har en förmåga att skämta på ett ofta ganska plumt sätt, men samtidigt har han varit stoisk i sitt sätt.
- Jag vet att han inte är den som mördade Lena

Hoppsan Kerstin! Kan inte varit skönt att dra den meningen ändå 😂
Citera
2020-04-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Backman: Vi vet att förutom dessa vittnen har det hörts 150 personer som bor i området. Väldigt många hördes redan 15 maj. Ingen annan har hört någonting som liknar ett skrik.

Det är verkligen underligt då det var varmt som fan 14-15 maj och vittnen har hört röster då dom haft fönsterna öppna.

Inte alls konstigt att de i Nya Hjärsta inte hörde skriken, men att de på andra sidan motorvägen gjorde det. Lena låg bakom bullerplanket som effektivt dränker ljud avsevärt.

Däremot är det helt öppet till bostadsområdet på andra sidan motorvägen. Mitt i nattens tystnad och med mycket gles trafik är det inte konstigt att paret dalaans hörde skriken. De hade dessutom fönstren öppna.

Hade man dörrknackat även i det området så är det mycket möjligt att fler än dalaans har hört skriken.

Btw: Tycker du att det är konstigt att en person som håller på att bli mördad skriker för sitt liv?
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-08 kl. 12:57.
Citera
2020-04-08, 12:53
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är ju inte omhäktad. Han stannar kvar i häktet.

Yes, tänkte fel.
Citera
2020-04-08, 12:54
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis, det är alltid en chansning!

Senaste skärpningarna i HR som jag minns dessa mord: Joakim Durhan, Magnus Natschki, och ”cyanidkvinnan” Barbara Jarl.

Abbe blattelito då friades för mord får vi inte glömma.
Citera
2020-04-08, 12:55
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
JA. Denna satt faktiskt extra skönt.

Var det nån som såg om Stefan fnissade när han lämnade Rättssalen ??

Kanske inte var riktigt lika kul just idag........

Man kan bara fantisera om hur tungt han har det för tillfället. Nerverna och hoppet när rätten går iväg för överläggning är skyhöga och snart kan man vara en fri man.
Smack får man beskedet att man ska stanna i häktet och med all sannolikhet dömas till livstids fängelse.... Tro mig det ser mörkt ut SDs huvud för tillfället.
Citera
2020-04-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Åklagaren berättar att man topsat ett stort antal personer, bland annat anhöriga till Lena.

– Om vi fått en träff på en okänd person har vi naturligtvis utrett det vidare, säger Åsa Hiding.

Det där tyder ju på att man har hittat DNA från någon okänd person
på LW, annars finns det knappast någon anledning till att masstopsa.

Från någon person som var okänd ja. Det är ju bara att läsa FUP så inser man att det tex funnits sperma från andra personer. De har ju förstås inte gissat sig fram till vilka det handlar om.
Citera
2020-04-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Advokaten menar att 45-åringen har en förmåga att skämta på ett ofta ganska plumt sätt, men samtidigt har han varit stoisk i sitt sätt.
- Jag vet att han inte är den som mördade Lena

Hoppsan Kerstin! Kan inte varit skönt att dra den meningen ändå 😂

Det är starka av en advokat om han inte har täckning för dem!
Citera
2020-04-08, 12:58
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det enda jag kan tänka mej är att SD i så fall meddelat sin advokat vem den verklige mördaren är.

Knappast, utan bara bedyrat sin oskuld. Hade han sagt vem den skyldige var så hade ju advokaten i samförstånd med sin klient arbetat för att få denne åtalad och sin klient fri. Eller tror du att SD vill sitta oskyldigt dömd för mord?
Citera
2020-04-08, 13:01
Medlem
Lonnrots avatar
Det har varit två långa år. Nu är saken i stort sett biff. Tänkte bara gratta o tacka de som grattas o tackas bör. En jäkla resa bitvis.

Även det som man tvingas lära sig endast högst motvilligt har ett visst värde... Om inte annat så vårdar man väl sin smak. Somt förstår man ju att man bör undvika till varje pris om man kan.

Att inte kika bakom planket blev inte avgörande trots allt. Skönt. Vem som bar ansvaret för vad i början lär väl de närmast berörda ha sett över. Organisationen har ju ändå replikerat nu i stor stil.

Håller tummarna för att det går hela vägen. GM bör sitta länge. Helst en bit bort.
Citera
2020-04-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Knappast, utan bara bedyrat sin oskuld. Hade han sagt vem den skyldige var så hade ju advokaten i samförstånd med sin klient arbetat för att få denne åtalad och sin klient fri. Eller tror du att SD vill sitta oskyldigt dömd för mord?
Han har ju meddelat att polisen gjort ett undermåligt arbete och att de begått en rad missar. Dessa tänker han ju sälja till NA. Kanske NA kan göra en egen undersökning och få fast den "riktige" mördaren?
Citera
2020-04-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det enda jag kan tänka mej är att SD i så fall meddelat sin advokat vem den verklige mördaren är.

Cliffhanger....
HD..?

Nä.. Men vaddå, så det skulle vara en möjlighet? Att SD satt en kniv i ryggen på nån?
Nja..njae.. Tror du han skulle vänta så här länge med det...?
Känner mig nog lite tveksam till det...? Men vad vet jag...?
Citera
2020-04-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ungefär som att gifta sig.

Skit samma.... Jag var mer imponerad igår.

Det är så mycket man inte får veta av vad som sägs under rättegången. Därför ska det bli väldigt intressant när rättegångsljudet redovisas i www.youtube.com/rättegången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in